آماده گفت‌وگوي هسته‌اي با آمريكا هستيم

علي‌اكبر ولايتي:

آماده گفت‌وگوي هسته‌اي با آمريكا هستيم

به‌رغم اين‌كه اعتقادي به دولت آمريكا نداريم، آماده هستيم با اين كشور درباره برنامه هسته‌اي گفت‌وگو كنيم

ايران ملاحظاتي درباره تركيب گروه 1+5 دارد ولي همچنان به حل مسئله هسته‌اي از طريق گفت‌وگو متعهد است.


ایلنا:- مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل در جريان سفر به سوريه گفت كه ايران آماده است درباره برنامه هسته‌اي خود با آمريكا گفت‌وگو كند.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، «علي‌اكبر ولايتي» در كنفرانسي خبري در سفارت ايران در دمشق، گفت: «به‌رغم اين‌كه اعتقادي به دولت آمريكا نداريم، آماده هستيم با اين كشور درباره برنامه هسته‌اي گفت‌وگو كنيم.» وي ادامه داد: «ايران ملاحظاتي درباره تركيب گروه 1+5 دارد ولي همچنان به حل مسئله هسته‌اي از طريق گفت‌وگو متعهد است.»
بنا بر اين گزارش، ولايتي در جريان اين سفر با «بشار اسد»، رئيس‌جمهوري سوريه درباره روابط رو به رشد دوجانبه، وضعيت خاورميانه به‌ويژه بعد از تهاجم‌هاي اخير رژيم‌صهيونيستي عليه لبنان و فلسطين و تهديد پيوسته اين رژيم براي كشورهاي منطقه گفت‌وگو كرد. دو طرف همچنين درباره وضعيت عراق گفت‌وگو كرده و بر لزوم تشكيل دولتي كه توسط مردم حمايت شده و بازتاب مثبتي در تامين امنيت و ثبات منطقه داشته باشد، تاكيد كردند.
بنا بر اين گزارش، بشار اسد در جريان سفر «محمود احمدي‌نژاد»، رئيس‌جمهوري ايران به سوريه در ماه فوريه گذشته با وي درباره روابط نزديك دو كشور و همچنين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي به ويژه مسائل مربوط به عراق، تروريسم، رژيم‌صهيونيستي و جنايت‌هاي اين رژيم عليه مردم فلسطين رايزني كرد.
در اين سفر، ايران و سوريه يادداشت تفاهمي درباره حمل و نقل، ارتباطات، تكنولوژي و همكاري اقتصادي امضا كردند و همچنين قراردادهاي همكاري در حوزه‌هاي كشاورزي، توريسم، آموزش و رسانه مورد توافق قرار گرفت.

1389/5/19 - 10:10:49 کد خبر : 140703

0 نظرهای شما: