ده‌نمكي: توهم توطئه خواندن جنگ نرم، از بلاهت روشنفكرنماهاي امروز است

در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد عنوان شد؛
ده‌نمكي: توهم توطئه خواندن جنگ نرم،
از بلاهت روشنفكرنماهاي امروز است
خبرگزاري فارس: مسعود ده‌نمكي با اشاره به اين كه سرداران حوزه سينما اگر قائل به جنگ نرم نباشند، خود و آثارشان در مقابله با اين جريان منفعل خواهند بود، گفت: عين بلاهت است كه روشنفكرنماهاي امروزي ما تهاجم فرهنگي و يا جنگ نرم را يك نوع توهم توطئه بنامند.
به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، مسعود ده‌نمكي با حضور در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد به سخنراني در خصوص جنگ نرم و نقش رسانه به خصوص سينما و تلويزيون در مقابله با اين پديده پرداخت كه سخنان وي با استقبال دانشجويان مشهدي مواجه شد.
براساس اين گزارش، اين مراسم كه عصر ديروز در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد با حضور جمع زيادي از دانشجويان همراه بود كه ده‌نمكي در خصوص ويژگي و مولفه‌هاي جنگ نرم اظهار داشت: دانشگاه‌ها خاكريز مستحكم انقلاب در برابر جنگ نرم هستند و دانشجويان به عنوان خواص جامعه بايد مديريت و هدايت افكار عمومي را به دست بگيرند. وي افزود: رزمندگان جنگ نرم كاري بسيار سخت‌تر از دوران دفاع مقدس به عهده دارند چرا كه در جنگ سخت كه تاريخ آن تنها 8 سال بيشتر نبود دشمن در روبروي ما ايستاده بود اما در جنگ نرم دشمن در جنگ خانه است و لباس ما را پوشيده و پرچم ما را به دست گرفته است. اين فيلم‌ساز با اشاره به اينكه ويژگي جنگ نرم ايجاد انحراف بر افكار عمومي است، بيان داشت: مهمترين ويژگي جنگ نرم ايجاد انحراف در افكار عمومي است كه حق و باطل گم شود و نتوان اين دو را از هم تشخيص داد. ده‌نمكي همچنين با اشاره به نقش غيرقابل انكار دانشجويان در تسلط بر جنگ نرم گفت: دانشجويان بايد مطالبات حداكثري انقلاب و مردم را از دولتمردان فارغ از دسته‌بندي‌هاي سياسي مطالبه كنند و در اين زمينه از هيچ تلاشي فروگذار نكنند. وي همچنين با اشاره به نقش سينما و تلويزيون تأكيد كرد: سينما و تلويزيون و رسانه‌ها پيش قراولان جنگ نرم هستند و حتي در زمان بروز جنگ سخت مانند جنگ آمريكا و عراق وظيفه رسانه‌ها يك سال پيش از آغاز جنگ شروع شده بود. امروز هم، اهميت فاكس‌نيوز براي آمريكايي‌ها بيشتر از اهميت ناو وينسنس است و كشور ما هم بايد به چنين آرايشي بايد در بحث جنگ نرم بپردازند. اين فيلمساز خاطر نشان كرد: امكانات سينما متناسب با توقعي كه از آن مي‌رود نيست و بايد سينما را از بعد نرم‌افزاري و سخت‌افزاري در برابر هاليوود تجهيز كرد و مسلماً سرداران حوزه سينما اگر قائل به جنگ نرم نباشند، خود و آثارشان در مقابله با اين جريان منفعل خواهند بود. ده‌نمكي در ادامه بيان داشت: شايد تعبير ديگري از جنگ همان جنگ تمدن‌ها و يا برخورد تمدن‌ها است كه ساموئل‌هانتينگتون به آن اشاره كرد و عين بلاهت است كه روشنفكران امروزي ما تهاجم فرهنگي و يا جنگ نرم را يك نوع توهم توطئه بنامند. براساس اين گزارش، دانشجويان مشهدي در پايان اين سخنراني سؤالاتي زيادي را از ده‌نمكي پرسيدند كه بخش عمده‌اي از آنان در خصوص «اخراجي‌ها3» و زمان توليد آن بود و ده‌نمكي با لبخند از كنار آن گذشت و عنوان كرد كه بهتر است جواب سؤالات خود را در سالن سينما بگيريد. به گزارش خبرنگار فارس، همچنين ده‌نمكي قبل از سخنراني در دانشگاه آزاد مشهد در ميان دانشجويان دانشجويان مشهد حاضر شد و پس از نمايش «اخراجي‌ها2» به مدت 2 ساعت به سؤالات دانشجويان دانشگاه فردوسي پاسخ داد.

0 نظرهای شما: