راي منفي نمايندگان به افزايش اختيارات معاونت برنامه‌ريزي رئيس‌جمهور


راي منفي نمايندگان به افزايش اختيارات

معاونت برنامه‌ريزي رئيس‌جمهور


آنچه در اين ماده آمده بود اختيارات مجلس را محدود كرده و همه اين اختيارات را به معاونت برنامه‌ريزي رئيس‌جمهور مي‌داد.


ايلنا:- نمايندگان به افزايش اختيارات معاونت برنامه‌ريزي رئيس‌جمهور راي ندادند. نمايندگان مجلس به ماده‌اي كه براساس آن اختيارات معاونت برنامه‌ريزي مجلس افزايش پيدا مي‌كرد و قوانين و مقررات در حدود اعتبارات مندرج در قوانين بودجه سنواتي با رعايت مراتب ابلاغ اعتبار، موافقتنامه و تخصيص از سوي معاونت قابل اجرا مي‌شد، راي منفي دادند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، در جلسه علني امروز صبح مجلس در جريان بررسي ماده 199 مكرر برنامه پنجم توسعه نمايندگان با قسمتي از اين ماده كه براساس آن اختيارات معاونت برنامه‌ريزي رئيس‌جمهور افزايش پيدا مي‌كرد، مخالفت كردند، البته نمايندگان بسياري نسبت به اين ماده اخطار و تذكر دادند. مهدي سنايي نماينده نهاوند طي اخطاري اين ماده داراي ابهام و كليت دانست و مصطفي كواكبيان نماينده سمنان نيز طي اخطاري اين ماده را برخلاف اصل 58 قانون اساسي عنوان كرد.

لازم به ذكر است كه يكي از جدي‌ترين مخالفت‌ها كه طي تذكري وارد شد از سوي الياس نادران نماينده تهران بود و نادران در تذكر خود گفت: ما با انضباط مالي موافق هستيم، اما آنچه در اين ماده آمده است، اختيارات مجلس را محدود كرده و همه اين اختيارات را به معاونت برنامه‌ريزي رئيس‌جمهور مي‌دهد.
وي افزود: با تصويب اين ماده كه براساس آن بار مالي كليه قوانين و مقررات بايد در لوايح بودجه سنواتي پيش‌بيني شود، قانون اختصاص 2 ميليارد دلار به مترو تهران و كلانشهرها قابل اجرا نخواهد بود، چرا كه در بودجه نيامده است. اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس خاطر نشان كرد: ما قبلا نيز مصوبه‌اي را مراعا گذاشتيم، چرا كه اين شائبه به وجود آمد كه دولت به دنبال مديريت شهرداري‌ها است كه پس از آن نيز معاونت برنامه‌ريزي رئيس‌جمهور اعتراف كرد كه آنچه با پيچيدگي نوشته شده است به اين منظور بود كه اختيارات را از شهرداري بگيريم و دولت متروي تهران را مديريت كند.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان معتقد بود كه با تصويب اين ماده تشخيص به معاونت برنامه‌ريزي رئيس‌جمهور سپرده مي‌شود. محمدحسن ابوترابي‌فرد كه رياست جلسه علني را بر عهده داشت اين تذكر را وارد ندانست. پس از اين نمايندگان با پيشنهاد عباسپور مبني بر حذف افزايش اختيارات معاونت برنامه‌ريزي رئيس‌جمهور كه به عقيده نمايندگان تنفيذ اختيارات مجلس بود، موافقت كردند.

1389/9/9 - 11:47 کد خبر : 164943

0 نظرهای شما: