نقش خبرنگاران در امنیت جامعه کمتر از پلیس نیست


سرهنگ میر حیدری:

نقش خبرنگاران در امنیت جامعه کمتر از پلیس نیست

قم ـ خبرگزاری مهر: جانشین فرمانده نیروی انتظامی قم نقش خبرنگاران در ارتقای سطح امنیت جامعه را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: خبرنگاران سربازان گمنامی هستند که نقش آنها در ایجاد و ارتقای سطح امنیت جامعه شاید کمتر از اقدامات نیروی پلیس نباشد.



به گزارش خبرنگار مهر در قم، سرهنگ محمد میرحیدری ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه‌های استان قم، نقش خبرنگاران را در ارتقای سطح امنیت جامعه مورد تأکید قرار داد و افزود: نقش خبرنگاران در ایجاد و ارتقای سطح امنیت در جامعه شاید کمتر از نیروی پلیس نباشد و خبرنگاران می‌توانند در ابعادی چون پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای سطح آگاهی مردم یاری‌گر نیروی پلیس باشند.
وی جایگاه خبر و خبرنگار را در جامعه مورد تأکید قرار داد و گفت: خبرنگاران از جهت فرهنگ‌سازی، اعتماد سازی، ایجاد بسیج عمومی، جهت دهی به افکار عمومی، ارائه اخبار و حوادث و شیوه انعکاس تنها در مطبوعات می‌توانند احساس امنیت را در باور عمومی مردم به وجود آورند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی قم با بیان این مطلب که در عصر کنونی دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری عظیمی کرده است خاطر نشان کرد: خبرنگاران با پیگیری و انعکاس اخبار مربوط به مأموریت‌های نیروی پلیس در خصوص ارتقای سطح امنیت جامعه می‌توانند نقش خود را در مأیوس کردن دشمنان ایفا کنند.
وی همچنین تصریح کرد: جامعه ایران، جامعه‌ای جوان است و بعضا برخی جنبه‌های روحی و رفتاری جوانان همچون احساساتی بودن، تحرک و پویایی آنها مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌‌گیرد که خبرنگاران می‌توانند در بازدارندگی از انجام جرم و افزایش سطح آگاهی این قشر نقش موثری داشته باشند.
سرهنگ میرحیدری بر تعامل هر چه بیشتر بین خبرنگاران و نیروی انتظامی تأکید کرد و اظهار داشت: استان قم به دلیل مهاجرپذیر بودن بعضا با مشکلات و معضلاتی در خصوص بروز جرایم روبرو خواهد بود که خبرنگاران با پیگیری خود در خصوص اقدامات نیروی انتظامی می‌توانند در پیشگیری و کاهش این جرایم قدم موثری بردارند.
وی با بیان این که متأسفانه در برخی از دستگاه‌هایی که باید در خصوص ارتقای فرهنگ و آموزش عمومی انجام وظیفه کنند، کم‌کاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعامل بین رسانه‌ها و نیروی انتظامی موجب می‌شود تا این خلأها جبران شود و اطلاع رسانی به مردم به درستی صورت گیرد که نتیجه آن ایجاد نظم و ارتقای سطح امنیت در استان خواهد بود.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۷:۳۳ , ۱۳۸۹/۰۵/۲۰

0 نظرهای شما: