هوای تهران بسیار ناسالم است

مرکز پایش آلودگی هوا:

هوای تهران بسیار ناسالم است


تداوم شرایط پایداری هوا در تهران باعث افزایش حجم آلاینده‌ها شده است/فراد سالمند و یا مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های تنفسی از حضور در معابر و ورزشکاران نیز از فعالیت‌های شدید خودداري كنند.


ايلنا- : با ادامه شرایط پایداری هوا در کلانشهر تهران و بر اساس میزان آلاینده‌های اندازه‌گیری شده در سطح استان که نشان دهنده حد بالاتری از میزان مجاز آلاینده ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون است هوای پایتخت در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری ايلنا، تداوم شرایط پایداری هوا در کلانشهر تهران برای روز سه‌شنبه باعث افزایش حجم آلاینده‌ها شده که میانگین 135=PSI را نشان می‌دهد. ایستگاه آزادی بیشترین میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با 157=PSI و ایستگاه قائم با میانگین 182=PSI بالاترین میزان ذرات معلق کمتر از 2/5 را در روز سه شنبه دارست.
ایستگاه آزادی به لحاظ آلاینده منواکسیدکربن با 201=PSI و به لحاظ آلاینده ذرات معلق 10 میکرون یا 157=PSI در شرایط بسیار ناسالم قرار دارند. مرکز پایش آلودگی هوا به طور کلی وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه‌شنبه را در شرایط هشدار توصیف و تاکید کرده در این شرایط جهت کاهش اثرات ذرات معلق کمتر از 10 و 25 میکرون رعایت توصیه‌ها و اقدامات آموزشی ضروری است.
این مرکز از شهروندان و افراد سالمند و یا مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های تنفسی خواسته از حضور در معابر و ورزشکاران نیز از فعالیت‌های شدید در محیط های روباز ورزشی و کوهپیمایی به ویژه در ساعات صبحگاهی خودداری کنند. همچنین در اطلاعیه مرکز پایش آلودگی سازمان محیط زیست آمده است برای کنترل بیشتر بر عوارض آلودگی‌ها واحدهای امدادی و اورژانس شهری، ماسک تنفسی مناسب را در اختیار همشهریان قرار دهند.
عوامل راهنمایی و رانندگی از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا به شدت جلوگیری کنند. همچنین توصیه شده همشهریان شهرهای بزرگ استان با کاهش ترددهای غیرضروری از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند و در در صورت ضرورت وسایل حمل و نقل عمومی را مورد استفاده قرار دهند.

1389/9/9 - 10:11 کد خبر : 164947

0 نظرهای شما: