دنبال مسائل ديگر نباشيد؛ خدمت نكنيد مردم رآي شان را پس مي گيرند


آيت‌الله جنتي در خطبه دوم نمازجمعه:

دنبال مسائل ديگر نباشيد؛
خدمت نكنيد مردم رآي شان را پس مي گيرند

خبرگزاري فارس: دبير شوراي نگهبان گفت: كساني كه خادم مردمند، راي آنها از پيش آماده است. اما هركس دنبال مسائل ديگر است و به مردم خدمت نمي‌كند، مردم هم راي خود را پس مي‌گيرند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، آيت‌الله احمد جنتي در خطبه دوم نمازجمعه اين هفته تهران ضمن گراميداشت 23 مرداد سالروز پيروزي حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه، اين پيروزي را نعمتي از جانب خداوند متعال و به بركت انقلاب اسلامي و وجود امام و رهبر معظم انقلاب دانست.
وي تصريح كرد: در جنگ 33 روزه فقط بحث لبنان نبود، بلكه مسئله اسلام است و آمريكا و اسرائيل براي اسلام و همه بشريت خطرناك هستند. خطيب جمعه تهران گفت: صهيونيست‌ها تصور مي‌كردند چهارمين قدرت نظامي دنيا و شكست‌ناپذير هستند و مغرور بودند اما اين رژيم از سوي نيروهاي مومن و متدين و با اخلاص و ايثارگر حزب‌الله ضربه سنگيني خورد و چنان ذليل شد كه هنوز هم آمريكا و اسرائيل نمي‌توانند سر خود را بالا بياورند. آيت‌الله جنتي افزود: اسرائيلي‌ها بعد از شكست در جنگ 33 روزه دنبال جبران اين شكست مفتضحانه بودند و راه‌اندازي جنگ 22 روزه عليه مردم ي دفاع غزه متمم كار آنها بود و در مرحله بعد، بحث ترور مقامات لبنان را در دستور كار قرار دادند كه از ترور رفيق حريري شروع شد و الان هم بحث ترور سيدحسن نصرالله را مطرح مي‌‌كنند.
وي ادامه داد: آنها بعد از ترور رفيق حريري موفق شدند سوريه را از لبنان بيرون كنند و در گام بعد حزب‌الله را متهم به طراحي و اجراي اين ترور كردند و حزب‌‌الله را تروريست خواندند و تلاش كردند در يك دادگاه بين‌المللي كه كساني در آن حضور دارند كه هيچ چيز حاليشان نيست و متهم اصلي (اسرائيل) را در نظر ندارند، حزب‌الله را محكوم كنند. عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: سيد حسن نصرالله، اين مرد ايمان و جهاد و تقوا با افشاگري خود، در دادگاه بين‌المللي (رسيدگي به پرونده ترور نخست‌وزير سابق لبنان) زلزله ايجاد كرد و آنها ديگر نمي‌توانند آنطور كه مي‌خواهند عمل كنند.
آيت‌الله جنتي افزود: سران اسرائيل از حزب‌الله احساس خطر مي‌كنند و به خوبي مي‌دانند كه قدرت حزب‌الله روز به روز بيشتر مي‌شود و براي همين هم براي به انفعال كشاندن حزب‌الله دست و پا مي‌زنند اما بدانند كه با عنايت و اراده خداوند متعال راه به جايي نمي‌برند. وي با اشاره به 26 مرداد سالروز بازگشت اسراي ايراني در بند رژيم صدام، آزادي اسراي ايراني از چنگال صدام خبيث قسي ‌القلب را نعمتي از جانب خداوند دانست و به آزادگان توصيه كرد قدر خود را بدانند و روحيه ايثارگري را حفظ كنند و به خاطر مسائل دنيوي، گذشته خود را حبط و ابطال نكنند. آيت‌الله جنتي گفت: مردم هم بايد قدردان آزادگان باشند و خانواده آزادگان به خصوص فرزندان آنها بايد راه افتخارآفرين اين عزيزان را در صيانت از اسلام، نظام مقدس جمهوري اسلامي و ايران اسلامي ادامه دهند كه اجازه ندادند يك وجب از خاك كشورمان در اشغال دشمنان بماند.
دبير شوراي نگهبان در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز كودتاي ننگين 28 مرداد گفت: كودتاي آمريكايي و انگليسي 28 مرداد خيانت بزرگي به ملت ايران بود كه بعد از فرار شاه از كشور، اين انسان نالايق و بي‌كفايت و فاسد را به حكومت بازگرداند. وي افزود: مردم با افتادن سايه شوم شاه بر كشور، عزادار شدند و از آن روز آمريكايي‌ها در كنار انگليسي‌ها قرار گرفتند و مرتكب جناياتي عليه ملت بزرگ ايران شدند كه هنوز هم توطئه‌هاي آنها ادامه دارد و اگر ظلمي انجام نداده‌اند، از سر نخواستن نبوده بلكه نتوانستند آنرا انجام دهند.
آيت‌الله جنتي با طرح اين سؤال كه چرا عده‌اي در برابر آمريكا سست و بي‌اراده مي‌شوند، ادامه داد:‌ فتنه‌گران علاقمندند دشمني‌ها با آمريكا را كنار بگذاريم و راه مذاكره باز شود و تصور مي‌كنند سردمداران آمريكا آدم شده‌اند؛ در حاليكه ما جنايات آنها را فراموش نمي‌كنيم و چراغ سبزي كه نشان مي‌دهند، حقه‌بازي و تقلب است. "كتاب‌هاي زيادي درباره توطئه‌ها و جنايات آمريكا نوشته شده است اما اگر كتابي در باب خيانت‌ها و جنايت‌هاي آنان در 30 سال اخير بنويسيم، مجموعه ارزشمند و مطولي خواهد شد كه در تاريخ و براي آيندگان ثبت مي‌شود ".
وي تصريح كرد: آمريكايي‌ها هنوز دست از خباثت برنمي‌دارند و مي‌خواهند با تداوم تحريم‌ها براي ما مشكلات جدي ايجاد كنند و تصور مي‌كنند مردم ما از تهديد‌هاي آنها مي‌ترسند و تسليم مي‌‌شوند؛ اما مشكل آنها اين است كه ملت ما را نمي‌شناسند و نمي‌دانند مردم ايران فهيم، بصير و آگاهند و مي‌دانند هر چه آمريكا اصرار دارد بشود، به ضرر ماست و هر چه آنها مي‌خواهند نشود، به نفع ماست. آيت‌الله جنتي بر همين اساس به مردم و مسئولان توصيه كرد هوشيارانه عمل كرده و تلاش كنند از موضوعاتي چون اختلاف كه باعث تاثيرگذاري تحريم‌هاي دشمنان مي‌شود، پرهيز كنند و تاكيد كرد: اگر اختلافي به وجود آيد، زمينه‌ساز تأثيرگذاري تحريم‌ها مي‌شود و همه بايد با تمام وجود از وحدت كلمه در جامعه اسلامي حمايت كنيم.
خطيب جمعه تهران در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم جلب رضايت مردم از سوي مسئولان تاكيد كرد و گفت: اگر مسئولان خدمت‌گذارند و مردم را به حق ذيحق ‌مي‌دانند، بايد رضايت آنها را كه به تعبير حضرت امام (ره) رضايت خداست، فراهم كنند. وي افزود: برخي مشكلات توسط خود مردم حل مي‌شود كه مسئولان بايد آنها را هدايت و مساعدت كنند؛ ولي كساني كه آينده را مي‌خواهند بايد از كار مردم گره‌‌گشايي و مشكلاتي را كه به دست مردم حل نمي‌شوند و نيازمند اقدام آنهاست، بر طرف كنند.
آيت‌الله جنتي در ادامه به كساني كه حركت زشت سياسي انجام مي‌دهند، هشدار داد كه اگر آينده را مي‌خواهند، بايد به مردم خدمت كنند تا مردم هوشيار و قدردان به آنان راي دهند و متذكر شد: كساني كه خادم مردمند، راي آنها از پيش آماده است و قطعا اگر هم خودشان نخواهند به صحنه بيايند، مردم التماس مي‌كنند اما هركس دنبال مسائل ديگر است و به مردم خدمت نمي‌كند، مردم هم به او اعتماد نمي‌‌كنند و از وي خدمت نمي‌طلبند و در آينده هم به او راي نمي‌دهند و اگر هم راي دهند، پشيمان مي‌شوند و راي خود را پس مي‌گيرند.
عضو مجلس خبرگان رهبري در پايان بر لزوم پرداختن به مسائل اصلي كشور و پرهيز از مسائل فرعي از سوي دستگاه‌هاي تبليغاتي و مردم تاكيد كرد و اظهار داشت: در كشور ما مسائل اصلي و بنيادين فراواني وجود دارد كه بايد به آنها بپردازيم. آيت‌الله جنتي با تاكيد بر اينكه مسائل حاشيه‌اي اهميت ندارند و مي‌توان از آنها عبور كرد، گفت: پيشرفت و عدالت محور كارها در دهه چهارم انقلاب است و بايد از مسيري حركت كنيم كه ما را سريع‌تر به اين دو مولفه مي‌رساند و نبايد دنبال موضوعات انحرافي برويم و وقت و استعدادها را صرف آنها كنيم.

0 نظرهای شما: