واگنهای مترو از اسفندماه سال گذشته در گمرک متوقف مانده اند

واگنهای مترو از اسفندماه سال گذشته در گمرک متوقف مانده اند


مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه آخرین محموله واگنهای مترو از اسفندماه سال گذشته در گمرک متوقف مانده اند گفت: به دور از انصاف است که هر بار محموله جدید تجهیزات و واگنهای مترو به دلیل تامین نشدن اعتبارات چندین ماه در گمرک متوقف بماند.
به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر ربیعی اظهار داشت: در حالی که برداشت یک میلیارد دلار از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی برای توسعه مترو در تهران تصویب و همچنین اعتبارات مناسبی از بودجه کشور در سال 89 برای مترو در نظر گرفته شده اما همچنان به دلیل تامین نشدن اعتبارات شاهد توقف واگنها و تجهیزات مترو در گمرک هستیم.
وی ادامه داد: برای تامین واگنهای مورد نیاز مترو یک بار قرار دادی بسته شده که باید این قرارداد تامین منابع مالی شود نه آنکه ما هربار برای ورود بخشی از واگنها با مشکل مواجه باشیم و مرتب بخواهیم اعتبارات مورد نیاز برای ورود یک محموله از تجهیزات و واگنها پرداخت شود. مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: با قرارداد منعقد شده برای ورود واگنهای جدید و با ورود این تجهیزات و واگنها وضعیت متروی شهر تهران از نظر ناوگان حداقل تا سه سال آینده تضمین می شود که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مصوب مترو بتوانیم هرچه سریعتر نسبت به ورود واگنهای جدید اقدام کرده و خدمات رسانی بهتری به شهروندان داشته باشیم.
وی ادامه داد: با ورود کامل واگنهای جدید علاوه بر اینکه مترو آمادگی لازم را برای پاسخگویی به افزایش تقاضای سفر با وسایل نقلیه عمومی به دلیل اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و افزایش قیمت سوخت دارد، می تواینم خدمات رسانی مناسب و سرویس دهی کامل در ایستگاههای جدید هم داشته باشیم.
ربیعی خاطر نشان کرد: همچنین می توانیم در خطوط موجود نیز با کاهش سرفاصله حرکت قطارها ظرفیت خطوط موجود را افزایش داده و خدمات رسانی بهتری به شهروندان داشته باشیم.
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو و حومه تصریح کرد: تا نیمه خرداد ماه سه قطار (21 واگن) خطوط داخلی مترو که اکنون در کارخانه های واگن سازی در حال آماده سازی هستند، وارد ناوگان می شوند و همچنین 14 لوکومتیو و 20 واگن دو طبقه خط 5 نیز تا تیرماه وارد خط تهران - کرج خواهند شد.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۶:۳۴ , ۱۳۸۹/۰۳/۰۳

0 نظرهای شما: