اميد نوروزي اولين مدال طلاي كشتي را گرفت

فرنگي‌كار 60 كيلوگرم قهرمان شد
اميد نوروزي اولين مدال طلاي كشتي را گرفت

اميد نورزي در فينال با جونگ از كره‌جنوبي كشتي گرفت و در سه تايم به پيروزي رسيد تا اولين قهرمان كشتي در اين بازي‌ها باشد.

ايلنا:- اميد نوروزي اولين كشتي‌گير ايران بود كه امروز دربازي‌هاي آسيايي گوانگژو مدال گرفت‏، مدال او اولين مدال طلا كشتي ايران در فرنگي بود. اميد نورزي در فينال با جونگ از كره‌جنوبي كشتي گرفت. ا

و در تايم اول چند ثانيه قبل از پايان وقت‏، سه امتياز از دست داد. در تايم دوم بعد از اين كه دو كشتي‌گير امتيازي به دست نياوردند‏، جونگ در خاك نشست و نوروزي در خاك بارانداز اجرا كرد و دو امتياز گرفت و تايم را برد. در تايم سوم در حالي كه نوروزي حمله مي‌‌كرد‏، اما كشتي‌گير كره‌اي با دفاع بسته اجازه امتياز گرفتن به او نداد. نوروزي در خاك نشست و با اين كه كره‌اي تلاش زيادي براي انجام سالتو بارانداز داشت‏، اما او مقاومت كرد و يك امتياز را گرفت و مدال طلا را صاحب شد.

نورزي قبل از رسيدن به فينال در دور اول ماتسوموتوي ژاپني، نايب قهرمان جهان را شكست داد. او در دومين مبارزه به مصاف ژن ژي از چين رفت و در دو تايم و با نتايج مشابه سه بر صفر و در مجموع شش بر صفر به پيروزي رسيد. نوروزي در مرحله نيمه نهايي به مصاف جوماشف كشتي‌گير ازبكستان رفت. او در وقت اول نوروزي با يك امتياز از حريف پيش افتاد. در وقت دوم دو كشتي‌گير به تساوي يك بر يك رسيدند و در وقت سوم هم به تساوي دو بر دو رسيدند اما به دليل اينكه نوروزي امتياز آخر را گرفت،‌توانست در مجموع به پيروزي برسد.

1389/8/30 - 13:43 کد خبر : 163195

0 نظرهای شما: