ويتامين C شانس بقاي مبتلايان به عفونت خوني را افزايش چشمگير مي‌دهد

تحقيقات جديد نشان داد:

ويتامين C شانس بقاي مبتلايان به عفونت خوني را
افزايش چشمگير مي‌دهد


ويتامين C مي‌تواند مانع از شکل‌گيري عفونت خوني(sepsis) شود.
خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمانشاه سرويس: پژوهشي به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کرمانشاه، پژوهشگران دريافتند ويتامين C نه تنها قادر به پيشگيري از ابتلا به عفونت خوني يا سپتيسمي است، بلکه مي‌تواند در صورت بروز اين بيماري روند پيشرفت آن را معکوس کند.
پژوهشگران دانشگاه آنتاريو غربي در لندن و انستيتو تحقيقات پزشکي لاوسون در پژوهشهاي جديد خود دريافتند که هر چند عفونت خوني بيشتر در نوزادان و در بزرگسالاني که داراي سيستم ايمني ضعيف هستند بروز مي‌کند، اما حتي افراد سالم هم ممکن است به خاطر اين نوع عفونت که در 40 درصد موارد به مرگ منتهي مي‌شود، فوت شوند.
پژوهشگران با تزريق ويتامين C به بدن موش که داراي چنين عفونتي در خون خود بود، به اين نتيجه رسيدند که اين ويتامين مي‌تواند شانس بقاي افراد مبتلا به عفونت خوني ياد شده را به طرز چشمگيري افزايش دهد، بدين شکل که مانع از بروز آن مي‌شود يا اين‌که روند پيشرفت آن را معکوس مي‌کند.
آنها تاکيد دارند با توجه به اين‌که ويتامين C بسيار ارزان است، از آن مي‌توان در درمان و پيشگيري از ابتلا به عفونت خوني ياد شده در کشورهاي در حال توسعه که در آن‌جا از شيوع بيشتري برخوردار بوده و درمان آن گران‌تر است، به خوبي بهره گرفت.

1389/08/30 11-21-2010 06:32:59 8908-19006: كد خبر

0 نظرهای شما: