زمین‌های پر از گل هلند: رنگین‌کمانی که زیاد عمر نمی‌کند!

زمین‌های پر از گل هلند:
رنگین‌کمانی که زیاد عمر نمی‌کند!

تاریخچه پیدایش لاله‌های هلندی جالب است. امروزه این گل‌های هلندی تبدیل به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری هلند شدند. بزرگ ترین زمین‌های...
این تصاویر در نگاه اول مثل نقاشی‌های مداد رنگی به نظر می‌رسند. رنگ‌های راه راه خالص ارغوانی، زرد، قرمز، صورتی، نارنجی و سبز ترکیبی بدیع شبیه پارچه چهل تکه پدید آورده اند! این نقش‌های رنگارنگ درحقیقت تصاویری از هلند در اواسط فصل رویش لاله‌هاست. بیش از 10.000 هکتار به پرورش این گل‌های حساس اختصاص داده شده است. در ماه می‌تمام این گل‌های لاله شروع به شکفتن می‌کنند. گل‌ها در اواخر اکتبر یا اول نوامبر کاشته می‌شوند و سپس بعد از شکفته شدن به گل فروشی‌ها فروخته می‌شوند. سالانه بیش از سه بیلیون گل در اینجا رشد می‌کنند و دو سوم آنها بیشتر به کشورهایی مثل آلمان و آمریکا صادر می‌شوند..
باغ‌های لاله Keukenhofتاریخچه پیدایش لاله‌های هلندی جالب است. امروزه این گل‌های هلندی تبدیل به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری هلند شدند. بزرگ ترین زمین‌های گل‌های لاله نیز در محلی به نام باغ گل Keukenhof است. این باغ‌ها از سال 1949 تبدیل به یکی از بزرگترین جذابیت‌های توریستی این منطقه شده اند. بودن در نمای باشکوهی از میلیون‌ها گل لاله و انواع دیگر گل واقعا حس و حال بهار را به انسان می‌دهد. تماشای اینجا تجربه ای است که هیچگاه فراموش نمی‌شود. اینجا مکانی است برای پیر و جوان، دارندگان نمایشگاه‌های گل و افراد معمولی ای که می‌خواهند روز خوش و مطبوعی را تجربه کنند.
مکانی که امروزه با نام Keukenhof می‌شناسیم اولین بار در قرن 15 درمیان جنگل‌های دست نخورده و به صورت تپه‌های شنی کوچک کشف شد. آن زمان اینجا متعلق به جاکوبا وان بییرن بود. مردم هم در اینجا اقامت گزیدند و مشغول جمع آوری گیاهان برای آشپزخانه قلعه شدند. Keukenhof هم از کلمه castle kitchen به معنای آشپزخانه قلعه گرفته شده است. حدود سال 1830 معماری به نام «زوچر» برای طراحی یک باغ دعوت شد.او تحت تاثیر سبک مزرعه‌های انگلیسی طراحی اولیه این باغ را انجام داد که تا به امروز هم به همان شکل مانده است.








0 نظرهای شما: