با تشريح جزئيات دو حادثه ترور در پايتخت


با تشريح جزئيات دو حادثه ترور در پايتخت فرمانده انتظامي تهران بزرگ:


تاكنون مظنوني دستگير نشده است


ردپاي دو موتورسيكلت در اين بمب‌گذاري مشاهده شده است



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - حوادث فرمانده انتظامي تهران بزرگ جزئيات دو حادثه ترور صبح امروز در پايتخت تشريح كرد. به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار حسين ساجدي‌نيا امروز (دوشنبه)در حاشيه حضور در مركز همگاني 197 درباره جزئيات سوء قصد به جان دو تن از اساتيد دانشگاه شهيد بهشتي، اظهار كرد: حدود ساعت هشت صبح امروز دو مورد انفجار به پليس گزارش شد و با بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد كه اين بمبگذاري‌ها ترور به جان دو مدرس دانشگاه شهيد بهشتي بوده است.
وي افزود: در اولين انفجار كه در خيابان ارتش اتفاق افتاد، دكتر شهرياري به همراه همسرش در حال تردد با خودرو بوده كه بر اثر انفجار بمب وي شهيد شده و همسر او به همراه راننده دكتر شهرياري زخمي شدند كه وضعيت آنان در حال حاضر مطلوب گزارش شده است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ خاطر نشان كرد: در انفجار دوم كه در محدوده ولنجك اتفاق افتاد، دكتر عباسي يكي ديگر از مدرسان دانشگاه شهيد بهشتي به همراه همسرش در حال پارك كردن خودرو خود بودند كه بر اثر انفجار بمب هر دوي آنان مجروح شدند كه البته حالشان مطلوب گزارش شده است و در حال حاضر در بيمارستان بستري هستند.
وي با بيان اينكه ردپاي دو موتورسيكلت در اين بمب‌گذاري مشاهده شده است، افزود: بر اساس گفته‌هاي شاهدان عيني در حادثه دوم موتورسيكلت فرد موتور سوار از نوع پولسار بوده است.
ساجدي‌نيا اظهار كرد: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد كه دو بمب در بدنه دو خودرو مورد نظر نصب شده بوده كه بعد از چند ثانيه منفجر شده است، در اولين حادثه دكتر شهرياري در حال حركت به سمت محل كار خود بوده، اما در دومين حادثه دكترعباسي در حال پارك كردن خودروي خود بوده است.
وي تصريح كرد: احتمال داده مي‌شود كه اين دو حادثه با هم مرتبط باشد، اما در حال حاضر همكاران ما در حال پيگيري موضوع هستند و اطلاعات تكميلي از سوي پليس اطلاع رساني خواهد شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه به نظر مي‌رسد سوء قصد نسبت به اساتيد دانشگاه افزايش يافته است، خاطر نشان كرد: اولين مورد سوء قصد در رابطه با جان اساتيد مربوط به سال گذشته بود و پس از گذشت يك سال چنين اتفاقي افتاده است و نمي‌توان گفت كه سوء قصد نسبت به جان اساتيد افزايش يافته، البته سيستم‌هاي محافظتي از مدرسان به مجموعه دانشگاه‌ها و غيره سپرده شده است.
وي موضوع تعقيب و گريز پليس پس از وقوع انفجار صبح امروز با دو دستگاه 206 را تكذيب كرد و افزود: هيچ‌گونه تعقيب و گريزي پس از وقوع اين انفجارها صورت نگرفته است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه ردپاي دو موتورسيكلت در اين بمب‌گذاري مشاهده شده است، افزود: در حادثه اول موتور مورد نظر از نوع پولسار بوده است ولي اطلاع نداريم كه در ترور دوم از چه موتورسيكلتي استفاده شده است.
ساجدي‌نيا در رابطه با نوع بكار رفته در اين دو حادثه اظهار كرد: در نوع بمب‌ها اظهار نظر نمي‌كنم چون نمي‌توان به صراحت نمي‌توان گفت از چه بمبي استفاده شده است، بلكه بر اساس ميزان تخريبي كه صورت مي‌گيرد در مواد منفجره استفاده شده اين موضوع مشخص مي‌شود كه جزئيات آن در سايت پليس منتشر خواهد شد.
به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ تاكنون كسي مسئوليت بمبگذاري صبح امروز را بر عهده نگرفته است و مظنوني هم در اين رابطه دستگير نشده است.
1389/09/08 11-29-2010 11:46:17 8909-04806: كد خبر

0 نظرهای شما: