کودکان خیابانی خارجی پدیده جدید شهر بندرعباس است


پرآور:

کودکان خیابانی خارجی

پدیده جدید شهر بندرعباس است


بندرعباس - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان بیان کرد: کودکان خیابانی که بیشتر آنها را اتباع بیگانه تشکیل می دهند به تازگی جزو پدیده های جدید اجتماعی در شهر بندرعباس است.


به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، محمد حسین پرآور در جلسه کارگروه اجتماعی استان که در سالن جلسات استانداری برگزاری شد، گفت: دستگاهها در قبال کودکان خیابانی و نسبت به عودت دادن حق آنها وظیفه قانونی دارد و باید با همکاری وهمیاری رفاه و آسایش این کودکان تأمین کنیم.
وی اذعان داشت: همسایگی ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان و ورود غیرقانونی آنها به استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان و همسایگی هرمزگان باعث شده است تا مهاجر پذیری زیاد و اقتصادی بودن این شهر، پدیده کودکان خیابان نمود بیشتری داشته باشد.
وی افزود: کودکان اتباع بیگانه یکی از معضلاتی است که تنها به دست سازمان بهزیستی حل نخواهد شد. مشارکت وهمکاری ارگان های دیگر هم ضروری است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان گفت: افرادی که به صورت غیر قانونی وارد کشور می شوند باید توسط نیروی انتظامی طرد شوند.
پراور ادامه داد: کودکان خیابانی اتباع خارجی باید بوسیله نیروی انتظامی و شهرداری جمع آوری شوند و با تعهد به خانواده های خود تحویل داده شوند، چراکه در صورت تکرار حکم طرد این خانواده ها صادر می شود.
وی گفت: سازمان بهزیستی برای جمع آوری کودکان خیابانی امکانات ناچیزی دارد و همکاری شهرداری بواسطه امکانات و وسایل نقلیه خود ضروری است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان بیان کرد: برای رفع این آفت اجتماعی اعتبار تخصیصی دوره سوم سفر استانی را در اختیار دستگاه های متولی قرار خواهد داد.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۴:۰۸ , ۱۳۸۹/۰۵/۲۸

0 نظرهای شما: