اگر دستگاه‌هاي مسئول وظيفه خود را انجام ندهند وضعيت تهران بحراني مي‌شود

هشدار رئيس كميته محيط‌زيست شوراي شهر تهران:
اگر دستگاه‌هاي مسئول وظيفه خود را انجام ندهند
وضعيت تهران بحراني مي‌شود


تعطيلي‌هاي پي در پي در تهران هزينه‌هاي سنگيني به بار آورده و به دنبال آلودگي هوا نيز در زمينه بهداشت و
درمان دچار مشكلاتي در سطح شهر و كشور مي‌شويم/ برنامه جامع كاهش آلودگي هواي تهران از سال گذشته هنوز
ابلاغ نشده است.

ايلنا: - رئيس كميته محيط‌زيست شوراي شهر تهران گفت: برنامه جامع كاهش آلودگي هواي تهران كه در سال 79 تصويب شد سال گذشته به پايان رسيد و لازم بود كه برنامه اصلاح شده آن ابلاغ شود اما هنوز خبري از ابلاغ اين برنامه نيست.

به گزارش خبرنگار ايلنا معصومه ابتكار امروز در سيصدو سي‌و دومين جلسه شوراي شهر تهران با ابراز نگراني از به مرحله اضطرار رسيدن شرايط آلودگي هوا تاكيد كرد: در شرايط زمستان امسال كه بارش كم بوده و به مرحله هشدار نزديك مي‌شود ناچار هستيم كه نسبت به برنامه جامع كاهش آلودگي هوا توجه نشان داده و برنامه‌ريزي ويژه‌اي داشته باشيم. او با انتقاد از تاخير در اجراي برنامه جامع كاهش آلودگي هواي تهران خاطر نشان كرد: اجراي اين برنامه يك ضرورت بوده و انتخاب نيست.

ابتكار تصريح كرد: برنامه جامع كاهش آلودگي هواي تهران كه در سال 79 تصويب شد سال گذشته به پايان رسيد و لازم بود كه برنامه اصلاح شده آن ابلاغ شود اما هنوز خبري از ابلاغ اين برنامه نيست. رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه در بحث توسعه حمل‌ونقل عمومي شهر تهران پيشرفت‌هاي قابل‌توجهي داشته‌ايم، اين برنامه را كافي ندانست و خواستار اجراي جدي‌تر برنامه جامع ترافيك شهر تهران شد و خاطر نشان كرد: متاسفانه هنوز استانداردهاي روز دنيا در مورد اتوبوس‌هاي سطح شهر اعمال نمي‌شود به طوري كه با مصوبه اخير دولت خودروهاي ديزلي مجدد اجازه تردد داشته و سياست‌هاي سختگيرانه‌اي در برابر آنها اعمال نمي‌شود.

ابتكار ادامه داد: هم‌اكنون مونيتورينگ آنلاين وضعيت هوا استانداردهاي آلودگي هوا در توليد خودرو و خروج خودروهاي فرسوده با مشكلاتي مواجه است. ابتكار با اشاره به تعطيلي فردا در تهران به علت آلودگي هوا تصريح كرد: بحث معاينه فني نيز يكي از محورهاي مهم برنامه است و شورا و رسانه‌ها نيز بايد به عنوان يك وظيفه اين بحث را براي صاحبان خودروهاي شخصي و عمومي پي‌گيري كنند. او با اعلام اينكه كميته محيط زيست شوراي شهر در حال تهيه طرحي براي بررسي وضعيت آلاينده‌هاي جديد در تهران است عنوان كرد:

متاسفانه ميزان آلايندگي (آزبست) در تهران بالاتر از حد معمول است و چنانچه دستگاه‌هاي مسئول وظيفه خود را انجام ندهند تهران به وضعيت بحراني مي‌رسد. ابتكار گفت: تعطيلي‌هاي پي در پي در تهران هزينه‌هاي سنگيني به بار آورده و به دنبال آلودگي هوا نيز در زمينه بهداشت و درمان دچار مشكلاتي در سطح شهر و كشور مي‌شويم.

1389/9/2 - 11:13 کد خبر : 163636

0 نظرهای شما: