آندره آرزومانیان درگذشت

آندره آرزومانیان درگذشت
آندره آرزومانیان آهنگساز و نوازنده پیانو به علت مبتلا شدن به سرطان مغز استخوان صبح امروز سه شنبه در بیمارستان میلاد درگذشت.
به گزارش خبرنگار مهر، عمده فعالیت آندره آرزومانیان در حوزه موسیقی فیلم متمرکز بود و ساخت بیش از بیست موسیقی فیلم را در کارنامه کاری خود به جا گذشته است، این آهنگساز حدود یکسال و نیم پیش به سرطان مغز استخوان مبتلا شده و در طول درمان خود سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفت.
آندره آرزومانیان متولد 1333 تهران است و فعالیت هنری خود را با نوازندگی پیانو در سال 1365 آغاز کرد. وی در طول فعالیتهای هنری خود علاوه بر فعالیتهای مختلف موسیقایی، در سینمای ایران آهنگسازی فیلمهای "رابطه"، "ماهی" (1366)،" شنگول و منگول" (1368)، "علی و غول جنگل" (1369)، "الهه زیگورات" (1382) و دهها فیلم دیگر را برعهده داشت. وی همچنین تنظیم موسیقی فیلمهای مختلف را از جمله "تیغ و ابریشم" ساخته مسعود کیمیایی را به عهده داشته است.
خبرگزاری مهر درگذشت این آهنگساز را به خانواده و همکاران زنده یاد "آندره آرزومانیان" تسلیت می‌گوید

. تاریخ انتشار، تهران: ۱۰:۴۳ , ۱۳۸۹/۰۳/۱۱

آندره آرزومانيان» نوازنده پيانو درگذشت
خبرگزاري فارس: «آندره آرزومانيان» نوازنده موسيقي، شب گذشته در سن 56 سالگي به دليل بيماري سرطان درگذشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، آرزومانيان كه سال‌ها از سرطان كمر (وجود غده‌اي در ستون فقرات) رنج مي‌برد سرانجام پس از طي يك دوره بيماري طولاني در بيمارستان ميلاد تهران دارفاني را وداع گفت. آرزومانيان به دليل ابتلا به عارضه سرطان سه بار تحت عمل جراحي قرار گرفته بود كه هيچكدام از اين عمل‌ها موفقيت آميز نبود و پس از عمل سوم به نوعي توانايي حركتي خود را از دست داده بود كه همين موضوع باعث تأثير خاطر شديد وي شده بود و در نهايت به مرگ وي منجر شد. اين نوازنده برجسته پيانو قرار بود در طي سال‌جاري دو كار بزرگ را انجام دهد كه كار اول بازخواني قطعات شاخس واروژان با همراهي اركستر بزرگ ارمنستان بود كه قرار بود در اين كشور ضبط شود و كار ديگر همكاري با لوريس چكناواريان بود كه موفق به انجام هيچكدام از اين دو كار بزرگ نشد. آندره آرزومانيان متولد سال 1333 در تهران بود. نوازنده پيانو كه در كارنامه هنري خود نوازندگي اثر ماندگار و فراموش نشدني " فريبرز لاچيني "(پاييز طلايي) را به همراه دارد. نوازندگي در سمفوني " ايثار " با آهنگسازي «مجيد انتظامي»، از ديگر افتخارات وي به حساب مي‌آيد. آهنگسازي فيلم هاي بسياري از جمله " تيغ و ابريشم " به كارگرداني مسعود كيميايي، "ماهي " به كارگرداني كامبوزيا پرتوي، الهه زيگورات، شبيخون، زن امروز، سرحد، بهترين باباي دنيا و ... از جمله فعاليت‌هاي اوست.

0 نظرهای شما: