بزرگترين «نمايشگر ديواري» ، در تهران رونمايي مي‌شود

نخستين ركورد فناوري ايران در «گينس» ثبت مي‌شود؟

بزرگترين «نمايشگر ديواري» ، در تهران

رونمايي مي‌شود


متخصصان يك شركت فناور ايراني از ساخت بزرگترين «ويديو وال» دنيا در ابعاد 150 مترمربع و با وضوح 8 مگاپيكسل خبر دادند كه ضمن پخش تصاويرزنده و ضبط شده مي‌تواند تصاوير مرتبط با دوربين‌هاي مدار بسته محيط مورد نظر را به صورت همزمان پخش كند.



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: فناوري استراتژيك مهندس مجتبي مسگري مشهدي، مديرعامل شركت سازنده اين «ويديو وال» (نمايشگر ديواري) در گفت‌وگو با خبرنگار «فناوري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) تصريح كرد: به دنبال ثبت اين سيستم به عنوان يكي از ركوردهاي بزرگ دنيا هستيم و با متخصصان «گينس» در اين رابطه مذاكراتي را انجام داده و در صورت موفقيت مي‌توانيم نخستين ركورد فناوري را براي ايران در دنيا به ثبت برسانيم.
وي با بيان اين كه اين نمايشگر ديواري، پنجشنبه در يك مجتمع تجاري در سعادت آباد تهران رونمايي مي‌شود، خاطرنشان كرد: «ويديو وال» يك سيستم نمايش مولتي پروژكتوري است كه قابليت نمايش پيشرفته تصاوير بر روي سطوح تخت، شكسته و منحني بر روي ديواره‌ها، كف و يا سقف را دارد.
وي با بيان اين كه نمايشگر ساخته شده قابليت نصب به صورت معلق در فضاهاي داخلي را دارد، افزود: اين سيستم در ابعاد بزرگ قابليت پخش تصاوير يكپارچه همراه با امكان پخش تصوير در تصوير را دارد به طوري كه علاوه بر پخش تصاوير زنده و ضبط شده، داراي تعدادي قالب گرافيكي از پيش تعريف شده براي نمايش فيلم‌هاي تزئيني است. همچنين مي‌تواند از سه نوع صفحه نمايش شامل نمايش از مقابل، نمايش از پشت و نمايش دو طرفه استفاده كند.
مسگري مشهدي در ادامه تصريح كرد: امروزه با توجه به توسعه فضاهاي ديجيتال، اطلاع‌رساني و تبليغات هر روز سيستم‌هاي نمايش جديدي به بازار دنيا عرضه مي‌شود كه سيستم‌هاي مولتي پروژكتوري يكي از جديدترين آنهاست.
وي درباره سيستم‌هاي مولتي پروژكتوري به ايسنا گفت: اين سيستم‌ها مي‌توانند توسط چندين ويدئوپروژكتور يك تصوير واحد و يكپارچه را پخش كنند. از مزيت هاي اين گونه سيستم‌ها اين است كه مي‌توان با افزايش تعداد ويدئوپروژكتورها، صفحه نمايش را تا اندازه دلخواه مشتري بزرگتر كرد.
مسگري مشهدي اضافه كرد: مزيت ديگر اين سيستم‌هاي نمايش اين است كه مي‌توانند تصاوير را بر روي هر سطح با هر شكلي (استوانه‌اي، كروي، تخت و ...) پخش كنند كه براي اين كار تنها بايد جانمايي و تعداد ويدئو پروژكتورها و همچنين نرم افزارهاي آن را به صورت دقيق طراحي مهندسي كرد.
وي با بيان اينكه اين سيستم‌هاي نمايش نسبت به نمونه‌هاي مشابه خود (LED) مصرف انرژي پايين‌تري داشته و مقرون به صرفه‌ترند گفت: هزينه راه‌اندازي پايين‌تر، وضوح نامحدود، قابليت اتصال به انواع سيستم‌هاي پخش پروژكتوري تا 16 پروژكتور، قابليت استفاده مداوم، قابليت دريافت انواع ورودي‌هاي صوتي و تصويري استاندارد Component،Composite ،RGB تا چهار ورودي در هر يونيت، قابليت پخش تصاوير ضبط شده و قالب‌هاي گرافيكي از پيش تعريف شده، قابليت پياده‌سازي بر روي سطوح تخت، شكسته، منحني و زاويه‌دار با اشكال متنوع و منحصر به فرد، رزولوشن نامحدود (قابليت پخش تصاوير WXGA در هر نمايشگر)، نرم‌افزار فارسي با واسط كاربري (User Friendly) (تمام تنظيمات به صورت Drag&Drop)، انعطاف‌پذيري بالا در تعريف پنجره‌هاي نمايش(تعداد، اندازه و چيدمان)، ارائه تصاوير كاملا يكپارچه (Seamless) با استفاده از فناوري Image Blending از ديگر ويژگي‌هاي فني سيستم نمايش پرواز نسبت به نمونه‌هاي مشابه آن است.
مديرعامل شركت سازنده اين طرح با اشاره به اينكه سيستم نمايش پرواز تمامي قابليت‌هاي ويدئووال‌هاي حرفه‌اي را دارد، تصريح كرد: سيستم نمايش ويدئووال به سيستم‌هايي اطلاق مي‌شود كه قابليت دريافت تعداد زيادي ازورودي‌هاي ويدئويي در فرمت‌هاي مختلف را داشته و همچنين مي‌تواند در كنار پخش تصاوير زنده، تصاوير ضبط شده را نيز پخش كند كه در واقع در استوديوهاي تلويزيوني، سيستم‌هاي كنترل ترافيك، اتاق‌هاي كنترل شبکه هاي برق و گاز و ... كاربرد دارد.
مسگري مشهدي با بيان اين كه اين سيستم نمايش پرواز در حال حاضر با 8 ويدئو پروژكتور كار مي‌كند، اظهار كرد: تركيب كردن و ارائه تصاوير كاملا يكپارچه (Image Blending) و قابليت پخش تصاوير بر روي سطوح مختلف، تخت، منحني، شكسته و زاويه‌دار(Image warping) از قابليت‌ها و تكنولوژي‌هاي بومي است كه در اين طرح مورد استفاده قرار گرفته است.
وي در توضيح فناوري Image Blending به ايسنا گفت: اين فناوري به گونه‌اي است كه لبه‌هاي تصاويري كه از ويدئو پروژكتورهاي مختلف پخش مي‌شود با هم همپوشاني مناسبي دارد و سيستم به نحوي لبه هاي دو تصوير را در يکديگر محو كرده و به صورت يكپارچه و يك تصوير واحد پخش مي‌كند که در واقع بيننده در هنگام پخش تصاوير تشخيص نمي دهد كدام بخش تصوير از كدام ويدئو پروژكتور پخش مي‌شود.
مدير عامل شركت سازنده اين سيستم‌هاي نمايش افزود: اين فناوري به گونه‌اي است كه قابليت پخش تصاوير را به صورت يكپارچه بر روي صفحه نمايش فراهم مي‌كند و از آنجايي كه در كشورهاي پيشرفته اين تكنولوژي به صورت سخت افزاري و بر روي ويدئو پروژكتورهاي بسيار گرانقيمت (در حدود 30 هزار دلار) امكان‌پذير است، شرکت امگا تلاش كرده است تا با نرم افزاري كردن اين فناوري با ويدئو پروژكتورهاي بسيار به صرفه‌تر اين تكنولوژي را بومي كند.
وي با بيان اينكه تكنولوژي Image warping يا قابليت پخش تصاوير بر روي سطوح مختلف از ديگر ويژگي‌هاي فني سيستم نمايش پرواز است، عنوان كرد: اين تكنولوژي در واقع مختص زماني است كه قصد پخش تصوير بر روي يك سطح منحني را داريم، به گونه‌اي كه ابتدا و قبل از پخش تصوير بر روي پرده منحني شكل به صورت نرم افزاري يك اعوجاج معكوس روي تصاوير شكل مي‌دهيم تا پس از پخش تصوير بر روي پرده منحني شكل بتوان آن را به صورت عادي و بدون اعوجاج ديد. اين تكنولوژي هم به صورت سخت افزاري قابليت تحقق دارد، اما خوشبختانه توانستيم توسط نرم افزارهاي كاملا بومي با هزينه‌اي بسيار پايين آن را فراهم كنيم.
مسگري مشهدي با بيان اينكه سيستم نمايش پرواز بزرگترين سيستم نمايش در خاورميانه و بزرگترين ويدئو وال دنيا محسوب مي‌شود، اظهار كرد: قابليت روشن و خاموش كردن سيستم، گزارش‌دهي عملكرد سيستم و نمايش صفحه نمايش به شكل يك پنجره كوچك در داخل اتاق كنترل وجود دارد كه در اختيار كاربر و اپراتور است.
مدير عامل شركت سازنده سيستم نمايش پرواز با اشاره به كاربري آسان (user-friendly) سيستم به عنوان يكي از ويژگي‌هاي نمايشگر، خاطرنشان كرد: در اين سيستم نمايش توانستيم سيستم صوتي را هم به صورت دالبي فراهم كنيم به گونه‌اي كه يكي از تصاويري كه به صورت همزمان پخش مي‌شود به عنوان پنجره اصلي انتخاب مي‌شود و صداي آن در محيط مورد نظر پخش مي‌شود.
1389/09/09 11-30-2010 07:29:59 8909-04342: كد خبر

0 نظرهای شما: