آقاي رئيس جمهور! جانبازان 70 درصد را فراموش كرده‌ايد

حاشيه‌اي بر ششمين كنگره ملي تجليل از ايثارگران؛
آقاي رئيس جمهور!
جانبازان 70 درصد را فراموش كرده‌ايد
خبرگزاري فارس: در مراسم تجليل از ايثارگران، فردي كه خود را جانباز معرفي كرد با عصايي زير بغل و ماسكي كه از گردنش آويخته بود با صداي بلند، رئيس جمهور را خطاب قرار داد: «آقاي رئيس جمهور، جانبازان 70 درصد را فراموش كرده‌ايد» رئيس جمهور هم پاسخ داد: «چه كسي گفته كه جانبازان را فراموش كرده‌ايم».

به گزارش خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا»، شب گذشته ششمين كنگره ملي تجليل از ايثارگران در تالار وحدت برگزار شد تا در ميان شور و اشتياق حضور ايثارگران و خانواده معظم شهدا بار ديگر ياد و نام حماسه‌آفرينان فتح خرمشهر زنده شود. اين مراسم با تلاوتي از آيات قرآن آغاز شد و با اجراي تئاتر، سرود و سخنراني رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران ادامه يافت كه به مانند مابقي برنامه‌ها بود.
وقتي مراسم به لحظات پاياني نزديك مي‌شد، رئيس جمهور نشان‌هاي ملي ايثار را به ايثارگران شاخص دفاع مقدس اهدا كرد و پشت تريبون رفت تا سخنان خود را آغاز كند. صداي صلوات حاضران كه فرو نشست، همه سراپاگوش شدند تا به سخنان رئيس جمهور دل بسپارند اما صداي ديگري از ميان جمعيت نظر همه را به خود جلب كرد. فردي كه خود را جانباز معرفي كرد با عصايي زير بغل و ماسكي كه از گردنش آويخته بود با صداي بلند، رئيس جمهور را خطاب قرار داد: «آقاي رئيس جمهور، جانبازان 70 درصد را فراموش كرده‌ايد» رئيس جمهور هم پاسخ داد: «چه كسي گفته كه جانبازان را فراموش كرده‌ايم» و مرد ادامه داد: «ما را فراموش كرده‌ايد؛ نمي‌توانيم شما را ببينيم؛ نمي‌توانيم آقاي زريبافان را ببينيم» و رئيس جمهور نيز سعي كرد با كلماتي مرد را آرام كند و او را مورد لطف قرار داد. اما در مراسم شب گذشته اين تنها صحنه اعتراض جانبازان به وضع موجود نبود؛ بعد از پايان مراسم نيز در گوشه و كنار سالن، جانبازاني بودند كه از فرصت حضور مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران در جمع خود استفاده كردند و درد دل‌هاي خود را به آنها گفتند و از آنها خواستند قدري واقعي‌تر به مشكلات ايثارگران و به ويژه جانبازان بد حال و چشم به راه در بيمارستان‌ها، رسيدگي كنند. بايد قبول كرد كه فراهم آوردن شرايط احترام و تكريم ايثارگران و افرادي كه سال‌ها در دوران دفاع مقدس، آسايش و راحت را فداي تأمين امنيت كشور و ملت كردند در جامعه، كوچك‌ترين حقي است كه آنها بر گردن ما دارند و كم‌ترين كاري است كه در جبران فداكاري و از خودگذشتگي و عمل به موقع به وظيفه آنها مي‌تواند انجام داد. امروز كه روز حماسه، مقاومت و پيروزي است، روز خوبي براي تجديد نظر در نگاه‌هاست؛ تجديدنظر در نگاه همه ما، هم مسئولان كه اصلي‌ترين وظيفه را در اين ميان بر عهده دارند و هم ما مردم كه نبايد اجازه دهيم بر تصوير جانبازي و ايثارگري برادران‌مان در آينه ذهن‌ها غبار فراموشي بنشيند.

0 نظرهای شما: