امروزکلیه سازمان‌ها و ادارات دولتی یک ساعت زودتر تعطیل می‌شوند

جهت کاهش کاهش آلاینده‌ها درهوای تهران:
امروزکلیه سازمان‌ها و ادارات دولتی یک ساعت
زودتر تعطیل می‌شوند

در کمیته اضطراری هوای تهران که عصر امروز دراستانداری تهران تشکیل شد مقرر شد فردا کلیه سازمان‌ها و ادارات دولتی جهت کاهش تردد خودروها و کاهش آلاینده‌ها در هوا یک ساعت زودتر تعطیل شود.
ایلنا- : هوای تهران همچنان دروضعیت هشداراست بر همین اساس در کمیته اضطراری هوای تهران مقرر شد که فردا کلیه سازمان‌ها و ادارات دولتی تهران جهت کاهش تردد خودروها و کاهش آلاینده‌ها در هوا یک ساعت زودتر تعطیل شود. به گزارش ایلنا، بر اساس اطلاعات صبح جمعه از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران غلظت آلاینده‌های مونوكسید كربن و ذرات معلق كمتر از 10 میكرون نسبت به روز گذشته در همین ساعات كاهش داشته اما بر میزان غلظت آلاینده ذرات معلق كمتر از 2.5 میكرون افزوده شده است و بر این اساس همچنان شاخص كیفیت هوا در شرایط «هشدار» است.
براساس این گزارش به تمامی افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و كودكان توصیه كرد كه از فعالیت‌های طولانی مدت و سنگین در فضای باز اجتناب كرده و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خود را در فضای باز كاهش دهند. اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نشان می‌دهد به لحاظ آلاینده ذرات كمتر از 2.5 میكرون به جز ایستگاه پاسداران در تمامی ایستگاه‌های مورد سنجش میزان این آلاینده فراتر از حد مجاز قرار داشته و در ایستگاه‌هایی مانند پارك رازی، پارك قائم و پارك سلامت با فراتر رفتن از نیمه شرایط «هشدار»، در «آستانه شرایط اضطرار» قرار گرفته است.
همچنین میزان آلاینده ذرات معلق كمتر از 10میكرون نیز در ایستگاه‌های شهرداری منطقه 16 و آزادی در شرایط «هشدار» است و میزان آلاینده منوكسیدكربن نیز در ایستگاه‌های پارك قائم و استانداری در شرایط ناسالم و در آزادی در شرایط «اضطرار» قرار دارد.
به عقیده بسیاری ازکارشناسان با وجود تعطیلی چهارشنبه و پنج شنبه هیچ کاهشی درمیزان آلاینده‌ها به جز آلاینده ازون مشاهده نمی‌شود، همچنین بنا بر اعلام سازمان هواشناسی تا اواسط هفته آینده جوی پایدار در کشور حاکم است که همین امرتاثیر آلاینده‌ها را به ویژه در شهرهای صنعتی تشدید می‌کند.
به گزارش خبرنگارایلنا، این درحالیست که در کمیته اضطراری هوای تهران که عصر امروز دراستانداری تهران تشکیل شد مقرر شد فردا کلیه سازمان‌ها و ادارات دولتی جهت کاهش تردد خودروها و کاهش آلاینده‌ها در هوا یک ساعت زودتر تعطیل شود.
كميته اضطرار كاهش آلودگي هوا پس از تصميم‌گيري درباره وضعيت آلودگي هواي تهران و تعطيل نبودن روز شنبه بيانيه‌اي صادر كرد. بر اساس اين بيانيه معادن شن و ماسه، سنگ، كارخانجات آسفالت و سيمان كه در غرب استان تهران و شهريار فعاليت مي‌كنند؛ تا اطلاع ثانوني تعطيل شدند و همچنين در منطقه فرحزاد و عبدل‌آباد نيز واحدهاي صنعتي اجازه فعاليت ندارند.
همچنين تمرينات و تمام مسابقات ورزشي استان تهران به دليل آلودگي هوا و حفظ سلامت شهروندان تا اطلاع ثانوي انجام نمي‌شود. بر اساس اين بيانيه، 6 اتوبوس_ آمبولانس در ميادين مهم شهر از جمله ميدان رسالت، آزادي، ميدان انقلاب، امام حسين و امام خميني مستقر مي‌شوند تا به شهروندان كمك‌رساني كنند. همچنين محدوده طرح ترافيك به محدوده زوج و فرد تعميم داده مي‌شود و خودروهايي كه فاقد طرح هستند از فردا اجازه تردد در محدوده زوج و فرد را تا اطلاع ثانوي ندارند.
تعطیلی، تردد زوج و فرد در كل تهران و ممنوعیت تردد موتورسیكلت‌ها سه راهكار برای كاهش آلودگی هوا در روز شنبه بود که پیش روی کمیته اضطراری هوای تهران قرار داشت.
1389/9/5 - 17:52 کد خبر : 164110

0 نظرهای شما: