وزارت اطلاعات موظف به ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌های اطلاعاتی شد

با رای نمایندگان مجلس؛

وزارت اطلاعات موظف به ارتقای کمی و کیفی
زیرساخت‌های اطلاعاتی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت اطلاعات را موظف کردند با هدف دفاع از حاکمیت و منافع ملی و تقویت تعامل با جامعه اطلاعاتی و پیشگیری و مقابله با تهدیدات و تهاجم اطلاعاتی و امنیتی داخلی و خارجی به ویژه استکبار جهانی، اقداماتی را انجام دهد.
به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه عصر یکشنبه مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی از برنامه پنجم توسعه کشور، وزارت اطلاعات موظف شد نسبت به ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌های اطلاعاتی با هدف تحکیم و تقویت امنیت پایدار و فراگیر اقدام کند.
همچنین مجلس، وزارت اطلاعات را موظف کرد به پیشگیری و مقابله با مفاسد و اختلال در امنیت اقتصادی، جرایم سازمان یافته ضدامنیتی، اقدامات تروریستی و تهدیدات نرم امنیتی در مقام ضابط دادگستری بپردازد.
این مصوبه همچنین وزارت اطلاعات را موظف می کند تا نسبت به ایجاد و گسترش زیرساخت‌ها و ساز و کارهای لازم برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در راستای تقویت و تحکیم امنیت پایدار کشور اقدام کند. بر این اساس، آیین‌نامه این ماده حداکثر تا پایان سال اول برنامه توسط وزارت اطلاعات و با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور تهیه و به تصویب شورای عالی امنیت ملی می‌رسد.
نمایندگان مجلس همچنین در جلسه عصر امروز با نظر کمیسیون تلفیق مبنی بر حذف ماده 182 از متن لایحه برنامه پنجم موافقت کردند .
تاریخ انتشار، تهران: ۱۷:۴۷ , ۱۳۸۹/۰۹/۰۷

0 نظرهای شما: