سازمان بیمه خدمات درمانی ضعیفترین خدمات را به بیماران می دهد

در گفتگو با مهر عنوان شد:
سازمان بیمه خدمات درمانی ضعیفترین
خدمات را به بیماران می دهد

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران از اقدام سازمان بیمه خدمات درمانی در نپرداختن هزینه پیوند کلیه قبل از عمل جراحی انتقاد کرد و گفت: این سازمان ضعیفترین خدمات بیمه ای را در خاورمیانه به بیماران ارائه می دهد. مصطفی قاسمی در مورد اخبار مربوط به افزایش قیمت فروش کلیه در جامعه، به خبرنگار مهر گفت: به نظر می رسد سازمان بیمه خدمات درمانی وظایف مهمتر از اعلام قیمت کلیه دارد که انجام نمی دهد.
به تازگی یکی از مدیران سازمان بیمه خدمات درمانی از فروش کلیه تا سقف 15 میلیون تومان خبر داده است.
قاسمی با اشاره به اینکه بیش از هزار مورد پیوند کلیه در سراسر کشور با حمایت این انجمن انجام شده گفت: سال گذشته قیمت فروش کلیه چهار میلیون و امسال به پنج میلیون تومان رسیده است و طرح چنین مسائلی منجر به بروز بحران در جامعه می شود.
وی با انتقاد از عملکرد سازمان بیمه خدمات درمانی نسبت به بیماران کلیوی گفت: این سازمان برای فرافکنی و فرار از مسئولیتهایی که انجام نمی دهد به مسائلی می پردازد که هیچ ارتباطی به آن ندارد.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران افزود: سازمان بیمه خدمات درمانی تنها بیمه ای است که هزینه پیوند کلیه را قبل از انجام عمل به بیمار پرداخت نمی کند و بیمار هم نمی تواند این هزینه را که حدود 2.5 میلیون تومان است بپردازد.
به گفته وی، سایر بیمه های پایه این هزینه را قبل از انجام عمل پرداخت می کنند ولی بیمه خدمات درمانی بر خلاف قانون رفتار می کند و برای توجیه کم کاریهای خود، به موضوعاتی می پردازد که بحران ساز است.
قاسمی افزود: سازمان بیمه خدمات درمانی این صلاحیت را ندارد که در مورد قیمت کلیه صحبت کند و انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی این موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری می کند.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران همچنین از بیمه خدمات درمانی به دلیل عدم پایبندی به تعهدات دارویی در قبال بیماران انتقاد کرد و گفت: بیمه خدمات درمانی داروهای بیماران کلیوی را با 30 درصد فرانشیز پرداخت می کند در صورتی که سایر بیمه های پایه این فرانشیز را نمی گیرند.
وی، این اقدامات سازمان بیمه خدمات درمانی را نقض آشکار حقوق بیماران دانست و افزود: بهتر است مسئولین این سازمان بیمه ای به جای اینکه در مورد افزایش قیمت کلیه صحبت کنند، پاسخ این کم کاریها و کاستیهای خود را بدهند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۶:۲۶ , ۱۳۸۹/۰۳/۰۸

0 نظرهای شما: