4000 سگ پليس براي مقابله با مواد مخدر شبيه‌سازي مي‌شود

رئيس پايگاه تحقيقاتي رويان:
4000سگ پليس براي مقابله با مواد مخدر شبيه‌سازي مي‌شود

خبرگزاري فارس: رئيس پايگاه تحقيقاتي رويان اصفهان از واگذاري پروژه شبيه‌سازي 4 هزار سگ پليس براي مقابله با مواد مخدر و اقدامات مورد نياز ديگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، محمدحسين نصر اصفهاني پنجشنبه شب در ديدار با حجت‌الاسلام موسي‌پور استاندار قم در سخناني اظهار داشت: ايران اسلامي در چند سال اخير با پيشرفت‌هاي چشمگير علمي توانسته جاي خود را در دنيا باز كرده و با ادامه اين مسير پرافتخار آينده‌اي درخشان در پيش رو داريم.
*دانش «شبيه‌سازي» آينده علمي ايران را تضمين مي‌كند
وي با اشاره به پيشرفت‌هاي ايران در عرصه سلول‌هاي بنيادي و شبيه‌سازي خاطرنشان كرد: دستيابي به اين فناوري نوين مي‌تواند آينده كشورمان را تضمين كند، زيرا در 20 سال آينده «سلول درماني» انقلابي در عرصه پزشكي ايجاد مي‌كند و فعاليت‌هاي علمي و پژوهش در اين زمينه بسيار مهم است. مسئول پايگاه تحقيقاتي رويان اصفهان با بيان اينكه با استفاده از اين دانش مي‌توانيم هر سلولي را كه نياز داشته باشيم، توليد كنيم، تصريح كرد: توليد فرآورده‌هاي پروتئيني يكي از فعاليت‌هايي است كه در اين مركز انجام مي‌‌شود كه مي‌تواند كشورمان را از واردات يك ويال كوچك و ناچيز پروتئين با هزينه‌هاي بسيار بي‌نياز كند. وي تأكيد كرد: شبيه‌سازي شنگول، منگول و حبه انگور در راستاي استفاده از شير آنان براي توليد داروهايي است كه ارزش هر ريال آن در كشورهاي اروپايي يك هزار و 500 دلار است. نصر اصفهاني در بخش ديگري از سخنان خود به فعاليت‌هاي پژوهشكده رويان در عرصه ناباروري نيز اشاره كرد و گفت: نازايي دومين عامل طلاق در ايران است اما درمان آن چند سالي است كه در كشور آغاز شده و روش‌هاي جديدي براي نخستين بار از سوي ايران در درمان اين بيماري ابداع شده است. وي همچنين از واگذاري پروژه شبيه‌سازي 4 هزار سگ پليس براي مقابله با مواد مخدر و اقدامات مورد نياز ديگر خبر داد و گفت: تا چند سال گذشته ما حتي تصور نمي‌كرديم كه به چنين دستاوردهاي بزرگي دست يابيم، اما خودباوري و تكيه بر توانمندي‌هاي بومي موجب ايجاد چنين پيشرفت‌هايي شده است.
*پروژه شبيه‌سازي قوچ وحشي از گوسفند اهلي اجرا مي‌شود
مسئول پايگاه تحقيقاتي رويان اصفهان در پايان توليد حيوانات شبيه‌سازي شده را براي ايران اسلامي و مردم يك افتخار دانست و خاطرنشان كرد: پروژه شبيه‌سازي قوچ وحشي از گوسفند اهلي از سوي مركز رويان اصفهان در آينده‌اي نزديك اجرا مي‌شود.

0 نظرهای شما: