بدون نام ايران اسلام "گم " مي‌شود


مشايي در نخستين همايش تجليل از خبرنگاران فعال حوزه زنان:

بدون نام ايران اسلام "گم " مي‌شود

خبرگزاري فارس: رئيس دفتر رئيس جمهور با بيان اينكه‌ حقيقت اسلام با پرچم ايران برافراشته مي‌شود، گفت: بدون نام ايران اسلام گم مي‌شود‌، پرچم ايران چراغ خانه اسلام را برافراشته است و‌ ايران پرچم عدالت است.

به گزارش خبرنگار زنان باشگاه خبري فارس «توانا»،‌ اسفنديار رحيم مشايي در نخستين همايش تجليل از خبرنگاران فعال حوزه زنان گفت: حضور خبرنگاران زن و خصوصاً خبرنگاران زني كه در حوزه زنان هم فعاليت مي‌كنند در انتشار پيام انقلاب اسلامي بسيار تأثير‌گذار است.
وي اضافه كرد: خبر باعث رشد زندگي و حيات مي‌شود؛ ذات خبر نشان از يك رويداد دارد كه رويداد به معني خلق يك اثر مهم است‌؛ اگرچه ممكن است خبري حامل پيام ناگواري باشد ولي باز هم ماهيت خبري دارد.
مشايي تصريح كرد:‌ ذات خبر صرف‌‌نظر از سمت و سوي آن نشان از يك خلقت دارد؛ در جامعه‌اي كه خبر نباشد تحول وجود ندارد.
وي با اشاره به اينكه تفاوت دنياي قديم و جديد در توليد خبر است، ‌افزود: توليد اخبار باعث افزايش،‌ رشد و ارتقاي تحولات در طول دوران تاريخ مي‌شود.
رئيس دفتر احمدي نژاد اضافه كرد:‌ انسان با خلق رويداد‌ها در تاريخ اثرگذار است؛ رويدادهاي اثرگذار در حال حاضر روند افزايشي يافته كه اين رويدادها سير كمال انسان را طي مي‌كند.
مشايي به آفرينش انسان در دوران معاصر نسبت به قديم اشاره كرد و اظهار داشت: تحولات انسان امروزه نسبت به قديم بسيار ارتقا داشته است و تمايل رسيدن انسان به كمال و به وعده الهي كه همان جايگاه خليفةاللهي است بيشتر از قبل شده است.
مشايي اضافه كرد: در واقع تحقق ظرفيت‌هايي كه جايگاه خليفة اللهي انسان را به ثبت برساند در كشاكش زمان بيشتر از قبل است و در حال تحقق است؛ ‌جامعه موعود جامعه‌اي است كه انسان به جانشيني خداوند نزديك شود.
رئيس دفتر احمدي نژاد تأكيد كرد:‌ توانمندي انسان در برابر پديد آوردن پديده‌ها در حال حاضر افزايش يافته است؛ انسان در چارچوب مكتب ارزشي براي رسيدن به خليفة ‌اللهي تلاش مي‌كند كه البته شيطان از هيچ اقدامي براي ممانعت از اين هدف والاي انساني دريغ نمي‌كند.
وي در ادامه افزود: انسان به دليل وسوسه و القائات شيطاني و مبنا قرار دادن هواي نفس در طول تاريخ با مشكلاتي روبه‌رو بوده است كه البته حضور انبيا و اولياي الهي براي راهنمايي انسان در برابر القائات شيطاني بوده تا انسان بتواند منويات الهي را در زمين محقق سازد.
مشايي بيان كرد:‌ هر حركت يك تحول جديد است و خبر محصول يك تحول است كه مي‌تواند بسترساز يك جريان باشد؛‌ رقابت در خبر براي توليد و خلق رويداد است.
وي با اشاره به اينكه پيامبران را مي‌توان نخستين خبرنگاران تاريخ نام برد،‌ افزود:‌ پيامبران هم اخبار را دريافت و هم اخبار را ابلاغ مي‌كردند؛‌ اگرچه اسم خبرنگار به عنوان ثبت‌كننده و ضبط كننده خبر معني پيدا مي‌كند ولي خبرنگار بايد با ماندگاري خبر را در اذهان جامعه به وجود آورد.
مشايي اضافه كرد:‌ ابلاغ خبر اهميت كار خبرنگار در درجه اول است؛‌ پيامبران همه رسول نيستند ولي همه آنها به‌عنوان مبلغان ديني در عرصه تاريخ حضور يافتند و براي انسان‌ها از سوي خداوند پيام داشتند حتي برخي از پيامبران وظيفه داشتند فقط قوم يا خانواده خود را هدايت كنند به همين دليل هم هست كه در تاريخ نامي از اين افراد برده نشده است.
رئيس دفتر رياست جمهوري اظهار داشت:‌ ميزان خبرداري با ميزان ابلاغ خبر بايد متناسب باشد چراكه برخي از پيامبران فقط پيامبر بودند ولي برخي ديگر پيامبران اولوالعزم بودند بر همين اساس بسياري از پيامبران مأ‌موريتي بيش از ارسال خبر داشتند.
وي با اشاره به وضعيت خبر در رسانه‌هاي دنيا بيان كرد:‌ در دنيا دعوا بر سر قبله است؛ ‌دعوا بر سر مدينه فاضله، مقصد و مسير است؛‌ امروز بزرگترين خبر بين اخبار شيطاني و اخبار انساني وجود دارد؛‌ همه تمايلات شيطان در عرصه خبر براي دوري انسان از حقيقت است.
مشايي تصريح كرد:‌ امروز استكبار جهاني با استفاده از خبرپراكني به دنيا سلطه دارد؛‌ در اين مسير اخباري را منتشر مي‌كند كه واقعيت ندارند؛ تقابل ما بر سر سرزمين نيست. تقابل ما بر سر عوامل خبري در جهان است.
وي افزود:‌ خبر در جهان‌بيني توحيدي،‌ جهان‌بيني اسلامي و شيعي همچنين مكتب ايراني جايگاه بالايي دارد. در كسوت خبرنگاري فرد بايد با استفاده از اخبار در جهت نيل به اهداف عاليه قدم بردارد و‌ همه رسانه‌هاي قدرت يافته دنيا براي انحلال و انحراف افكار دنيا فعاليت مي‌كنند.
مشايي اضافه كرد:‌ استكبار جهاني و صهيونيسم براي توليد اخبار در جهت انحراف افكار و اذهان عمومي قدم برمي‌دارند‌ تا حقيقت اسلام در دنيا آشكار نشود.
وي اظهار داشت:‌ استكبار جهاني درصدد اين است كه حقيقت انقلاب اسلامي در دنيا آشكار نشود چراكه اگر اين اتفاق بيفتد،‌ تمام اهداف مكتب‌هاي كمونيستي، ليبراليستي، اومانيستي، فمينيستي و غيره را از بين مي‌برد بر همين اساس تمام مستكبران دنيا در تلاشند تا با استفاده از اين راه حقيقت انقلاب اسلامي را به گوش دنيا نرسد.
مشايي تأكيد كرد:‌ انقلاب اسلامي مظهر و نماد اسلام است و آن را به دنيا ارائه مي‌دهد؛‌ استكبار جهاني سعي دارد با نشان‌دادن تصاوير غيرواقعي از اسلام چهره‌اي خشن و زشت را به مردم دنيا نشان دهد.
رئيس دفتر رياست جمهوري اضافه كرد:‌ در جامعه ما در ميان مردم شهيد‌پرور،‌ انقلابي و متدين بعضي افراد وجود دارند كه براي رسيدن به اهداف و تحقق منويات افكار صهيونيستي و استكباري قدم برمي‌دارند.
وي افزود: اين افراد با سياه‌نمايي،‌ اختلاف‌افكني و از بين بردن حقايق در جهت ايجاد اختلاف بين مردم،‌ آب در آسياب دشمن مي‌ريزند.
مشايي تصريح كرد: ارائه تصوير درست از پيام انقلاب اسلامي ايران مي‌تواند راه را براي تمام افكار استكباري و پليد ببندد؛‌ ايران در دنيا پرچم‌دار اسلام است كشورهاي غربي با نشان دادن فقر برخي از كشورهاي اسلامي سعي دارند پيام اسلام را به سرزمين‌هاي ديگر نرسانند.
وي اضافه كرد:‌ شبكه‌ها و رسانه‌هاي اصلي و بزرگ دنيا،‌ به طور مستقيم در برابر اسلام نمي‌ايستند و با نشان دادن تصاويري از فقر و فلاكت از كشورهاي اسلامي،‌ درصدد هستند در مقابل رشد اسلام بايستند.
مشايي اضافه كرد:‌ ايرانيان افرادي روشنفكر و متفكر هستند و ظلم و ستم را برنمي‌تابند؛‌ علم در سرزمين ايران توسعه و رشد يافته است؛‌ حقيقت اسلام در ايران است و‌ ايران سرزميني پاك است ،‌ نهضت ما نهضتي حسيني و مكتب ما مكتبي حسيني است.
وي تصريح كرد:‌ امام خميني رضوان‌الله تعالي عليه مظهر تفكر اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام هستند‌؛ اسلام با ايران مي‌تواند شناخته شود؛‌ اسلام ايران،‌ اسلامي شيعي است نه اسلامي اموي و عباسي كه اين نوع اسلام در دنيا زياد است‌؛ اسلام اموي و عباسي اصل اسلام را به انحراف كشاندند.
مشايي تصريح كرد:‌ حقيقت اسلام با پرچم ايران برافراشته مي‌شود؛ ايران در دنيا داعيه‌دار ارزش‌هاي اسلام است؛‌ اسلام بدون نام ايران در هيچ كجاي دنيا شناخته شده نيست. دشمنان به همين دليل از ايران مي‌ترسند براي اينكه حقيقت اسلام در ايران است و اين را استكباران برنمي‌تابند.
رئيس دفتر رياست جمهوري گفت: ايران ظلم را در هيچ جاي جهان برنمي‌تابد؛‌ بدون نام ايران اسلام گم مي‌شود‌، پرچم ايران چراغ خانه اسلام را برافراشته است و‌ ايران پرچم عدالت است.

0 نظرهای شما: