روسيه از طريق تركمنستان به ايران بنزين صادر مي‌كند

با نقض تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران؛

روسيه از طريق تركمنستان به ايران بنزين صادر مي‌كند

خبرگزاري فارس: يك مقام اتاق صنايع و بازرگاني روسيه از امكان آغاز صادرات بنزين 3 شركت نفتي روسيه به ايران از خاك تركمنستان و درياي خزر در آينده نزديك خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري تحليلي روسي Energy Expert Centre، "رجب صفراف " رئيس روسي كميسيون مشترك اتاق صنايع و بازرگاني ايران و روسيه با اعلام اين مطلب تصريح كرد: شركت هاي نفتي "روس نفت "، "گازپروم نفت " و "تات نفت " روسيه در ماه آينده ميلادي صدور بنزين به ايران را آغاز خواهند كرد.
قرار است قسمتي از بنزين صادراتي به صورت ريلي و از طريق خاك تركمنستان و قسمتي ديگر با كشتي هاي تانكر از طريق درياي خزر به ايران حمل شود. اين مقام روس افزود: هم اكنون مذاكرات درباره حمل و نقل، قيمت بنزين، ضمانت‌هاي بانكي و ... در سطح فني با طرف اياني و طرف‌هاي تركمني ادامه دارد و قرار است نخستين محموله بنزين روسيه در ماه هاي آگوست و سپتامبر به ايران صادر شود.
صفراف گفت: مسلم است كه تحريم هاي جديد آمريكا و اتحاديه اروپا ثمربخش نخواهند بود. اين كارشناس روسيه افزود: به هر حال و در هر صورت شركت هاي اروپايي امكان همكاري با ايران از طريق كشورهاي ثالث را پيدا خواهند كرد.

0 نظرهای شما: