گوشه اي از اعترافات عبدالحميد ريگي

گوشه اي از اعترافات عبدالحميد ريگي
زاهدان - عبدالحميد ريگي عضو گروهک ترويستي ريگي که امروز صبح به دار مجازات آويخته شد سابقه جنايات متعدد و وحشتناکي دارد که بخشي از اعترافاتش که چندي پيش خبرگزاري ايرنا آن را منتشر کرده، امروز به اين بهانه منتشر مي کند.
به گزارش ايرنا، وي چندي پيش درجمع خبرنگاران رسانه ها باتشريح فعاليت ها و وابستگي سرکرده اين گروهک تروريستي و همچنين توضيح سوابق زندگي خود گفت: در سال 58 در زاهدان در خانواده اي متوسط به دنيا آمدم و تا کلاس پنجم دبستان در همين شهر درس خوانده ام و مدتي نيز در حوزه علميه زابل تحصيل مي کردم. عبدالحميد ريگي افزود: مدتي در بازار چهارراه رسولي زاهدان به فروش موز و انبه اشتغال داشتم و پس از آن براي کار به تهران رفتم و به شغل سيم کشي ساختمان مشغول شدم و در سن 19 سالگي با دختر دايي خودم ازدواج کردم.
وي اضافه کرد: پس از چند سال در بازار چهارراه رسولي زاهدان مغازه فروش لوازم آرايشي داير کردم و در همين مکان با همسر دومم که دختري تهراني بود آشنا شدم و با وي ازدواج کردم. او ادامه داد: در سال 79 به جرم انتقال 32 کيلوگرم موادمخدر در کرمانشاه دستگير و به سه سال حبس محکوم شدم که پس از گذشت يک سال با سپردن وثيقه به مرخصي رفتم و به زندان بازنگشتم. عبدالحميد ريگي افزود: با وجودي که عبدالمالک برادرم بود اما او را از بچگي زياد نديده بودم چون بيشتر عمر خود را در پاکستان و افغانستان يا به عنوان شرور در کوههاي بلوچستان مي گذراند و ارتباطي با وي نداشتم. وي اضافه کرد: در سال 82 که مالک مخفيانه به عنوان نماينده القاعده در زاهدان فعاليت مي کرد با وي ارتباط برقرار کردم.
او ادامه داد: برادرم مالک در همان زمان از وضعيت مالي خوبي برخوردار بود به طوري که هميشه از خودروهاي مدل بالا استفاده مي کرد و وقتي از او سووال مي کردم که پول ها را از کجا مي آرود مي گفت براي انتقال اعراب القاعده پول در اختيارم قرار مي هند. وي اضافه کرد: من هم که به دليل برخي مسايل با مشکلات مالي رو برو و پنج ميليون تومان بدهکار شده بودم از وي خواستم تا به من کمک کند. حميد ريگي اضافه کرد: همين مساله باعث ارتباط بيشتر من با وي شد و رفته رفته به گروه مالک پيوستم. وي گفت: در مدت زماني که من و ساير افراد با وي همکاري مي کرديم ، براي ما جلسه تفسير قرآن برگزار مي کرد. عبدالحميد ريگي بيان کرد: تمام افرادي که با مالک همکاري مي کردند بي سواد بودند يا سواد اندکي داشتند و هر آنچه مي گفت بدون چون و چرا مي پذيرفتيم. وي افزود: جنايات تاسوکي و دارزين، راهبندي و گروگان گيري را با القائات عبدالمالک انجام مي داديم و هيچگاه به گفته هاي وي شک نکرديم. او ادامه داد: در يک مرحله مالک ريگي فتوا نامه اي ساختگي و دروغين از سوي يکهزار و 200 مولوي اهل سنت پاکستان به ما نشان داد.
او ادامه داد: آنچنان تحت تاثير القائات مالک قرار گرفته بودم که حاضر شدم همسرم و مادر سه فرزندم را در خواب به قتل برسانم در حالي که هيچ گناهي نداشت و فقط به صرف گفته مالک مبني بر اينکه همسرت گناهکار است او را کشتم. وي اضافه کرد: حتي برادر همسرم را بدون هيچ جرمي سر بريدند و من نيز اعتراضي نکردم چون تحت تاثير دروغ پردازي هاي مالک قرار گرفته بودم. عبدالحميد ريگي گفت: مالک پس از اتمام ماموريت نمايندگي القاعده در زاهدان، سفري به وزيرستان پاکستان داشت و در آنجا با تعدادي از بزرگان و علماي القاعده و طالبان نشستي برگزار کرد و از آنان خواست تا براي کشتار شيعيان در ايران به وي کمک کنند اما آنان نپذيرفتند و گفتند ايرانيان مسلمان هستند و نبايد مردم عادي را بکشيد. وي افزود: به همين دليل مالک با نارضايتي وزيرستان را ترک کرد و ارتباط خود را با نيروهاي اطلاعاتي آمريکا بيشتر کرد و به کمک آنها اميدوارتر شد و فعاليت خود را با حمايت آمريکايي ها ادامه داد. او ادامه داد: در گروهک تروريستي مالک يک شوراي مشورتي شش نفره وجود دارد که بيشتر اقدام هاي تروريستي خود را با مشورت آنان انجام مي دهد البته يک گروه سه نفره در اين گروهک هستند که تصميم نهايي را مي گيرند. عبدالحميد گفت: من در اين دو گروه نقشي نداشتم و اجازه نمي دادند در جلسات آنان شرکت کنم.
وي افزود: وظيفه من و ساير افراد گروه اطاعت بدون تفکر شخصي بود و مالک همواره به شست و شوي مغزي نيروهايي که بيشتر آنان را جوانان بي سواد و ناآگاه تشکيل مي دهد، مشغول بود. برادر سرکرده گروهک تروريستي ريگي بيان کرد: چندي پيش شماري از ريش سفيدان و بزرگان طايفه ريگي و برخي طوايف ديگر منطقه با عبدالمالک ديدار داشتند و از وي خواستند تا دست از اين جنايت ها بردارد اما وي در پاسخ آنان گفت که اين حرکت قومي و طايفه اي نيست که ريش سفيدان طوايف دخالت کنند اين جنگ و حرکتي مذهبي است و بايد شيعيان کشته شوند و شما هم اگر به درخواست خود پافشاري کنيد بدون توجه به جايگاه اجتماعي تان با شما برخورد خواهم کرد. وي افزود: گروهک تروريستي علاوه بر کمک هاي مالي و تجهيزاتي آمريکا از راه گروگانگيري و فروش موادمخدر نيز کسب در آمد مي کند.
او اضافه کرد: گروهک مالک افزون بر دو ميليارد تومان از خانواده گروگانها اخاذي کرده بود. وي افزود: پيش از دستگيري من توسط پليس ، مالک در تلاش بود تا با عربستان ارتباط برقرار کند و از کمک ها و حمايت هاي آنها بهره مند شود که چون دستگير شدم ديگر اطلاعي ندارم. وي با انتقاد از برخي علما اهل سنت گفت: تاکنون هيچ يک از علماي اهل سنت آنگونه که بايد براي هدايت جوانان اقدام مهمي انجام نداده اند و به همين دليل برخي جوانان بدون آگاهي جذب گروهک تروريستي و القائات غير واقعي مالک مي شوند. او افزود: اگر علما روشنگري مي کردند افرادي مانند من هيچگاه چشم و گوش بسته مطيع خرافات و اهداف جنايتکارانه مالک ريگي نمي شديم. وي اضافه کرد: القائات مالک به حدي بود که باور کرده بوديم شيعيان قرآن ديگري دارند زيرا مالک گفته بود که شيعيان قرآن اهل سنت را قبول ندارند و قرآن جداگانه اي دارند که فقط چند سوره دارد و قرار است بقيه سوره هاي آن را امام زمان (عج) پس از ظهورش برايشان بياورد و ما هم باور کرده بوديم.
عبدالحميد ريگي اظهار داشت: بيشتر گروههاي معاند و مخالف نظام جمهوري اسلامي که اکنون در اروپا و امريکا حضور دارند و هر کدام از آنها نيز داراي شبکه هاي تلويزيوني ماهواره اي و اينترنتي نيز هستند وقتي ديدند مالک مبارزه مسلحانه عليه ايران را آغاز کرده به بهانه هاي مختلف با فريب دادن مالک به وي نزديک شدند و با شعارهاي فريبنده از جمله دفاع از حقوق اهل سنت و بلوچ ايران وي را بر ضد ايران بيشتر تحريک مي کردند. وي افزود: مصاحبه هاي متعدد شبکه هاي ماهواره اي فارسي زبان با مالک يکي از ترفندهاي آنها بود و مالک هم چون مي دانست اينها جيره خوار آمريکا هستند با آنها ارتباط برقرار کرده است. او بيان کرد: علاوه بر اين برخي گروههاي افراطي کرد، عرب ، بلوچ و غيره چندي پيش نشستي در تايوان برگزار کردند و در اين جلسه از مالک نيز خواستند تا شرکت کند که وي نيز يک نفر را به عنوان نماينده به اين نشست اعزام کرد و در آنجا نيز راهنمايي ها و هدايت هاي جنايتکارانه به مالک و گروهک وي شده بود.
عبدالحميد ريگي گفت: پس از دستگيري و تحويل به ايران در يک سال گذشته در زندان انواع کتاب هاي تفسير شيعه و اهل سنت از قرآن و ساير کتب ديني در اختيار ما قرار گرفت و در اينجا بود که با واقعيت آشنا شدم و اکنون مي دانم چه جناياتات هولناکي انجام داده ايم و يقين دارم که خداوند بسادگي اين گناهان را نمي بخشد. وي افزود: اکنون متوجه شده ام که در گذشته هيچ اختلافي بين فارس و بلوچ و شيعه و سني وجود نداشت و سال هاست به طور مسالمت آميز با هم زندگي مي کنند. او ادامه داد: پس از انفجار مسجد علي ابن ابيطالب (ع)زاهدان و کشتار نمازگزاران و همچنين تامل بيشتر در شهادت مردم بي گناه در تاسوکي و دارزين به اين نتيجه رسيدم ، کسي که براي مسجد و نماز هيچ ارزشي قايل نيست چگونه مي تواند فتوا دهد و چگونه مي توان او را مسلمان دانست. عبدالحميد ريگي با اشاره به اينکه برخي ادعا مي کنند من تحت فشار جمهوري اسلامي ايران مجبور به گفتن اين حرفها شده ام،گفت: من مي دانم که حکم اعدامم صادر شده و تاييد هم شده است پس براي کسي که مرگ در انتظارش است زور و فشار هيچ اهميتي ندارد و نمي تواند براي او تاثيري داشته باشد. وي افزود: نه تنها هيچ زور و فشاري وجود ندارد بلکه در سلامت و اختيار کامل و تنها براي عفو و بخشش خداوند اين واقعيات را مطرح کرده ام و به تمام دنيا اعلام مي کنم حرفهايي که در جلسات مختلف در حضور علما، معتمدان و ريش سفيدان و همچنين رسانه هاي ارتباط جمعي اعلام کرده ام به دلخواه بوده و تنها براي رضاي خدا گفته ام.
عبدالحميد ريگي گفت: انديشه کردم با گفتن اين واقعيت ها شايد خداوند در آخرين لحظات زندگي از گناهان من گذشت کند البته مي دانم قتل يک مسلمان جرم کوچکي نيست چه رسد به اينکه تعداد زيادي از مسلمانان را به قتل رسانده باشيم. وي از جوانان شيعه و سني خواست تا با مطالعه دقيق تر و بيشتر احکام اسلامي به واقعيتهاي ديني پي ببرند و هيچگاه تحت تاثير دسيسه ها و ترفندهاي دشمنان و نوکران و مزدوران آنها قرار نگيرند. عبدالحميد ريگي افزود: آمريکايي ها و يهوديان هيچگاه به فکر مسلمانان نيستند و فقط براي حفظ منافع خودشان با توطئه هاي مختلف جوانان را فريب مي دهند. وي همچنين در نشست ديگري درجمع علما، معتمدان، ريش سفيدان و مردم شهرستانهاي ايرانشهر، سرباز، نيکشهر و چابهار گفت: برخي جوانان ناآگاه منطقه فريب وعده ها و سخنان تحريک آميز مالک را خوردند و گرفتار گروهک شدند زيرا سرکرده اين گروهک به نام اسلام و اعلام جهاد، جوانان را گمراه مي کرد. او افزود: مالک به دروغ به نقل از علماي اهل سنت مدعي مي شود که مفتي ها و علماي ما معتقدند بايد جهاد را در منطقه خودمان انجام دهيم. وي اضافه کرد: مالک مي گويد در حالي که شيعيان کافر، در همين منطقه هستند؛ چرا با يهودي ها و آمريکايي ها بجنگيم همين جا دو شيعه را مي کشيم و بعد هم به بهشت مي رويم.
عبدالحميد ريگي ادامه داد: ما که جهاد در وجودمان است و پيرو علما هستيم، فريب سخنان مالک را مي خورديم و مبادرت به ريختن خون و کشتن مردم مي کرديم. او اضافه کرد: عبدالمالک ريگي در چندين نشست با نيروهاي آمريکايي در پاکستان درباره مسائل مختلف گفت و گو داشته است. وي ادامه داد: در يکي از اين نشست ها که من نيز حضور داشتم، وي به مدت سه ساعت در زمينه چگونگي کمک آمريکا به منظور جذب و آموزش نيرو، نفوذ در جمهوري اسلامي و ايجاد تفرقه بين شيعه و سني با عوامل آمريکايي بحث و گفت و گو کرد. او اظهار داشت: در اين نشست، آمريکايي ها 100 هزار دلار به برادرم دادند و وي نيز از آنان خواستار امکانات ماهواره اي و رايانه شد که آمريکايي ها در پاسخ به خواسته مالک گفتند که شما هرچه بخواهيد، ما در اختيارتان قرار مي دهيم اما آيا مردم از شما حمايت مي کنند؟ که برادرم نيز در جواب گفت: تمام مردم ما را حمايت مي کنند. برادر سرکرده گروهک تروريستي ريگي اظهارداشت: ما همچنين نيازهاي مالي خود را از گروگان گيري، قاچاق مواد مخدر، سرقت مسلحانه و کمک هاي آمريکا تامين مي کرديم. وي بيان کرد: در قتل برادر همسرم دخالتي نداشتم بلکه عبدالمالک به دليل اينکه همسرم و برادرش شيعه بودند به من گفت فکر مي کنم برادر همسرت با سازمان هاي اطلاعاتي ايران در ارتباط است و بايد کشته شود.
عبدالحميد ريگي افزود: از آنجايي که برادر همسرم هيچگاه در اين گونه مسايل دخالت نمي کرد ادعاي مالک را رد کردم اما چون وي بر جاسوس بودن برادر همسرم تاکيد داشت، مخالفتي نکردم که در نهايت عبدالمالک او را محاکمه کرد و خود نيز گردنش را بريد و فيلم تهيه شده آن را به شبکه العربيه ارسال کرد و پخش شد. وي افزود: پس از آنکه همسرم از موضوع قتل برادرش مطلع شد با مراجعه به منزل عبدالمالک با وي سرو صدا و دعوا کرده بود. او اضافه کرد: چند روز بعد عبدالمالک خطاب به من گفت به همسرت شک داريم و شنيده ام که وي با سازمان هاي اطلاعاتي ايران ارتباط دارد و بايد کشته شود. عبدالحميد ريگي گفت: با وجودي که مي دانستم همسرم هيچ ارتباطي ندارد و از منزل خارج نمي شود و وسيله ارتباطي نظير تلفن نيز نداشت بناچار دستور قتل وي اجرا شد و لذا يک شب در حالي که خوابيده بود، او را کشتم. وي گفت: اگر ما جوانان گرفتار اين گونه دسيسه ها مي شويم، دليلش کوتاهي برخي علما در زمينه روشنگري و آگاهي دادن براي مقابله با توطئه هاست. او خاطر نشان کرد: علمابايد جوانان را نسبت به اين گونه دسيسه ها و حرکات هوشيار و آگاه کنند. به گزارش ايرنا، عضويت، هواداري و تلاش موثر در شاخه نظامي گروهک تروريستي ريگي ازجمله موارد اتهام عبدالحميد ريگي اعلام شده است.
راهبندي و سرقت مسلحانه، آدم ربايي و فرماندهي عمليات مسلحانه مسدودکردن جاده نوبنديان - چابهار، ربايش 22 نفر، اقدام مسلحانه دو تبعه هندي از زاهدان و بريدن گوش يکي از آنان به قصد اخاذي ازجمله جنايات عبدالحميد ريگي است. از ديگر اقدامات اين شرور مخفي کردن مسلحانه دو تبعه ايرلندي و آلماني، تهيه، حمل و نگهداري سلاح و مهمات سبک و سنگين، تباني در ربايش يکي از شهروندان متمول تهراني، آدم ربايي مسلحانه منجر به شهادت شهيد سرهنگ کاوه و زاهد شيخي، آدم ربايي مسلحانه چند نفر از کسبه زاهدان به قصد اخاذي بوده است. راهبندي مسلحانه جاده زاهدان - بم (تاسوکي )که منجر به شهادت 22 نفر از مردم بي گناه، ربايش و مجروحيت تعدادي ديگر شد، راهبندي مسلحانه جاده بم - کرمان (دارزين) که منجر به شهادت 12 نفر از مردم بي گناه شد، آدم ربايي و سرقت مسلحانه منتهي به شهادت علي رحيم پور در چابهار از ديگر موارد شرارت عبدالحميد ريگي است. آدم ربايي و سرقت مسلحانه دو تن از پرسنل شيلات و خودروي پيکاب در چابهار، تباني در ربايش مسلحانه اتباع چيني به قصد اقدام عليه امنيت داخلي، تحصيل مبلغ 15 ميلياردريال مال نامشروع از آدمها ربايي ها به عنوان ديگر موارد اتهام اين شرور است.

569/659

0 نظرهای شما: