وضعيت هوا درشرايط هشدار

وضعيت هوا درشرايط هشدار

نفس تهران همچنان تنگ است

ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از2/5 ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط «هشدار» است كه در ميان ايستگاه آزادي به لحاظ آلاينده منوكسيد كربن در شرايط اضطرار قرار دارد.




ایلنا: از مهار خبر مي‌رسدكه ميزان غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون نسبت به روز گذشته در همين ساعت افزوده و از ميزان غلظت آلاينده‌هاي منوكسيد كربن و ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون كاسته شده است.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، از مركز هماهنگي اطلاع‌رساني آلودگي هوا خبر مي‌رسد ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران نشان مي دهد كه ميزان غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون نسبت به روز گذشته در همين ساعت افزوده و از ميزان غلظت آلاينده‌هاي منوكسيد كربن و ذرات معلق كمتر از 2/5 ميكرون كاسته شده است.
بدين ترتيب ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا هم‌اكنون در شرايط هشدار است كه در ميان ايستگاه آزادي به لحاظ آلاينده منوكسيد كربن در شرايط اضطرار قرار دارد. گزارش سازمان هواشناسي حاكي از آسماني صاف و غبارآلود است و به اين ترتيب انتظار مي‌رود شاخص كيفيت تا ساعات ظهر در شرايط هشدار باقي بماند. بنابراين گزارش،اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون در شرايط هشدار افزايش تشديد بيماري‌هاي قلبي و ريوي و مرگ زودرس در افرادي مبتلا به بيماري قلبي و افراد مسن افزايش يافت تعداد تنفس در عموم افراد است.
مهار هشدار مي‌دهد: افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي ريوي سالمندان و كودكان بايد از فعاليت‌هاي طولاني مدت و سنگين در فضاي باز اجتناب نموده و بقيه افراد بايد فعاليت‌هاي طولاني و سنگين خود را در فضاي باز كاهش دهند.

1389/9/7 - 10:27:27 کد خبر : 164395

0 نظرهای شما: