رفع مشكل كمبود و قطعي پهناي باند*

رفع مشكل كمبود و قطعي پهناي باند
معاون شركت ارتباطات زيرساخت خبر داد:
ظرفيت شبكه به 110 هزار خط E1
رسيد پيش‌بيني سه پشتيبان در مسيرهاي اصلي شبكه

1388/09/23 12-14-2009 10:07:22
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
به گفته معاون شركت ارتباطات زيرساخت در مسيرهاي اصلي شبكه زيرساخت حتما سه مسير به‌عنوان پشتيبان پيش‌بيني شده كه اگر قطعي داشتيم، ظرفيت آن از مسيرهاي دوم و سوم جبران و اين كار به‌صورت هوشمند انجام شود يعني ديگر قطع شدن فيبر نوري و به‌دنبال آن قطع ارتباط معني ندارد
. غلامرضا كشتگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در زمان‌هاي خاصي و بنا به دلايلي مثل اينكه كشتي‌ها در دريا مجبور به لنگر انداختن مي‌شوند و لنگرشان با كابل برخورد و قطعي ايجاد مي‌كند، اين ارتباط قطع مي‌شود.
به گفته او براي كم كردن احتمال قطعي بايد مسيرهاي پشتيبان ايجاد كرد كه خوشبختانه اكنون غير از مسير جاسك - فجيره، يك كابل دريايي ايران ـ كويت هم داريم كه بخشي از ترافيكمان را از طريق ايران ـ كويت و بخشي هم از تركيه گرفتيم و در حال حاضر مي‌توان گفت ارتباطمان از چندين كشور برقرار است.
وي تصريح كرد: شبكه‌ فعلي در حال حاضر حدود 110 هزار خط E1 ظرفيت دارد كه اين ميزان را با اقداماتي كه انجام مي‌دهيم تقريبا تا سه برابر افزايش خواهيم داد كه با اين افزايش و انجام اقدامات ديگر، هيچ مشكلي در زمينه‌ي پهناي باند نخواهيم داشت و هرگونه نيازي در اين زمينه برطرف مي‌شود.
معاون طرح و توسعه شركت ارتباطات زيرساخت در ادامه با بيان اين كه البته در حال حاضر نيز شركت‌ها و سازمان‌ها هر ميزان درخواستي كه داشته باشند، ارائه مي‌دهيم و مشكلي در زمينه كمبود پهناي باند نداريم ابراز كرد: از ديگر اقدامات و اهداف ما اين است كه بتوانيم به‌عنوان هاب منطقه ايفاي نقش و ترافيك را ترانزيت كنيم.
به گزارش ايسنا طبق تعهدي كه شركت ارتباطات زيرساخت براي برنامه پنج ساله چهارم داشته بايد ميزان 45 هزار كيلومتر فيبر نوري تامين مي‌كرد كه طبق اعلام حدود 44 هزار كيلومتر كشيده شده و نهايتا قرار است تعهد اين شركت در رابطه با فيبر نسبت به برنامه چهارم تا حدود يك تا دو ماه ديگر انجام شود.
طبق اعلام مدير کل کنترل و هماهنگي مديريت شبکه شركت ارتباطات زيرساخت، شبکه فيبر نوري کشور به طور متوسط هر سه روز، دو قطعي فيبر نوري را شاهد است. از زمان تشخيص قطعي فيبر نوري تا زمان ترميم و بازسازي دوباره يک مسير قطع شده، حدود پنج ساعت زمان مي‌برد که اين شركت درصدد است با به‌كارگيري تجهيزات پيشرفته و مدرن مديريت شبكه اين زمان را به حداقل برساند.
تشخيص فوري قطعي‌ها و نظارت بر بازسازي خودكار و درمواقعي بازسازي غير خودكار مسير قطع شده بخشي از وظايف تعريف شده مجموعه کنترل و هماهنگي مديريت شبکه شركت ارتباطات زيرساخت است كه با کمک تجهيزات هوشمندي که در اختيار دارد در هر نقطه از کشور که مسير فيبر نوري قطع و يا تجهيزات منصوبه دچار اشكال شوند، فورا متوجه قطعي و اشكال شده و با کمک سيستم‌هاي مديريت شبكه منصوبه در تهران و هم چنين دستگاهي با عنوان OTDR محل دقيق قطعي را تشخيص مي‌دهد و پس از تعيين دقيق محل، کارشناساني را براي تعمير و بازسازي مسير يا رفع اشكال اعزام مي‌کند.
به گفته معاون طرح و توسعه شركت ارتباطات زيرساخت حدود 6 هزار كيلومتر فيبر نوري كشور از DS به NZDF كه از نظر تكنولوژي فيبر نوري بالاتر است، ارتقاء داده شده و در حال حاضر مي‌توان گفت تقريبا شبكه‌ بر اساس تكنولوژي NZDF است.

0 نظرهای شما: