ايران در بسياري از شاخص‌هاي برق نقش اول منطقه را دارد

رئيس سازمان توسعه برق ايران:
ايران در بسياري از شاخص‌هاي
برق نقش اول منطقه را دارد


خبرگزاري فارس: رئيس سازمان توسعه برق ايران گفت: كشور ما در بسياري از شاخص‌هاي برق دنيا نقش اول منطقه را دارد و در توليد نامي و تبادل انرژي الكتريكي بالاترين مقام منطقه را داريم.

به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، مجيد صالحي بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداري از بزرگ‌ترين نيروگاه سيكل تركيبي كشور در كرمان اظهار داشت: در دولت دهم شاهد بهره‌برداري بزرگ‌ترين پروژه سيكل تركيبي با اتكاي فني و مهندسي و سال‌ها تلاش كاركنان داخلي هستيم.
وي افزود: كشور ما در بسياري از شاخص‌هاي برق دنيا نقش اول منطقه را دارد و در توليد نامي و تبادل انرژي الكتريكي بالاترين مقام منطقه را داريم. صالحي تصريح كرد: با حمايت دولت در برنامه چهارم 18 هزار و 800 مگاوات نيروگاه وارد مدار شده كه 60 درصد بيش از برنامه سوم است. وي با اشاره به اينكه راندمان نيروگاه‌ها را بايد به 45 درصد برسانيم خاطرنشان كرد: 14 هزار مگاوات توسط سازمان توسعه برق كشور به اجرا درآمده است. رئيس سازمان توسعه برق كشور اظهار داشت: در بخش سيكل تركيبي توان توليد داخل به بيش از 90 درصد رسيده است و در آينده به توليد كامل مي‌رسيم. وي افزود: با توجه به اينكه استان كرمان وضعيت سوق‌الجيشي و نياز به تامين انرژي دارد، سازمان توسعه برق كار احداث نيروگاه تركيبي را آغاز كرده كه از طرح 22 واحد بخش بخار نيروگاه‌هاي سيكل تركيبي كه بخش گاز آنها قبلا اجرا شده و نيروگاه سيكل تركيبي كرمان يكي از اين نيروگاه‌ها است. صالحي گفت: افزايش ظرفيت توليد برق منطقه و تامين بخشي از تقاضاي شبكه سراسري برق كشور، پاسخ به نياز روزافزون رشد مصرف برق منطقه ناشي از گسترش صنايع محلي، توسعه كشاورزي و مصارف خانگي، اشتغالزايي و بهبود وضعيت معيشتي منطقه، استفاده بهينه از انرژي و استفاده از حداكثر توان داخلي از اهداف احدث اين نيروگاه بوده است. وي تصريح كرد: اين نيروگاه در 15 كيلومتري غرب كرمان در منطقه باغين با هشت واحد گازي و چهار واحد بخار ظرفيت توليد يك هزار و 912 مگاوات دو نوع سوخت گاز و گازوئيل كار مي‌كند. رئيس سازمان توسعه برق ايران با اشاره به اينكه سوخت اصلي نيروگاه گاز است، خاطرنشان كرد: ‌در حال احداث چند منبع ذخيره سوخت هستيم كه اين طرح‌ها در كل كشور در حال اجرا است و در آينده سه مخزن با مجموع 60 هزار ليتر احداث مي‌شود. وي اظهار داشت: با نوع تيپ و طراحي اين نيروگاه راندمان به حدود 48 درصد رسيده و موجب كاهش مصرف مي‌شود. صالحي گفت: اعتبار هزينه شده در بخش بخار اين نيرگاه 687 ميليارد تومان و در بخش گازي 500 ميليارد تومان بوده كه مجموع اعتبار هزينه شده براي اين طرح بيش از يك هزار و 100 ميليارد تومان بوده است. وي تصريح كرد: يكي از اهداف سازمان توسعه برق كشور حمايت از بخش‌هاي خصوصي است كه در اين زمينه گام‌هاي اساسي برداشته شده است.

0 نظرهای شما: