حمله صهيونيست‌ها به ناوگان آزادي جنايت و نوعي "دزدي دريايي " است

رئيس كميته مردمي شكستن محاصره غزه:
حمله صهيونيست‌ها به ناوگان آزادي
جنايت و نوعي "دزدي دريايي " است

خبرگزاري فارس: رئيس كميته مردمي براي شكستن محاصره غزه، حمله صهيونيست‌ها به كشتي‌هاي آزادي و به شهادت رسيدن 10نفر از سرنشينان آن را جنايت و نوعي "دزدي دريايي " دانست.
به گزارش گروه اخبار مانيتورينگ فارس، "جمال الخضري " رئيس كميته مردمي براي شكستن محاصره غزه در مصاحبه با تلويزيون الجزيره، با بيان اينكه از سه ساعت پيش ارتباط ما با كشتي‌هاي آزادي به طور كامل قطع شده است، حمله صهيونيست‌ها به ناوگان آزادي را نوعي "دزدي دريايي " دانست و تحرك مردمي و دولتي گسترده براي مواجهه با اقدامات صهيونيست‌ها را خواستار شد.
وي با تاكيد بر لزوم تحرك فوري براي نجات اعضاي ناوگان آزادي، از مجامع بين‌المللي خواست تا بر رژيم صهيونيستي فشار آورده و مواضع خود در برابر اين جنايت اعلام كنند. الخضري با اشاره به جنايات سريالي رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين و بشريت گفت: اگر صهيونيست‌ها گمان مي‌كنند كه با چنين حماقت‌هايي مي‌توانند جلوي همبستگي‌ها با غزه را بگيرند بايد بدانند كه سخت در توهم و اشتباهند و معتقدم كه چنين اموري همبستگي‌ها با نوار غزه را افزايش خواهند كرد. بنابر گزارش، حمله نيروهاي رژيم صهيونيستي به كشتي هاي ناوگان آزادي تا كنون 10شهيد و 50 زخمي دربر داشته است. ناوگان آزادي 750 عضو از بيش از 40 كشور دارد و 44 شخصيت رسمي و پارلماني اروپايي و عربي در آن حضور دارند. اين ناوگان ده هزار تن كمك‌هاي پزشكي و مواد ساخت و ساز و چوب به غزه حمل مي‌كند و صد منزل مسكوني آماده نيز براي كمك به آوارگان غزه در آن قرار دارد، 500 صندلي چرخدار برقي از جمله ديگر تجهيزات اين ناوگان است كه به غزه منتقل مي‌شود.

حمله صهيونيست‌ها به ناوگان آزاديشهيد و 50 زخمي برجاي گذاشت
خبرگزاري فارس: تجاوز صبح امروز رژيم صهيونيستي به يكي از كشتي‌هاي ناوگان آزادي، 2 شهيد و 50 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، در پي يورش صبح امروز نيروي دريايي رژيم صهيونيستي به دست‌كم يكي از كشتي‌هاي ناوگان آزادي چندين نفر از فعالان حقوق بشر در اين كشتي زخمي شدند. اين در حالي است كه اين كشتي دست‌كم صدها سرنشين داشته است. تلويزيون جنبش حماس نيز تصاويري از زخمي‌شدگان اين تجاوز را منتشر كرد. از سوي ديگر، شبكه خبري العالم نيز اعلام كرد كه درپي تجاوز رژيم صهيونيستي به كشتي "مرمرة " در ناوگان آزادي دو نفر از فعالان حقوق بشر به شهادت رسيدند و 50 نفر ديگر زخمي شدند با اين وجود اين كشتي همچنان به راه خود به سوي غزه ادامه مي‌دهد. بر اساس اين گزارش، صدها نظامي رژيم صهيونيستي بطور ناگهاني و همزمان به اين كشتي حمله كردند و به سوي سرنشينان اين كشتي تيراندازي كردند. العالم در ادامه اعلام كرد كه مقامات مسئول ارشد تركيه يك نشست فوق‌العاده درباره نحوه واكنش به اين تجاوز برگزار خواهند كرد. خبرگزاري رويترز به نقل از سي‌ان ان تركي اعلام كرد كه در اين تهاجم دو نفر از فعالان كشته و 30 نفر زخمي شدند. رژيم صهيونيستي از ژوئن سال 2007 نوار غزه را به محاصره خود در آورده و از ورود مواد غذايي به اين منطقه ممانعت بعمل مي آورد. رژيم صهيونيستي همچنين تهديد كرده بود كه از ورود هرگونه كشتي حاوي كمك‌هاي مردمي به اين منطقه ممانعت بعمل خواهد آورد. ناوگان آزادي از سوي يك ائتلاف بين‌المللي شامل جنبش آزادي غزه، بنياد كمك‌هاي انساندوستانه تركيه، كمپين اروپايي رفع محاصره غزه و چند مؤسسه و نهاد از مالزي، يونان و ايرلند در آن شركت دارند.


رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي يورش برد
خبرگزاري فارس: نيروي دريايي و هوايي رژيم صهيونيستي با ناديده گرفتن مطالبات جهاني ضمن يورش به ناوگان آزادي تمام اعضاي آن را بازداشت كرد.

به گزارش فارس، خبرنگار شبكه الجزيره كه در ناوگان آزادي حضور دارد، گزارش داد كه رژيم صهيونيستي از طريق دريا و هوا به ناوگان آزادي كه كمك‌هاي انساني را براي مردم غزه حمل مي‌كند، يورش برده است. بر اساس اين گزارش، رژيم صهيونيستي پيش از اين اقدام كانال‌هاي ارتباطي اين ناوگان با خارج را قطع كرده است. شبكه تلويزيوني "ان تي وي " تركيه نيز گزارش داد كه در حمله نيروي دريايي رژيم صهيونيستي به اين ناوگان اخباري مبني بر زخمي يا كشته شدن عده‌اي به گوش مي‌رسد. ناوگان آزادي 750 عضو از بيش از 40 كشور دارد و 44 شخصيت رسمي و پارلماني اروپايي و عربي در آن حضور دارند. اين ناوگان ده هزار تن كمك‌هاي پزشكي و مواد ساخت و ساز و چوب به غزه حمل مي‌كند و صد منزل مسكوني آماده نيز براي كمك به آوارگان غزه در آن قرار دارد، 500 صندلي چرخدار برقي از جمله ديگر تجهيزات اين ناوگان است كه به غزه منتقل مي‌شود.

0 نظرهای شما: