روسیه سامانه موشکی اس-300 را در آبخازیا مستقر کرد

روسیه سامانه موشکی اس-300 را در

آبخازیا مستقر کرد

روسیه برای دفاع از آبخازیا و اوستیای جنوبی در برابر تهدیدهای

احتمالی، سامانه دفاع موشکی اس-300 در این منطقه مستقر کرد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه اعلام کرد برای دفاع از مناطق استقلال یافته آبخازیا و اوستیای جنوبی در برابر حملات احتمالی از سوی گرجستان، سامانه دفاع موشکی در این مناطق مستقرکرده است.
ژنرال "الکساندر زلین" فرمانده نیروی هوایی روسیه امروز چهارشنبه با اعلام این مطلب گفت: ما این سامانه را با استفاده از موشکهای اس-300 در آبخازیا ایجاد کردیم که وظیفه مقابله با حملات هوایی به این مناطق را در همکاری با سیستم دفاعی ارتش روسیه به عهده دارد. وی تاکید کرد: این سامانه در عین پوشش دادن مناطق آبخازیا و اوستیای جنوبی در برابر تهدیدها، قادر به مقابله با درگیریهای هوایی در نواحی مرزی این مناطق نیز خواهد بود. در همین حال دولت گرجستان ضمن انتقاد از اقدام روسها، مخالفت خود را با آن اعلام کرده و چنین اقدامی را سبب افزایش نگرانیهای ناتو دانست.
وزیر دفاع گرجستان در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت : این اقدام نه تنها نگرانی تفلیس که نگرانی دیگر بازیگران منطقه ای از جمله ناتو را به همراه دارد. اخیرا روسیه مراسمی را به مناسبت نخستین سالگرد جنگ گرجستان برگزار کرد و پس از آن "دیمیتری مدودف" رئیس جمهوری این کشور دیداری غیرمنتظره از منطقه آبخازیا به عمل آورد. این نخستین سفر وی به منطقه درگیری ظرف یک سال گذشته بود. خاطرنشان می شود که روسیه بر خلاف خواست گرجستان استقلال مناطق آبخازیا و اوستیای جنوبی را به رسمیت شناخته و آمادگی خود را برای دفاع از این مناطق در صورت هر گونه تهدیدی از سوی کشورهای دیگر از جمله گرجستان اعلام کرده است.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۹:۴۶ , ۱۳۸۹/۰۵/۲۰

0 نظرهای شما: