تهران خواستار اقدام فوري شوراي امنيت عليه رژيم صهيونيستي شد

تهران خواستار اقدام فوري شوراي امنيت
عليه رژيم صهيونيستي شد
تهران- وزارت امور خارجه ايران در پي اقدام رژيم صهيونيستي در هدف قراردادن ناوگان آزادي فلسطين و فعالان بي دفاع حقوق بشري، خواستار اقدام فوري شوراي امنيت سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامي عليه رژيم صهيونيستي شد.


به گزارش روز دوشنبه ايرنا، وزارت امور خارجه در بيانيه اي ضمن محکوم کردن اين جنايت ، تاکيد کرد که اين حادثه بار ديگر ماهيت جنايتکارانه و جنگ طلب آن رژيم را عيان ساخت.
در اين بيانيه آمده است: اين هجوم در حالي صورت گرفته است که اقدام رژيم صهيونيستي در حمله به غزه و کشته و زخمي کردن قريب به 5 هزار تن از کودکان، زنان و مردان بيگناه اين سرزمين و به کارگيري سلاح هاي ممنوعه فراموش نشده و محاصره غيرانساني اين منطقه برخلاف تمامي قواعد و معيارهاي بين المللي ادامه دارد. بيانيه مي افزايد: حمله رژيم صهيونيستي به کشتيها و سرنشينان آن تداعي کننده اقدامات دزدان دريايي در قرون گذشته است و اين اقدام طبق کنوانسيون مقابله با اقدامات غيرقانوني عليه ايمني دريايي، مصداق عيني تروريسم دريايي است.
در بيانيه وزارت خارجه تصريح شده است: اکنون زمان آن رسيده تا جامعه بين المللي و صاحبان وجدانهاي بيدار موضعي قاطع در برابر جنايات مستمر اين رژيم متجاوز و اشغالگر اتخاذ کند و در همين چارچوب جمهوري اسلامي ايران از کليه کشورهاي اسلامي و عربي مي‌خواهد با اتخاذ موضعي واحد و قوي در برابر ستيزه جويي هاي اين رژيم به مقابله برخيزند و جهان غرب نيز ضمن کنارگذاشتن برخوردهاي دوگانه از حمايت‌هاي غيرقابل توجيه از آن رژيم دست بردارد. اين بيانيه تاکيد کرده است: حمله رژيم صهيونيستي به کاروان کمک هاي انسان دوستانه مويد عدم پايبندي آن رژيم به تعهدات بين المللي بوده و نشان مي‌دهد ادعاي صلح طلبي و ورود به مذاکرات ادعايي واهي و دروغين است.
وزارت خارجه اين در بيانيه خود نوشت: با توجه به استمرار جنايتهاي رژيم صهيونيستي ضروري است اين گونه اقدامات قويا در محاکم ملي و بين المللي مورد پيگيري قرار گيرد و شوراي امنيت سازمان ملل متحد نيز با تشکيل جلسه اضطراري در اين خصوص اقدام عاجل کند. در پايان اين بيانيه آمده است: جمهوري اسلامي ايران ضمن ابراز همدردي با خانواده و بستگان قربانيان اين جنايت، بار ديگر همبستگي خود را با مردم فلسطين خصوصا مردم استوار و شجاع غزه اعلام و از سخنان آقاي اسماعيل هنيه نخست وزير قانوني فلسطين مبني بر ضرورت تحرک کشورهاي عربي و اسلامي، نامگذاري اين روز به نام "روز آزادي" و اقدام فوري شوراي امنيت و سازمان کنفرانس اسلامي حمايت مي‌نمايد.

0 نظرهای شما: