برداشت يارانه‌ها در نخستين روز اجراي قانون امكان‌پذير است

فرزين:

برداشت يارانه‌ها در نخستين روز
اجراي قانون امكان‌پذير است


خبرگزاري فارس: سخنگوي طرح تحول اقتصادي گفت: برداشت يارانه‌هاي واريز شده به
حساب سرپرستان خانوار
از نخستين روز اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها امكان‌پذير است.


به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، محمدرضا فرزين در گردهمايي مديران، فرمانداران، بخشداران و دهياران استان يزد اظهار داشت: اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، كاهش قابل توجه فقر در پنج دهك پايين اقتصادي جامعه را به دنبال دارد.
وي افزود: در آينده افراد زير پوشش كميته امداد، بهزيستي و اهالي مناطق محروم، مورد حمايت بيشتري قرار مي‌گيرند. معاون وزير اقتصاد و دارايي بيان داشت: هدفمند كردن يارانه‌ها به معناي حذف يارانه‌ها نيست بلكه در اين قانون تنها روش پرداخت يارانه‌ها تغيير مي‌كند.
فرزين با اشاره به شايعاتي كه در مورد برداشت و هزينه يارانه‌ها در جامعه مطرح است، عنوان كرد: پولي كه در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها به مردم داده مي‌شود، بيشتر از ميزاني است كه مردم هزينه مي‌كنند. وي همچنين بيان داشت: امكان برداشت يارانه‌هاي واريز شده به صورت كامل و از همان روز اول اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها وجود دارد. اين مسئول در بخش ديگري از سخنان خود از آمادگي كامل دولت براي اجراي اين قانون خبر داد و بر لزوم آگاهي و تسلط كامل مديران، فرمانداران و مسئولان مختلف بر اين قانون تاكيد كرد.
سخنگوي طرح تحول اقتصادي كشور، تغيير رفتار توليدكننده در راستاي تغيير تكنولوژي و جبران افزايش قيمت تمام شده را دو منطق بسته‌هاي حمايت از توليد دانست. فرزين همچنين مهم‌ترين هدف هدفمند كردن يارانه‌ها را بسط و گسترش عدالت در جامعه اعلام كرد. معاون وزير اقتصاد و دارايي در ادامه بر ضرورت تقويت نظام كنترل بازار در راستاي تنظيم بازار تاكيد كرد. استاندار يزد نيز در اين گردهمايي اظهار داشت: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، به طور قطع عدالت اجتماعي را به دنبال دارد.
محمدرضا فلاح‌زاده با بيان اينكه رقابت بين توليدكنندگان داخلي و خارجي و افزايش بهره‌وري در بخش توليد از تاثيرات مهم اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌هاست، توسعه زيرساخت‌ها و جلوگيري از قاچاق كالا به ويژه سوخت را از مهم‌ترين مزاياي اجراي اين قانون برشمرد. وي در بخش ديگري از سخنان خود، افزايش بي‌رويه مصرف حامل‌هاي انرژي، عدم تعادل در برخورداري جامعه از يارانه‌ها، فراهم شدن زمينه قاچاق كالاهاي يارانه‌اي به ويژه قاچاق سوخت و كاهش رقابت در توليدات داخلي از نظر كيفيت و كميت را از مشكلات عمده نظام فعلي توزيع يارانه‌ها در كشور دانست.
استاندار يزد، سرانه مصرف گاز در ايران را چهار برابر متوسط جهاني اعلام و بر ضرورت صرفه‌جويي و قناعت در مصرف تاكيد كرد. فلاح‌زاده بيان داشت: قناعت‌پيشگي كه از خصايل نيكوي مردم يزد و اصفهان است، مورد تاكيد اسلام قرار گرفته، اما استعمار براي ترويج فرهنگ مصرف‌گرايي بين مردم، با تمسخر اين خصلت نيكو، فرهنگ قناعت‌پيشگي را مذموم معرفي كرده است. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به گوشه‌هايي از واقعه غدير، عيد سعيد غدير خم را تبريك گفت.
استاندار يزد همچنين با تبريك هفته بسيج، اظهار داشت: هر كس از سيره پيامبر (ص)، ائمه معصومين (ع) و ولايت‌فقيه پيروي كند، بسيجي است. استاندار يزد همچنين برخي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي به ويژه در بخش فرهنگ را برشمرد و از احياي ارزش‌هاي ديني به عنوان يكي از اين دستاوردها ياد كرد.
به گزارش فارس؛ اين همايش امروز با حضور صدها نفر از مديران و مسئولان ادارات و دستگاه‌هاي مختلف استان، مسئولان روابط عمومي و ... به منظور تشريح اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در تالار معلم مركز تربيت معلم شهيد پاكنژاد يزد برگزار شد.

0 نظرهای شما: