زنان، بيشترين سركارگران ساخت تخت جمشيد بود‌ه‌اند

بقايي در افتتاح نمايشگاه زن در گذر زمان
:زنان، بيشترين سركارگران ساخت تخت جمشيد بود‌ه‌اند
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري با بيان اينكه زنان بيشترين سركارگران و مسئولان ساخت تخت جمشيد بوده‌اند، گفت: زناني كه سازنده تخت جمشيد هستند اجازه نداده‌اند تصاوير مستهجن از زن در تخت جمشيد نقش بندد.
به گزارش خبرنگار جامعه فارس، حميد بقايي ظهر امروز در مراسم افتتاح نمايشگاه زن در گذر زمان گفت: بيشترين سركارگران و مسئولان ساخت تخت جمشيد زنان بوده‌اند. اين قضيه در تاريخ وجود دارد.
زني كه خود سازنده‌ تخت جمشيد است، بيش از هر كسي به مقام خود واقف است و اين دليلي است كه تصاويري كه با فرهنگ ايراني هم‌خواني ندارند و مستهجن است، در تخت جمشيد وجود ندارد، چون خود زن، سازنده‌ آن‌هاست.
وي در ادامه با بيان اينكه زن همواره قبل و بعد از اسلام مورد تكريم بوده استف اظهار داشت: كساني كه مي‌خواهند تفاوت بين اين دو قائل شوند در واقع سرشان در آخور بيگانه است. قبل از اسلام نيز زن در جامعه احترام داشته است در تخت‌جمشيد به عنوان يك بناي تاريخي در ايران حتي يك تصوير برهنه از زن وجود ندارد در حالي كه در ساير كشورها از نمونه‌هاي زنان برهنه بسيار مي‌توان در اماكن تاريخي يافت.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ابداع كارت اعتباري را از ابداعات ايراني‌ها عنوان كرد و گفت: بايد چنين موضوعاتي را از تاريخ استخراج كنيم و با چنين مثال‌هايي ايراني‌ها را در جامعه معرفي كنيم. جامعه ايراني نياز دارد كه بداند چه بوده كه بوده و از كجا آمده است.
بقايي گفت: همواره زنان در تاريخ نقشي تعيين‌كننده داشته‌اند زنان مشاور خوبي براي مردانشان هستند و محبتي كه در وجود آدمي وجود دارد با موجودي به نام مادر شكل مي‌گيرد.

0 نظرهای شما: