ـ دولت يازدهم ايران دولتي جهاني خواهد بود


رييس دفتر رييس‌جمهور:

ـ نيازمند رسانه‌هاي قدرتمندي هستيم

ـ دولت يازدهم ايران دولتي جهاني خواهد بود

ـ امروز بايد نگاه‌مان به افق‌هاي دوردست باشد



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
رييس دفتر رييس‌جمهور گفت: در شرايط امروز جهان نظام جمهوري اسلامي ايران به يک انسجام کامل در حوزه رسانه نيازمند است.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اسفنديار رحيم مشايي ظهر روز چهارشنبه در مراسم توديع و معارفه دبير شوراي اطلاع رساني دولت افزود: امروز ديگرحضور ايران در عرصه‌هاي بين‌الملل اجتناب ناپذير است، از اين رو ما نيازمند رسانه‌هاي قدرتمندي هستيم که بتوانند سخنان نظام جمهوي اسلامي ايران را به طورکامل به گوش جهانيان برسانند.
وي اظهار كرد: متاسفانه امروز رسانه‌هاي ما بيشتراوقات سخنان يک فرد را انتقال مي‌دهند و کمتر به مسائل بين‌المللي توجه دارند، در حالي که جمهوري اسلامي ايران حرف‌هاي بسياري براي جامعه جهاني دارد.
وي ادامه داد: امروز بايد دست به دست هم دهيم و از همه ظرفيت‌ها براي اهداف نظام جمهوري اسلامي ايران استفاده کنيم، چرا که مسائل نظام ما بدون مسائل جهان قابل تحقق نيست.
رييس دفتر رييس‌جمهورهمچنين با تاکيد بر اين‌که « دکتراحمدي نژاد در عرصه بين‌الملل توانسته است فراتر از يک رييس‌جمهورعمل کند» گفت: همان‌طور که دکتر احمدي‌نژاد اعلام کردند، دولت يازدهم ايران دولتي جهاني خواهد بود، پس ما بايد در راستاي تحقق اهداف ايران اسلامي گام برداريم که رسانه‌ها در اين زمينه مي‌توانند نقش بسزايي را ايفاءکنند.
وي تاکيد کرد: تجربه دولت نهم و دهم نشان داد که نظام جمهوري اسلامي ايران اين توانمندي را دارد تا منويات خود را محقق کند که نمونه بارز آن حضور رييس‌جمهور ايران در اجلاس معاهده NPT بود.
وي ادامه داد: حضور دکتر احمدي‌نژاد در اين اجلاس نشان داد که نقش ايران در صحنه بين‌المللي بسيار تاثيرگذار است به گونه‌اي که اين حضور فعال باعث شد تا معادلاتي که سران برخي کشورهاي غربي بر عليه نظام جمهوري اسلامي ايران طراحي کرده بودند، معکوس شود.
مشاور و رييس دفتر رييس‌جمهور با اشاره به اين‌که « امروز بايد نگاه‌مان به افق‌هاي دوردست باشد و ادبيات‌مان نيز در اين راستا ارتقاء پيدا کند» گفت: متاسفانه هنوز رسانه‌هاي ما جهاني نشده اند و آن تأثيرگذاري لازم را ندارند، ما بايد ادبيات رسانه‌هاي خود را براساس ادبيات نظام جمهوري اسلامي ايران که يک نظام جهاني است ارتقاء دهيم؛ چراکه جمهوري اسلامي ايران امروز يک مأموريت جهاني برعهده دارد.
وي تأکيد کرد: در جهان امروز ما شاهديم که بسياري از کشورها که حرفي براي گفتن ندارند بر روي رسانه‌هاي‌شان سرمايه‌گذاري وسيعي کرده‌اند، تا از اين طريق بتوانند به اهداف خود برسد، حال سوالي که ممکن است براي اين کشورها به وجود آيد اين است، چرا جمهوري اسلامي ايران که در حال جهاني‌شدن است و حرف براي گفتن دارد بر روي رسانه‌ها خود سرمايه‌گذاري نکرده است؟
وي افزود: اگر امروز بخواهيم توان جمهوري اسلامي ايران را با ساير کشورها مقايسه کنيم، با قاطعيت مي‌توان گفت که ظرفيت آنان با ايران اسلامي قابل قياس نيست، ولي در حوزه رسانه آن‌ها توانسته‌اند مؤثرتر از ما عمل کنند.
مشايي ضمن ابراز اميدواري از اين‌که « در دولت دهم اتفاق بزرگي در رسانه‌هاي کشور صورت گيرد» گفت: بايد تلاش کنيم تا رسانه‌هاي کشور از جمله خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران و رسانه ملي و ديگر رسانه‌ها از ظرفيت‌هاي مناسب برخوردار شوند تا بتوانند تاثير بسزايي در تحولات کشور و جهان ايفاء کنند.
وي همچنين با تأکيد بر اين‌که « دولت دهم در تلاش است تا سطح روابط عمومي‌ها را ارتقاء دهد»، از دبير جديد شوراي اطلاع‌رساني دولت خواست تا اين موضوع را در اولويت کارهاي خود قرار دهد.
وي همچنين در اين مراسم از مسوولين رسانه‌اي کشور خواست تا با برگزاري نشست‌هاي تخصصي، استراتژي مدوني را براي اشراف کامل رسانه‌اي و همچنين ايجاد يک رسانه قوي در منطقه را فراهم کنند؛ چراكه امروز انتشار يک خبر در داخل کشور، انعکاس جهاني را در بردارد.
در اين مراسم محمد حسن صالحي‌مرام به عنوان دبير شوراي اطلاع رساني دولت معرفي و از خدمات احسان جهانديده دبير سابق اين شورا قدرداني شد.
احسان جهانديده دبير سابق شوراي اطلاع‌رساني دولت نيز گزارشي از فعاليت‌هاي صورت گرفته در دوران تصدي اين مسووليت را ارائه کرد.
در اين مراسم همچنين از تلاش‌هاي مجتبي سروش‌پور مديرکل سابق روابط عمومي، مهرداد پارسا معاون و سرپرست سابق روابط عمومي و همچنين والي‌زاده مديرکل سابق دفتر امور رسانه‌هاي نهاد رياست جمهوري با اهداء لوح تقدير قدرداني شد.
سرويس: سياسي 1389/05/20 08-11-2010 16:45:02 8905-12520: كد خبر

0 نظرهای شما: