امكان مكالمه مشتركان همراه اول تا سقف وديعه بدون قطع ارتباط

وزير ارتباطات خبر داد:
امكان مكالمه مشتركان همراه اول
تا سقف وديعه بدون قطع ارتباط

خبرگزاري فارس: وزير ارتباطات گفت: مشتركان تلفن همراه مي‌توانند در يك دوره و پيش از صدور صورت‌حساب دو ماهه تا سقف وديعه با تلفن همراه خود مكالمه كنند و ارتباط آنها قطع نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، رضا تقي پور در حاشيه همايش دفاتر پيشخوان خدمات دولت و بخش عمومي غيردولتي در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مشكلي در زمينه زيرساخت‌هاي ارتباطي لازم براي ارائه خدمات دفاتر پيشخوان دولت نداريم، در عين حال كه اين ظرفيت نيز روز به روز در حال توسعه است و با افتتاح فاز اول شبكه ملي اطلاعات در مهرماه سال جاري ظرفيت داخل كشور به 470 گيگابيت در ثانيه افزايش مي يابد. وي ادامه داد: به اين ترتيب براي هيچ يك از خدمات دولت الكترونيك، تجارت الكترونيك، آموزش از راه دور مشكل زيرساخت ارتباطي وجود نخواهد داشت.
تقي پور همچنين در خصوص زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات، خاطر نشان كرد: در بحث زيرساخت‌هاي IT بخش‌هايي را بايد دستگاهي كه متولي آن خدمت هستند به صورت نرم افزار آماده كنند و به صورت الكترونيك روي سايت‌هاي خود قرار دهند تا مردم بتوانند از مسير درگاه‌هاي تعريف شده خدمات مورد نياز را دريافت كنند.
* سنجش خدمات الكترونيك در 4 فاز اطلاع رساني، تعاملي، تراكنش و تكامل
وي ادامه داد: در حال حاضر 70 خدمت به صورت نيمه الكترونيكي و تمام الكترونيك به مردم ارائه مي‌شود كه در 4 بخش اطلاع رساني، تعاملي، تراكنش و تكامل تقسيم مي‌شود و تا پايان برنامه پنجم بايد به 350 خدمت افزايش يابد. وزير ارتباطات در خصوص فاز اطلاع رساني، گفت: در اين فاز كاربران با مراجعه به سايت‌هاي مختلف مطلع مي‌شوند كه خدمت مورد نظر را چگونه بايد دريافت كنند.
وي ادامه داد: فاز بعدي فاز تكاملي است كه يك عمل دوجانبه مانند پركردن فرم و ارسال نامه در اين فاز صورت مي‌گيرد؛ فاز سوم فاز تراكنش است و كاربر مي‌تواند هزينه خدمت دريافت شده را به صورت الكترونيكي پرداخت كند. تقي پور خاطرنشان كرد: در فاز آخر كه فاز تكامل است خدمت مورد نظر از طريق پست ارسال مي‌شود.
* خطوط مشتركان همراه اول در يك دوره با كاركرد تا سقف وديعه قطع نمي‌شود
وزير ارتباطات همچنين در خصوص قطع ارتباط مشتركان تلفن همراه در صورت رسيدن به سقف وديعه، گفت: مشترك مي تواند در يك دوره تا سقف وديعه از تلفن همراه خود استفاده كند و تلفن وي قطع نمي‌شود؛ براي مثال اگر شخصي صاحب خط 912 با وديعه 288 هزار توماني باشد در يك دوره مي‌تواند تا سقف 288 هزار تومان مكالمه كند.
وي ادامه داد: اما زماني كه صورتحساب دو ماهه صادر مي‌شود يعني صورت حساب بايد پرداخت شود نه اينكه انبار گردد؛ بنابراين در يك دوره دوماهه و پيش از صدور صورت‌حساب مشتركان مي‌توانند تا سقف وديعه صحبت كنند.
* پيش‌بيني ايجاد 8 هزار دفتر ICT روستايي در برنامه پنجم
وزير ارتباطات همچنين يادآور شد: در حال حاضر 9هزار و 906 دفتر فناوري اطلاعات روستايي و 5 هزار و 816 دفتر شهري داير است كه البته تعداد اين دفاتر براي خدمات الكترونيك به اقصي نقاط كشور كافي نيست و در برنامه پنجم ايجاد 8 هزار دفتر ICT‌روستايي پيش بيني شده است. وي ادامه داد: در شهرها نيز دفاتر به تناسب تقاضا و كشش بازار ايجاد خواهد شد كه تصميم گيري در خصوص تعداد دفاتر شهري در كارگروهي كه رياست آن با دكتر فروزنده است انجام خواهد شد.

0 نظرهای شما: