مخالفان مشائي با او به مناظره بنشينند


رئيس‌جمهور در حاشيه جلسه هيات دولت پيشنهاد داد؛

مخالفان مشائي با او به مناظره بنشينند


حساسيتي كه روي آقاي مشايي وجود دارد غيرعادي است، زيرا هرچقدر هم توضيح مي‌دهد آن را قبول نمي‌كنند / اينكه اظهارنظر كسي بلافاصله به خط‌كشي‌هاي سياسي و به محل دعوا و تنش تبديل شود، مناسب نيست.


ایلنا- : رييس‌جمهور تاكيد كرد : همه بايد كمك كنند فضاي لطيف آزادي انديشه در ايران هر چه بيشتر گسترش و تعميق يابد. اگر انتقادي هم از سخنان آقاي مشايي و يا ديگران وجود دارد، مي‌توانند وي را دعوت كنند و در فضاي گفتگو و حتي مناظره مباحث او را مورد نقد قرار دهند.
به گزارش ايلنا، محمود احمدي‌نژاد در حاشيه جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد سخنان رييس دفتر رييس جمهور درباره مكتب ايراني و انتقاداتي كه به اين سخنان صورت گرفته است، اظهار داشت: اينكه اظهارنظر كسي بلافاصله به خط‌كشي‌هاي سياسي و به محل دعوا و تنش تبديل شود، مناسب نيست. در نظام جمهوري اسلامي بايد همه بتوانند نظرات خود را آزادانه بيان كنند و اگر انتقادي هست آن را مطرح و به گفت‌وگو بگذارند. رييس‌جمهور گفت: دولت از اينكه در جامعه فضاي نقد و انتقاد گسترش پيدا كند، بسيار استقبال مي‌كند و معتقديم هيچ‌كس نبايد در اين زمينه محدوديتي داشته باشد و نبايد به گونه‌اي انتقاد و اعتراض شود كه عده‌اي از اظهارنظر خودداري كنند، همه بايد كمك كنند نظرات موافق و مخالف در فضاي آزاد، بيان شود.
وي يادآور شد: حساسيتي كه روي آقاي مشايي وجود دارد عادي نيست و غيرعادي است، زيرا هرچقدر هم توضيح مي‌دهد آن را قبول نمي‌كنند و صرفاً برداشت اوليه خود را به عنوان مخالفت مطرح مي‌سازند و اين روش خوبي، براي مديريت فضاي انديشه در كشور نيست. رييس‌جمهور با بيان اينكه ايران آزادترين نظام سياسي را در دنيا دارد، خاطر نشان كرد: آقاي مشايي رييس دفتر رييس‌جمهور هستند و به ايشان اعتماد كامل دارم و آن را فردي مؤمن به اصول نظام جمهوري اسلامي ايران ارزش‌هاي و آرمان انقلاب و ملت بزرگ ايران و در خط ولايت مي‌شناسم.
احمدي‌نژاد افزود: در مقابل اظهارات ايشان بقيه هم مي‌توانند عالمانه انتقادات و نظرات خود را مطرح كنند. مباحث وي روشن است و حقيقت اين است كه ايران كانون اسلام ناب محمدي است و بالاترين نقش را در تاريخ و تمدن اسلام داشته است، بيان چنين مطالبي به هيچ عنوان به معناي ملي‌گرايي نيست بلكه تشكر از خداوند متعال بخاطر اين نعمت بزرگ و تذكر و يادآوري است. رييس‌جمهور گفت: تعريف از نقش تاريخي ملت ايران اين است كه در حقيقت مسئوليت سنگين ملت ايران را در دوره كنوني نشان مي‌دهد، اگر ملتي از ظرفيت‌هاي بالاتري برخوردار است به اين معنا است كه مسئوليت سنگيني نيز بر دوش دارد. احمدي‌نژاد تصريح كرد: بايد بين نظريات فكري و انديشه‌اي با مباحث سخيف باندي و گروهي تفكيك قائل شد.
رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: ايران در تمدن و پذيرش اسلام نقش تاريخي داشته است. بالاترين تعابير را در مورد نقش ايرانيان در تاريخ قبل از اسلام، شهيد مطهري و بزرگاني مانند ايشان داشته‌اند، منتها عده‌اي نسبت به تاريخ قبل از اسلام حساسيت دارند البته بحث برخي حكومت‌هاي قبل از اسلام با ملت ايران جداست. ملت ايران همواره در طول تاريخ مانند رودخانه‌اي جاري و زلال در حركت بوده است و داراي برجستگي‌هاي متعالي بوده است. احمدي‌نژاد افزود: سخن مشايي اين است كه ملت ايران ملتي با فرهنگ است، منتها عده‌اي آن را قبول ندارند و اصرار دارند كه ملت ايران در دوره قبل از اسلام ملتي بي‌فرهنگ بوده است اينگونه سخنان بدون ترديد به نفع ايران نيست.
امروز همه ملت‌ها ملت ايران را ملتي بافرهنگ مي‌شناسند البته برخي حكومت‌ها فاسد و ظالم نيز در ايران حاكم بودند ، اما به هيچ عنوان آنها نماد يك ملت نيستند. وي با تأكيد بر گسترش فضاي سالم نقد و اظهارنظر آزادانه در جامعه گفت: بايد بين نظريات فكري و انديشه‌اي با سخنان سخيف و باندبازي تفكيك قائل شد. رييس‌جمهور گفت: خواهش مي‌كنم اجازه بدهند كه نظريات فكري و انديشه‌اي در فضايي آزاد و دوستانه مطرح شود و اگر عده‌اي انتقادي دارند ابتدا اصل مطالب مورد نقد را مطالعه كرده و بعداً انتقاد و مخالفت خود را بيان كنند. احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: دولت فضاي آزاد گفتگو و انتقاد را كاملاً گشوده است، حتي به مطالبي كه نسبت به دولت از حوزه نقد نيز خارج مي‌شود اعتراض و مخالفتي نمي‌كند.
رييس‌جمهور گفت: مواضع و سخنان دولت كاملاً روشن است. دولت ملت ايران را مؤمن، برجسته و اثرگذار در فرهنگ و تمدن جهاني و ملتي يگانه‌پرست مي‌شناسد. ملت ايران هيچ‌گاه بت‌پرست نبودند و چون از جايگاه بالايي برخوردار بودند اسلام را با آغوش باز پذيرفتند و بالاترين خدمات را نسبت به اسلام ارائه دادند. وي با تأكيد بر اينكه اسلام و ايران با هم عجين بوده و تفكيك ناپذير هستند، تصريح كرد: البته مستكبران تلاش دارند اسلام را در چهره گروه‌هاي تروريستي معرفي كنند و اصرار ما اين است كه تصوير حقيقي از اسلام در ايران متجلي است كه بايد آن را به بشريت نمايان كرد.
اينكه از ايران به عنوان ام‌القراي جهان اسلام ياد مي‌شود بدين معناست كه ايران پايگاه اصلي اسلام است، اينگونه سخنان به هيچ‌عنوان به معناي ملي‌گرايي نيست كساني كه عنوان ملي‌گرايي را بر خود گذاشتند به نام ايران در پشت جبهه با دشمنان ملت ايران همكاري و همدستي مي‌كردند. رييس‌جمهور گفت: ملي‌گراهاي واقعي در ايران مؤمنان خداپرست و مجاهدي هستند كه سرزمين ايران را در خدمت اسلام مي‌شناسند.
احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه مباحث نظري نبايد به مسأله اصلي كشور و جبهه‌بندي‌هاي گروهي و سياسي تبديل شود و اين دور از اخلاق اسلامي است چنين به نظر مي‌رسد كه عده‌اي آماده و منتظر فرصت و بهانه‌اي هستند كه دولت را مورد حمله‌ و هجمه قرار دهند. رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه ايران يك مكتب و فرهنگ متعالي و فراتر از جغرافيا و نژاد است، اظهار داشت: امروز بشريت ايران را پرچمدار ايجاد تمدن بشري مي‌شناسند و با پيشرفت ايران همه ملت‌ها خوشحال مي‌شوند امروز ايران داراي نقش تاريخي و مكتبي است.
وي افزود: هر كدام از اعضاي دولت نقش تاريخي ملت ايران را به زباني بيان مي‌كند و اين در حقيقت تقدير از اسلام، ايران و مجاهدت ملت ايران است و نبايد بي‌جهت به مناقشات سياسي تبديل شود و ذهن عده‌اي را آلوده سازد. رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه دولت نهم و دهم ديني‌ترين دولت بعد از انقلاب است، اظهار داشت: اين دولت بالاترين فداكاري را براي اسلام نابي كه در سرزمين ايران منتشر مي‌شود، بكار مي‌گيرد. بالاترين ادبيات ديني در همه مجامع داخلي و خارجي از سوي اين دولت استفاده شده است و همواره روي آرمان‌ها و ارزش‌هاي اسلامي و اخلاقي ملت ايران نه نژاد ايراني پافشاري كرده است.
احمدي‌نژاد گفت: ايران كانون انديشه و آرمان الهي است و در دوام انديشه الهي نقش اول را داشته است و اين مسئوليت‌هاي سنگيني را به دنبال دارد و نمي‌توان از عدالت، يگانه‌پرستي و عشق و محبت دوري كرد خداوند اين ظرفيت عظيم را به ملت ايران داده تا مأموريت‌هاي تاريخي خود را انجام دهد. رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: همه بايد كمك كنند فضاي لطيف آزادي انديشه در ايران هر چه بيشتر گسترش و تعميق يابد. اگر انتقادي هم از سخنان آقاي مشايي و يا ديگران وجود دارد، مي‌توانند وي را دعوت كنند و در فضاي گفتگو و حتي مناظره مباحث او را مورد نقد قرار دهند.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: متأسفانه عده‌اي به دنبال آن هستند كه هر چيزي را به موضوع دعوا و تنش تبديل كنند و در چنين فضايي دشمنان و تحريم غيرقانوني آنان به مسايل دست دوم و دست چندم تبديل مي‌شود در حالي كه توطئه دشمنان تمام نشده است و امروز مسؤوليت اول ما ساختن ايران و ايستادن در برابر زورگويي است. رييس‌جمهور گفت: عده‌اي به دنبال آن هستند كه به هر بهانه‌اي در صفوف ملت ايران شكاف و جدايي ايجاد كنند و اين در حالي است كه صفوف ملت ايران به هم پيوسته بوده و ناگسستني است. اينان كساني كه در برابر ملت ايران ايستاده و بايد طرد شوند را كنار گذاشته و با در دست گرفتن يك كلمه به دولت در حد كافر بودن، تهمت مي‌زنند.
احمدي‌نژاد يادآور شد: مباحث نظري بايد در فضاي گفت‌وگو و به منظور كشف حقيقت و نه محكوم كردن يكديگر مورد نقد قرار دهند.

1389/5/20 - 13:48:11

0 نظرهای شما: