مسببان خريد دارو از شركت صهيونيستي در صورت اثبات به مراجع قانوني معرفي مي‌شوند

وزارت بهداشت:
مسببان خريد دارو از شركت صهيونيستي در
صورت اثبات به مراجع قانوني معرفي مي‌شوند

خبرگزاري فارس: وزارت بهداشت اعلام كرد: وزارت بهداشت در چارچوب اهداف عاليه نظام حركت كرده هيچگاه اجازه استفاده از بازار دارويي كشور را به شركت‌هاي مجهول الهويه و بدون صلاحيت نمي‌دهد و در صورت اثبات خريد دارو از شركت صهيونيستي مسببان آن به مراجع قانوني و ذي‌صلاح معرفي مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاري فارس، وزارت بهداشت در واكنش به خبر منتشر شده در خبرگزاري فارس درباره خريد دارو از يك شركت كه سهامدار صهيونيست دارد، طي نمابري اعلام كرد:جاي بسي تعجب است شركت مورد اشاره كه نامي هم از آن برده نشده چگونه طي سال‌ها فعاليت داشته عكس‌العملي منعكس نشده و فقط اين مدت كوتاه چند ماه بزرگنمايي شده است.
در اين جوابيه آمده است: شايسته بود قبل از درج هر خبري، اطلاعات مستند در اين زمينه به مسئولان ذيرربط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز منعكس و پاسخ مربوطه دريافت مي‌‌شد، خصوصاً اينكه به دليل حجم بالاي گردش مالي دارو شركت‌هاي رقيب وارد كننده دارو از وسايل ارتباط جمعي نيز مي‌توانند استفاده ابزاري كرده و بدون دليل موجبات نگراني و تشويش اذهان عمومي از جمله بيماران جامعه پزشكي و مسئولان دارو را فراهم كنند. وزارت بهداشت اضافه كرد: حوزه معاونت غذا و دارو همواره در چارچوب سياست‌ها و اهداف عاليه نظام حركت كرده و هيچگاه اجازه استفاده از بازار دارويي كشور را به شركت‌هاي مجهول الهويه بدون صلاحيت نمي‌دهد. در اين راستا نيز اداره كل امور دارو پيوسته با ارگان‌ها و بخش‌هاي مطلع مرتبط، جهت كسب اطلاعات به روز و مطمئن ارتباط نزديك و موثري دارد. لذا تقاضا دارد هر گونه اطلاع مستدل و مستند را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي منعكس تا پيگيري لازم انجام شود. بديهي است در صورت اثبات ادعاي مذكور مسببين فعلي آن و افرادي كه قبلاً به عنوان نماينده آنها در ايران فعال بوده‌اند به مراجع ذي‌ربط و ذي‌صلاح معرفي خواهند شد. همچنين اداره كل امور دارو در صورت نبود اطلاعات مستدل و مستند حق پيگيري‌هاي قانوني بعدي را براي خود محفوظ مي‌داند.

0 نظرهای شما: