شميرانات،شهرري و اسلامشهر با طرح افزايش فرمانداري از تهران جدا مي شوند

كوثري در گفت‌وگو با فارس:
شميرانات،شهرري و اسلامشهر
با طرح افزايش فرمانداري از تهران جدا مي شوند
خبرگزاري فارس: عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: هدف از افزايش فرمانداري‌ها جداسازي شميرانات، شهرري و اسلامشهر از تهران است و مي‌خواهيم اين سه قسمت علاوه بر شوراي شهر نماينده نيز معرفي كنند.

اسماعيل كوثري در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: هدف از افزايش فرمانداري‌ها از منظر مجمع نمايندگان تهران اين است كه شميرانات، شهرري و اسلامشهر از تهران جدا شوند تا در اين صورت علاوه بر داشتن شوراي شهر بتوانند خود نيز نماينده معرفي كنند.
وي در ادامه افزود: مجمع نمايندگان تهران طي جلساتي مباحثي را با استانداري و تا حدودي با دولت درباره افزايش فرمانداري‌ها مطرح كرده‌اند و در حال حاضر نيز موضوع پي‌گيري مي‌شود.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بيان داشت: پيشنهاد مجمع نمايندگان تهران درباره اين طرح به استانداري و همچنين دولت طي جلساتي پيرامون سه محور بوده است كه درصورت تصميم‌گيري مي‌توانند يكي از اين طرح‌ها را مدنظر قرار دهند.
وي يكي از اين پيشنهادها را تفكيك شميرانات، شهرري و اسلام‌شهر از تهران بيان كرد و افزود: به عنوان مثال در شهرري با تفكيكي كه صورت گيرد اين اختيار را خواهند داشت كه علاوه بر اينكه شوراي شهر داشته باشد، نماينده هم معرفي كند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: دومين طرح پيشنهادي اين بود كه تهران با همان يك فرمانداري باقي بماند يعني بعد از اينكه اين سه قسمت از آن تفكيك شد، اداره شود و سومين طرح اين بود كه آن سه شهر جدا و تهران هم به چهار قسمت شمال، جنوب، شرق و غرب تقسيم شود. اين طرح‌ها در مجمع نمايندگان تهران با استانداري مطرح شد البته دولت نيز بر روي طرحي كار كرده است كه تهران را به 11 منطقه شهرداري تقسيم كنند.
كوثري در ادامه افزود: يعني هر دو منطقه شهرداري به يك فرمانداري تبديل شود، البته قرار بود تا قطعي شدن اين طرح صحبتي مخابره نشود كه متأسفانه مسئولان استانداري در مصاحبه‌اي به آن اشاره كردند.
وي اظهار داشت: قرار بود بحث‌ها عميق‌تر شود و به مجمع نمايندگان تهران هم فرستاده شود و بعد هم جلسات بعدي گذاشته و تصميم نهايي صورت گيرد.
كوثري نقش شهرداري را با اجراي اين برنامه كمرنگ ندانست و ادامه داد: آنها كار خودشان را انجام مي‌دهند؛ اين طرف هم يك بحث حاكميت است و اگر همه بخواهند براي انجام كارهايشان به تهران بيايند با مشكلات متعددي روبرو خواهيم شد ولي اگر منطقه‌بندي شود، مسلماً كارها سبك‌تر مي‌شود.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به اين پرسش كه با اجراي اين برنامه دولت به سمت خصوصي سازي پيش نخواهد رفت و آيا اين اقدام مغاير با اصل 44 نيست، بيان داشت: موقعي كه دو منطقه يكي شود، تعدادي نيرو، بودجه و اعتبار براي ساز و كارهاي جديد مي‌خواهند؛ ولي با توجه به كارشناسي و بررسي‌هايي كه شده خيلي تفاوتي صورت نمي‌گيرد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا بررسي‌هاي علمي و كارشناسي در اين زمينه صورت گرفته است، گفت: بررسي‌هاي لازم در استانداري و دولت انجام شده است ولي دلايلشان را هنوز به ما ارائه نكرده‌اند؛ آنها گفته‌اند بررسي‌هايمان كاملاً علمي است و همه كارها را در اين زمينه انجام داده‌اند؛ البته در هر طرحي معايب و محاسني وجود دارد ولي هنوز دلايلشان را به مجمع نمايندگان تهران ارائه نكرده‌اند.

0 نظرهای شما: