احمدي نژاد:آن چيزي كه درباره تفسير قانون اساسي مدنظر من بود هنوز محقق نشده است

رييس جمهوري در نشست مطبوعاتي

احمدي نژاد:

آن چيزي كه درباره تفسير قانون اساسي

مدنظر من بود هنوز محقق نشده است


بنده به عنوان مجري قانون و بالاترين مقام بعد از رهبري به اين نتيجه رسيدم كه برخي در تفسير جايگاه‌ها در قانون اساسي برداشت‌هاي متفاوتي را انجام مي‌دهند كه بر اين اساس موارد را طي نامه‌اي به مقام معظم رهبري منعكس كردم.


ایلنا- : محمود احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه جوان مبني بر اينكه آيا ايران به درخواست‌هاي امريكا در رابطه با مذاكرات هسته‌اي چراغ سبز نشان مي‌دهد گفت: ما به دنبال چراغ سبز نشان دادن نيستيم بلكه واقعيت و نگاه واقع‌بينانه براي ما مهم است و در حال حاضر واقعيت اين است كه كسي نمي‌تواند ايران را در عرصه‌هاي بين‌المللي و سياسي جهان ناديده بگيرد چرا كه در حال حاضر ايران عامل موثر فرهنگي و انساني در جهان است.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال به خبرنگار ژاپني كه درباره مذاكرات هسته‌اي ايران و توجه به بيانيه تهران بود اظهار كرد : به نظر ما رسيدن به ضرورت گفتگو از همه چيز مهم‌تر است و بيانيه تهران نيز پايه مناسبي براي گفتگو بود چرا مبتني بر قانون و عدالت است.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به ارائه نظر جلسه كميته حل اختلاف مجلس و دولت و اظهارنظرهايي كه در اين رابطه انجام شد به صورت كلي چه رويكردي در اين رابطه داريد گفت: در قانون سه قوه مجريه، مقننه و قضائيه وجود دارد كه طبق اصل 75 اين قانون همه اين قوا زير نظر رهبري فعاليت مي‌كنند و هيچ يك برتري بر يكديگر ندارد اما قانون اساسي جايگاه ديگري به نام رئيس‌جمهور تعريف كرده كه طبق اصل 113 قانون اساسي بالاترين شخص بعد از رهبري مجري قانون يا همان رئيس‌جمهور است.

وي افزود: بنده به عنوان مجري قانون و بالاترين مقام بعد از رهبري به اين نتيجه رسيدم كه برخي در تفسير جايگاه‌ها در قانون اساسي برداشت‌هاي متفاوتي را انجام مي‌دهند كه بر اين اساس موارد را طي نامه‌اي به مقام معظم رهبري منعكس كردم و ايشان نيز اين نامه را به آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان فرستادند كه بعد از آن گروهي مشخص شدند و آيت‌الله جنتي نيز جمع‌بندي نتايج اين گروه را براي رهبري ارسال كردند.

وي ادامه داد: صرف‌نظر از اينكه آن چيزي كه مدنظر من بود هنوز محقق نشده است اما روند، روند قانوني و درستي است و تعجب مي‌كنم كه چرا بعضي‌ها ابهاماتي را در اين رابطه دارند.

1389/9/8 - 17:43:28 کد خبر : 164821

0 نظرهای شما: