الجزيره: اظهارات احمدي نژاد نشانه دلخوري ايران از روسيه است

بازتاب سخنان احمدي‌نژاد درباره روسيه؛الجزيره:
اظهارات احمدي نژاد نشانه دلخوري ايران از روسيه است
خبرگزاري فارس: شبكه تلويزيوني الجزيره در گزارشي تاكيد كرد، سخنان رئيس جمهور ايران در شهر كرمان نشانه آن است كه جمهوري اسلامي ايران از رفتار روسيه به ويژه موضع اخير مسكو در حمايت از تحريم‌ها عليه ايران دلخور شده
است.

به گزارش گروه اخبار مانيتورينگ فارس، تنها با گذشت دقايقي اظهارات "محمود احمدي نژاد " رئيس جمهور كشورمان در رابطه با انتقاد از روسيه در جمع مردم كرمان، شبكه‌ تلويزيوني الجزيره به طور گسترده‌اي آن را مورد استقبال و پوشش خبري قرار داد.
بر اين اساس اين شبكه سخنان رئيس جمهور كشورمان را در صدر اخبار خود قرار داده و تاكيد كرد رئيس جمهور ايران اعلام روسيه مبني بر موافقت با اعمال تحريم ها عليه ايران را نامقبول دانسته است.
اين شبكه در ادامه گزارش خود به پخش بخش‌هايي از سخنان رئيس جمهور كشورمان در شهر كرمان پرداخته و تصريح كرد: احمدي نژاد بيانيه سه‌جانبه تهران مبني بر موافقت با تبادل سوخت هسته اي را فرصتي تاريخي براي باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا دانسته تا بدين وسيله اشتياق خود براي ايجاد تغيير در سايه احترام به ملت‌ها را اثبات كند. اين شبكه در ادامه گزارش خود تاكيد كرد كه تحليلگران داخلي اين سخنان احمدي نژاد را هشدار جدي ايران به دولت روسيه مي دانند. در ادامه "ملحم ريا " خبرنگار الجزيره در تهران در ارتباطي مستقيم با اين شبكه اظهار داشت: مي‌توان گفت كه در حال حاضر در مقابل يك پيشرفت جدي و چه بسا خطرناك در پرونده هسته‌اي ايران مواجه هستيم. در زمينه پيشرفت بايد گفت، همانگونه كه برخي كارشناسان هم معتقدند ايران از رفتار روسيه به ويژه موضع اخير مسكو در حمايت از تحريم‌ها عليه ايران دلخور شده است.
وي افزود: سخنان امروز رئيس جمهور و لو به طور غير مستقيم در رابطه با احتمال تغيير در روابط ايران و روسيه اولين موضع‌گيري يك مقام بلندمرتبه ايراني در قبال سياست‌هاي روسيه در مورد پروند‌ه‌هاي حساس ايران محسوب مي‌شود. خبرنگار الجزيره همچنين تاكيد كرد: اين سخنان احمدي نژاد به عنوان امري كارشناسي شده و برنامه‌ريزي شده نشان دهنده نگراني ايران از رفتار سياسي 2سال اخير روس‌ها در قبال اين كشور است. محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان كه در جمع مردم كرمان سخن مي‌گفت خطاب به رئيس‌جمهور روسيه گفت: ايران و روسيه دو همسايه هستند و البته به طور طبيعي ما با هم دوست هستيم و دو همسايه نمي‌توانند با هم دوست نباشند اما بايد گفت كه اين رابطه دوستانه لوازمي دارد. رئيس جمهور كشورمان با بيان اينكه اميدوارم رهبران و مسئولان روسيه به اين كلام كه از روي دلسوزي است توجه كنند و اصلاح كنند، گفت: رهبران روسيه اجازه ندهند كه ملت ايران آنها را در صف دشمنان تاريخي خود به حساب بياورند.

0 نظرهای شما: