مسئولان با حفظ وحدت اجازه ندهند كه توطئه‌هاي بدخواهان عليه انقلاب تحقق يابد

هاشمي رفسنجاني در ديدار با مسئولان فرهنگي خراسان رضوي:

مسئولان با حفظ وحدت اجازه ندهند كه

توطئه‌هاي بدخواهان عليه انقلاب تحقق يابد

خبرگزاري فارس: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت كه مسئولان بايد با حفظ وحدت و افزايش روحيه مردم اجازه ندهند تا توطئه و آرزوهاي بدخواهان عليه انقلاب اسلامي ايران تحقق يابد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، جمعي از نخبگان حوزوي و مسئولان فرهنگي استان خراسان رضوي بعدازظهر روز گذشته با حضور در تالار آستان قدس رضوي با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديدار و گفت‌وگو كردند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار با اشاره به نقش روحانيت در طول تاريخ اسلام و ايران گفت: روحانيت همواره پناهگاه و طرفدار مردم در همه ادوار بوده و هست.
هاشمي رفسنجاني نقش روحانيت و حوزه‌هاي علميه را در آگاهي‌بخشي به جامعه بويژه در زمينه‌هاي فرهنگي و مذهبي ممتاز خواند و افزود: روحانيت در طول قرن‌هاي متمادي با استفاده از دانش روز و توان نقادي و آزادانديشي حوزه، توانسته تكيه‌گاه مناسبي براي مردم باشد.
وي با اشاره به احياء روحانيت با تشكيل حوزه علميه زيرنظر آيت‌الله العظمي بروجردي گفت: بعد از آن امام خميني(ره) مبارزات خود عليه رژيم پهلوي را ادامه داد و براي اولين بار در تاريخ اسلام با حمايت خيل عظيم مردم، حكومت براساس مكتب اهل بيت(ع) كه دستاوردي كاملاً بديع و بي‌سابقه بود را به طور رسمي با ساختار نظام و قانون اساسي مترقي و اسلامي شكل داد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تبيين فراز و نشيب‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران از جمله دوران جنگ تحميلي، تحريم‌ها و همچنين شرايط بين‌المللي از جمله دو دوره اشغال افغانستان، فروپاشي شوروي سابق و اشغال عراق، شرايط كنوني را حساس خواند و گفت: مسئولان بايد با حفظ وحدت و افزايش روحيه مردم اجازه ندهند تا توطئه و آرزوهاي بدخواهان عليه انقلاب اسلامي ايران تحقق يابد.
اعضاي شوراي برنامه‌ريزي مديريت حوزه علميه خراسان نيز در ديداري جداگانه با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گزارشي از آخرين فعاليت‌ها و عملكرد اين حوزه را به اطلاع وي رساندند.
هاشمي رفسنجاني در اين ديدار بر ضرورت آگاهي طلاب از شرايط دنياي امروز تأكيد كرد و گفت: طلاب با افزايش سطح اطلاعات و يافته‌هاي علمي خود، در پاسخ‌گويي به نيازهاي فكري جامعه بشري موفق‌تر خواهند بود.

0 نظرهای شما: