تاليا به مخابرات بازمي‌گردد؟!

تاليا به مخابرات بازمي‌گردد؟!


در حال حاضر مجتمع صنعتي رفسنجان صاحب تاليا است و بر اساس درآمدي كه دارد سالانه 57 درصد سودش را
به مخابرات مي‌دهد و 43 درآمدش براي خود تالياست ولي قرار است در طرح جديد پروژه تاليا با سرمايه‌گذاري جديد
(51 درصد سهم مخابرات و 49 درصد سهم مجتمع صنعتي رفسنجان ) احياء شود.


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اپراتور تلفن همراه تاليا از ابتداي آغاز فعاليتش تاكنون نسبت به ديگر اپراتورهاي تلفن همراه در سكوت و با تعداد كم‌تري مشترك فعاليت كرده است؛ مبحث ثبت شركت مستقل براي تاليا و ورود سرمايه‌گذار خارجي به آن از چند سال پيش در مخابرات در حال بررسي بوده كه بي‌نتيجه مانده بود اما ظاهرا قرار است به زودي اين اپراتور از سوي مخابرات ايران احيا شود.
اما دكتر داوود زارعيان - مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايسنا درباره آخرين وضعيت تصميم مخابرات براي احياي دوباره تاليا اظهار كرد: در طرح جديد و با توجه به اينكه مخابرات نيز سرمايه‌گذار اين پروژه خواهد شد، اين روال تغيير مي‌كند و طبيعي است كه درآمدزايي اين موضوع با توجه به توسعه تاليا و افزايش تعداد مشتركان بيش‌تر مي‌شود.
وي افزود: تاليا مجوز 6 ميليون مشترك دارد كه اگر به اين ميزان توسعه يابد، درآمدزايي بسياري را به واسطه آن شاهد خواهيم بود.
او ادامه داد: در حال حاضر موضوع قيمت‌گذاري اين شركت از سوي گروه كارشناسي تمام شده و اين گروه نظر نهايي خود را در اين باره به شركت مخابرات ايران اعلام كرد و در حال تعامل براي نحوه برگزاري فرآيند انتقال سهام و سرمايه هستيم كه اين موضوع و تصميم به زودي نهايي خواهد شد.
مدير کل دفتر مشارکت‌هاي غيردولتي شرکت مخابرات ايران در آذرماه سال گذشته با اشاره به تشکيل کميته سه جانبه براي حل اختلاف شرکت مخابرات ايران با تاليا در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفته بود اين کميته در چارچوب قرارداد، اختلاف نظر مخابرات با تاليا را مورد بررسي قرار خواهد داد و با توجه به نظر نهايي کميته سه جانبه در سازمان تنظيم مقررات، تاليا به مسير خود ادامه مي‌دهد؛ تاليا در بازار موقعيت و مشتريان خود را داشته و با داشتن شبکه با کيفيت، مشتريان خاص خود را دارد.
سيداحمد علمايي با بيان اينکه قرارداد تاليا يکي از قراردادهاي خوب مخابرات به شمار مي‌آيد، با تاکيد بر اينکه ايجاد تغييرات در تعرفه و ساير موارد مرتبط با تاليا بستگي به تصميم مجمع شرکت مخابرات ايران دارد، درباره رومينگ تاليا گفت: در حال حاضر برقراري رومينگ تنها با افزايش تعداد مشترکان تاليا به سطح دو ميليون بستگي دارد.
اما سال گذشته مدير عامل شركت مخابرات ايران هم به خبرنگار ايسنا گفته بود: بحث ثبت شركت مستقل براي تاليا و انتخاب سرمايه‌گذار خارجي براي آن موضوع حقوقي پيچيده‌اي دارد و از طرفي بحث ورود سرمايه‌گذار خارجي به تاليا از چند سال پيش در مخابرات در حال بررسي است اما با توجه به اين كه مشكل حقوقي دارد هنوز راه‌حلي براي آن پيدا نشده است.
صابر فيضي با بيان اين كه تعهدات مخابرات و تاليا بعد از خصوصي‌سازي سهل‌تر خواهد شد، گفته بود: مشكل اصلي تاليا تعاوني بودن آن است و سهامدار خارجي مي‌گويد كه تاليا از تعاوني بودن خارج شود و شركت جديدي تشكيل دهد؛ در حالي كه يكي از امتيازات تاليا تعاوني بودن آن است سهامدار خارجي خواستار خارج شدن تاليا از تعاوني بودن است، اين در حالي است كه در سيستم دولتي وقتي اين امتياز حذف شود، كساني كه در مزايده برنده نشده بودند حق اعتراض دارند.
وي با بيان اين كه در متن قرارداد مشاركت سهامدار جديد تاليا نيز با همان شرايط قبلي است اظهار كرده بود: تاليا نمي‌تواند اسم شركت را تغيير داده يا از تعاوني بودن خارج شود به اين دليل كه سهامداران جديد درخواست تشكيل شركت‌ جديد را دارند يا مي‌خواهند از تعاوني‌ بودن خارج شوند.
به گفته مدير عامل شركت مخابرات ايران بعد از خصوصي شدن مخابرات و فعاليت بخش خصوصي سهامداران مي‌توانند درباره مشاركتشان تصميم‌گيري كنند و كار راحت‌تر خواهد شد.
1389/09/08 11-29-2010 08:48:03 8909-02706: كد خبر


0 نظرهای شما: