خبر بارگذاري سوخت نيروگاه بوشهر دشمنان ايران را گيج كرد


سفير ايران در مسكو در گفت‌وگو با فارس:

خبر بارگذاري سوخت نيروگاه بوشهر

دشمنان ايران را گيج كرد


خبرگزاري فارس: سفير ايران در مسكو گفت: خبر بارگذاري سوخت نيروگاه بوشهر آنقدر غيرمترقبه بود كه همه دشمنان اين پروژه را گيج كرد و باعث شد حرف‌هاي پراكنده، بي‌ربط و غيرمنطقي بزنند.



سيد محمودرضا سجادي سفير جمهوري اسلامي ايران در مسكو در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، بارگذاري سوخت نيروگاه بوشهر در هفته آينده را علي‌رغم اعمال فشارها و كارشكني‌ها از سوي برخي كشورها از جمله آمريكا،‌ نشانگر اقتدار ملت و نظام ايران دانست و گفت: بارگذاري سوخت نيروگاه بوشهر علي‌رغم كارشكني‌هاي غربي‌ها در طول اين سا‌ل‌ها، رها كردن اين پروژه توسط آلمان‌ها و مشكل تراشي براي كساني كه مي‌خواستند به ساخت و اتمام نيروگاه كمك كنند‌، اقتدار و ثبات در تصميم‌گيري‌هاي ما را نشان مي‌دهد كه نگذاشتيم اين پروژه به زمين بخورد. سفير ايران در مسكو با بيان اينكه اين اراده در همه حوزه‌هاي ديگر نيز به همين صورت خواهد بود،‌ افزود: دنيا بداند وقتي ملت ايران نسبت به مسئله‌اي تصميم گرفت، علي‌رغم خواست دولت‌هاي سلطه‌گر آن را به نتيجه خواهد رساند.
* عذابي كه دولت آمريكا از دست بولتون مي‌كشد
وي در مورد اظهارات جان بولتون مبني بر اينكه اسرائيل يك هفته بيشتر براي حمله به ايران فرصت ندارد و هرگونه حمله بايد قبل از بارگذاري سوخت نيروگاه بوشهر انجام شود و همچنين درباره اظهارات مقامات كاخ سفيد و برخي از ديگر كشورها كه گفته‌اند با توجه به تامين اين سوخت توسط روس‌ها، ايران ديگر نيازي به غني‌سازي ندارد، خاطرنشان كرد: خبر بارگذاري سوخت آنقدر غيرمترقبه بود كه همه دشمنان اين پروژه را گيج كرد و باعث شد حرف‌هاي پراكنده، بي‌ربط و غيرمنطقي بزنند. سجادي با بيان اينكه يكي دو روز پيش مطرح مي‌كردند كه با توجه به راه‌اندازي اين نيروگاه و تامين سوخت آن توسط روسيه، جمهوري اسلامي چه نيازي به غني سازي دارد، اظهار داشت: طرح اين موضوع مثل اين است كه به كسي بگويند در خانه استيجاري نشسته‌اي و چرا تلاش داري خانه شخصي بخري؟ سفير ايران در روسيه بحث حمله به ايران را نشانگر بهت و حيرت آنها دانست كه نمي‌دانند چه مي‌گويند و افزود: آنقدر از همكاري ما و روس‌ها هول شده‌اند و جا خورده‌اند كه حرف‌هاي بي‎ربطي را مطرح مي‌كنند. وي جان بولتون را فردي افراطي و غيرمعقول خواند كه دولت آمريكا نيز از دست افراط‌گري‌ها و زبان آن در عذاب است و خاطرنشان كرد: به اعتقاد من صحبت‌هاي ايشان هيچ ارزشي ندارد كه مورد توجه رسانه‌ها قرار گيرد.
* اميدواري نسبت به بازسازي اعتماد بين مردم ايران
سجادي در خصوص عمل كردن روسيه به تعهداتش در قبال نيروگاه بوشهر و تاثيرگذاري آن بر روابط تهران و مسكو نيز اظهار داشت: براي مسئولان كشور (ايران) مسجل بود كه روسيه همه تلاش خود را انجام مي‌دهد. روسيه بعد از تحويل سوخت، اراده سياسي خود را نشان داد و قبل از آن نيز با بسيج همه توانمندي‎هايش براي عمل به تعهداتش نشان داد كه در تلاش براي انجام اين كار است و براي مسئولان نيز ترديدي نبود. اما مردم كه از روند روز به روز پروژه اطلاع نداشتند، حق داشتند كه كماكان ابهام داشته باشند. سفير ايران در روسيه اضافه كرد: اميدوارم اين خبر خوب (بارگذاري سوخت و راه‌اندازي نيروگاه) اعتماد را بين مردم ما بازسازي كند و از فرصت‌هاي بسيار خوب همكاري‌ با روس‌ها در بخش‌هاي مختلف به خاطر اين سوء تفاهم‌ها و عدم اعتماد بي‎بهره نمانيم. به گفته وي علي‌رغم وجود زمينه‌هاي همكاري گسترده در حوزه‌هاي مختلف، ما حداكثر از 10 درصد ظرفيت‌هاي دو كشور استفاده مي‌كنيم.

0 نظرهای شما: