سوخت‌ واقعي اواخر تيرماه در مدار نيروگاه بوشهر قرار مي گيرد

ابطحي در گفت‌وگو با فارس:
سوخت‌ واقعي اواخر تيرماه در مدار نيروگاه بوشهر قرار مي گيرد

خبرگزاري فارس: عضو كميسيون شوراها و امنيت داخلي مجلس، گفت: حدود 250 بار مدار اول و 110 بار مدار دوم پياده شده است و تست سوخت مصنوعي كه سوخت با سرب بود نيز صورت گرفته است و تا 3 هفته ديگر تست مراحل سوخت‌گذاري نيز تمام مي‌شود.

سيد محمدجواد ابطحي عضو كميسيون شوراها و امنيت داخلي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس«توانا»، با اشاره به بازديد كميسيون شوراها و امنيت داخلي مجلس از نيروگاه اتمي بوشهر، اظهار داشت: پايبندي روس‌ها به تعهدات خود، نحوه آغاز و مراحل پيشرفت كار نيروگاه از دلايل مهم بازديد كميسيون از نيروگاه اتمي بوشهر بود.
وي با اشاره به دو روستايي كه در نزديكي نيروگاه اتمي بوشهر قرار دارند و از 35 سال پيش تاكنون تعيين و تكليفي براي آنها نشده است، تصريح‌كرد: اين دو روستا اجازه ساخت و فروش ندارند و با محدوديت تردد مواجه هستند كه شكايت آن‌ها به كميسيون تسليم شده بود و پيگيري و حل مشكلات اين دو روستا نيز يكي ديگر از دلايل سفر كميسيون به شمار مي‌رود. عضو كميسيون شوراها و امنيت داخلي مجلس وضعيت نيروگاه اتمي بوشهر را بسيار مطلوب ارزيابي كرد و متذكرشد: حدود 250 بار مدار اول و 110 بار مدار دوم پياده شده است و تست سوخت مصنوعي كه سوخت با سرب بود نيز صورت گرفته است و تا 3 هفته ديگر تست مراحل سوخت‌گذاري نيز تمام مي‌شود. وي در خاتمه بخاري كه بايد هدايت شود و در كانال به دريا بازگردانده شود داراي وضعيت مناسبي خواند و خاطر‌نشان‌كرد: اشكالي در سيستم مشاهده نشد و با اتمام اين تست با تعهدي كه دولت روسيه داده است آژانس اين كشور براي اواخر تير اين سوخت واقعي در كانوكتور اصلي قرار گرفته و رسما آغاز به كار مي‌كند.

0 نظرهای شما: