روابط ايران و تركيه برادرانه و تمام عيار است

معاون اول رئيس‌جمهور در ديدار سفير تركيه:
روابط ايران و تركيه برادرانه و تمام عيار است
خبرگزاري فارس: محمدرضا رحيمي گفت: جمهوري اسلامي ايران گسترش روابط و همكاري‌هاي مشترك خود با تركيه را به شكل برادرانه و تمام عيار دنبال مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور عصر امروز دوشنبه در ديدار اميت‌يارديم سفير تركيه در ايران نقش سفراي دو كشور را در گسترش روابط في‌مابين، نقشي مؤثر و اساسي دانست و گفت: همه شرايط و فرصت‌ها براي همكاري‌هاي مشترك ايران و تركيه فراهم است.
معاون اول رئيس‌جمهور گفت: هر دو طرف بايد براي به سرانجام رسيدن كارها با حداكثر سرعت تلاش كنند چرا كه توقف در اين مسأله دسترسي به نتايج را با كندي مواجه مي‌كند. رحيمي همچنين با اشاره به حجم مبادلات توافق شده ميان دو كشور به ميزان سي ميليارد دلار اظهار اميدواري كرد: با پيگيري مستمر مسئولين دو كشور كارهاي بزرگي در زمينه‌هاي گمركي، مرزي، ايجاد شهرك مشترك، ترانزيت و مبادلات تجاري انجام شود. معاون اول رئيس‌جمهور افزود: جمهوري اسلامي ايران منافع خود را از منافع تركيه جدا نمي‌داند و پس از به نتيجه رسيدن اين مبادلات تجاري، دو كشور مي‌توانند رقم بالاتري را براي فعاليت‌هاي مشترك هدفگذاري كنند. اميت‌يارديم سفير تركيه در ايران نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه در مدت خدمت خود از استان‌هاي مختلف ايران بازديد كرده است و با استانداران و مقامات مختلف ديدار و گفتگو نموده است، ‌اظهار داشت: پتانسيل‌هاي فراواني براي همكاري‌هاي اقتصادي مشترك ميان دو كشور وجود دارد كه مي‌تواند در پيشرفت دو كشور نقش مهمي داشته باشد. اميت‌يارديم همچنين بر سرعت بخشيدن به روند فعاليت‌هاي مشترك ايران و تركيه تأكيد كرد و گفت: تركيه مصمم است وظايف خود را در ارتقاء سطح مبادلات اقتصادي به بهترين شكل انجام دهد.

0 نظرهای شما: