مدارس تا پايان مهرماه حق دريافت يك ريال شهريه ندارند

وزير آموزش و پرورش:

مدارس تا پايان مهرماه حق دريافت يك ريال شهريه ندارند

خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش گفت: توصيه جدي من به مديران مدارس اين است كه هيچ‌كس تا پايان مهرماه حق دريافت يك ريال شهريه از ثبت‌نام كنندگان را ندارد.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، حميدرضا حاجي‌بابايي امروز در پايان سفر هيئت دولت به استان كرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هيچ مدرسه‌اي اعم از هيئت امنايي، نمونه و ملي كسي حق دريافت يك ريال شهريه از ثبت‌نام كنندگان را ندارد. وي تصريح كرد: از آبان‌ماه به بعد كمك مي‌تواند به صورت داوطلبانه به مدارس انجام شود.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به برگزاري آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش افزود: در اين آزمون كه بيش از 600 هزار نفر شركت مي‌كنند، 40 هزار نفر انتخاب مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند و عدالت ايجاب مي‌كند كه هر كس بهتر و برتر است، انتخاب شود. حاجي‌بابايي در زمينه طرح تجميع مدارس گفت: در اين طرح در همه مدارس متوسطه سال اول، دوم، سوم و پيش‌دانشگاهي وجود دارد و هر كس با هر معدلي مي‌تواند در پيش‌دانشگاهي ثبت‌نام كند؛ حضور در پيش‌دانشگاهي نيز الزامي است. وي در زمينه زمان تغيير نظام آموزشي كشور اظهار داشت: اين نظام در صورت اعمال تغييرات لازم در سال تحصيلي 91 - 90 اجرايي شود. وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه مدارس كپري به مدارسي مي‌گويند كه استاندارد آن از بين برود، تصريح كرد: يكسري از مدارس هر ساله از استاندارد خارج مي‌شود و در برخي از روستاها نيز مدرسه ساخته شده است، اما نياز به كلاس جديد داشته كه در كنار آن به صورت موقت ساخته مي‌شود. حاجي‌بابايي از در دست اجرا بودن 6 هزار و 500 پروژه عمراني آموزشي در سطح كشور خبر داد و گفت: از اين تعداد 286 پروژه مربوط به استان كرمان است كه با بهره‌برداري از اين پروژه‌هاي جديد بسياري از مشكلات رفع مي‌شود. وي با بيان اينكه از 900 هزار فرهنگي موجود در كشور بيش از 700 هزار نفر براي دريافت كارت بيمه طلايي ثبت‌نام كرده‌اند، خاطرنشان كرد: براي نخستين بار در كشور و همزمان با سفر هيئت به استان كرمان، 50 هزار كارت طلايي در اين استان توزيع شد. وزير آموزش و پرورش در زمينه اقدامات اين وزارتخانه در بخش بهداشت مدارس گفت: در تعدادي از مدارس با وزارت بهداشت قرارداد بسته شده كه خدمات‌رساني بهداشتي به آنان ارائه شود. حاجي‌بابايي افزود: همچنين تفاهمنامه همكاري مشترك در اين زمينه بين دو وزارت آموزش و پرورش و رفاه بسته شده است.

0 نظرهای شما: