رئیس فدراسیون فوتبال از آشتیانی شکایت کرد

موج تازه اختلاف با استقلال ؛
رئیس فدراسیون فوتبال از آشتیانی شکایت کرد
حذف کارانه و پاداش بازیکنان
علی کفاشیان با بیان اینکه مدیرعامل باشگاه استقلال در یک برنامه تلویزیونی بر چیزی که نمی داند بارها و بارها تاکید کرده است، گفت: از آقای آشتیانی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کردم.
به گزارش خبرنگار مهر، رئیس فدراسیون فوتبال روز یکشنبه با اشاره به اظهارات مدیرعامل استقلال گفت: ما مخالف انتقاد نیستیم اتفاقا انتقادپذیرترین فدراسیون فوتبال ما هستیم.
هر روز در رسانه های مختلف دیداری و شنیداری و نوشتاری از عملکرد فدراسیون انتقاد می شود و ما هم می پذیریم در حال حاضر بیشترین حجم انتقاد را داریم اما برخی اوقات متاسفانه به ما تهمت می زنند که ما نمی دانیم و دروغ می گوییم و از این دست مسائل.
وی ادامه داد: اما با رو شدن قوانین AFC مشخص شد که این آقای واعظ آشتیانی است که نمی داند قهرمان جام حذفی می تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. از ایشان به کمیته انضباطی شکایت می کنم به این دلیل که روی چیزی که نمی داند بارها و بارها در مقابل بینندگان میلیونی تاکید می کند.
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد نشست با مدیران صنعتی نیز گفت: ما دیروز در وزارت صنایع با مدیران عامل کارخانه های صنعتی که در لیگ برتر تیم دارند، جلسه ای درباره سقف قراردادها برگزار کردیم. در این نشست که بسیار مفید هم بود قرار شد در بحث عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان دقت های لازم انجام شود و نهایت همکاری با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ براساس بخشنامه جدید که به زودی ابلاغ می شود انجام شود.
وی در مورد تعیین سقف 350 میلیون تومان نیز گفت: ما به هر جهت پس از بالا رفتن بی جهت قیمت های بازیکنان و مربیان که واقعا سرسام آور است تصمیم جدیدی گرفتیم و آیین نامه ای در این باره تدوین شده که در هر صورت باید نظارتی بر روی این مبالغ وجود داشته باشد و باشگاهها نقش کنترلی داشته باشد تا بی رویه قیمت ها افزایش پیدا نکند. چون در چنین مواقعی کیفیت رقابت های فوتبال کاهش پیدا می کند و باید کاری کنیم تا کیفیت رقابت ها بالا برود و باشگاهها بتواند از محل رقابت هایشان صرفه جویی لازم را در این بخش داشته باشند. ما به هیچ وجه موافق کاهش بودجه نیستیم اما باید سطح کار را بالا برد در مورد قیمت هم باید بگویم 350 میلیون سقف است و برای مربیان و بازیکنان این قیمت هیچ فرقی نمی کند.
کفاشیان در مورد پرداخت مبالغی تحت عنوان کارانه ، پاداش و یا... به بازیکنان نیز گفت: در آیین نامه ای که تدوین شده تمام این مسائل پیش بینی شده و دیگر خبری از کارانه و پاداش ها نیست. پاداش عام داده خواهد شد و تمام پول هایی که به بازیکنان داده خواهد شد با موارد و اینکه در چه موردی بوده و براساس درصدها و اینکه از کل مبلغ چقدر افزایش به جهت پاداش و یا کاهش به جهت تنبیه، همه و همه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و باید شفاف و علنی باشد. پاداش ها باید عمومی و متعلق به همه اعضای تیم باشد چیزی به اسم پاداش فردی وجود نخواهد داشت. تنبیه و پاداش وجود دارد. اما کارانه ای در کار نیست.
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد منشور اخلاقی نیز گفت: منشور اخلاقی در هر زمانی قابل اجراست و در این باره کمیته انضباطی تصمیم می گیرد و مسائلی که پیش می آید دقیقا بررسی خواهد شد و اخلاق در سرلوحه کار فوتبال ایران قرار دارد. منشور اخلاقی برای فدراسیون فوتبال مهم است و برای ما نوع نگاه به منشور فرق می کند.
وی در مورد نشست با کادر فنی تیم فوتبال امید نیز گفت: با پیروانی جلسه داشتیم و تاکید کردیم که برنامه های این تیم با دبیرکل این فدراسیون و کمیته تیم های ملی و کمیته روابط بین الملل به خوبی طراحی شود و قرار بر این شد که یک تیم بتواند با تمام قوا کار خودش را برای درخشش در گوانگژو و صعود به المپیک لندن ادامه دهد.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۳:۳۹ , ۱۳۸۹/۰۳/۰۹

0 نظرهای شما: