احمدي‌نژاد در گفت‌وگو با شبكه چهار تلويزيون انگليس:

احمدي‌نژاد در گفت‌وگو با شبكه چهار تلويزيون انگليس:
آژانس انرژي اتمي ‌حق ‌ندارد اظهار‌نظر سياسي كند

حضرت مسيح پيامبر بزرگ الهي است ما به حضرت مسيح احترام مي‌گذاريم و او را پيامبر خدا مي دانيم. ميلاد حضرت مسيح و سال نو مسيحي را به همه مسيحيان دنيا، مسيحيان كاتوليك، پروتستان، ارامنه و همه طوايف 70 گانه مسيحيت تبريك مي‌گويم



ايران كشور آزادي است و مانند برخي كشورهاي اروپايي نيست، مردم ايران مي‌توانند اظهار نظر كنند و حتي فرياد هم بزنند/ مقررات حاكم بر آژانس اتمي اين اجازه را به ما مي‌دهد و ما خودمان سوخت را تامين خواهيم كرد.

ايلنا– : رييس جمهور مخالفت با سياست‌هاي توسعه‌طلبانه و اشغالگري برخي كشورهاي غربي در دنيا را دليل اصلي دشمني آنان با ملت ايران دانست و گفت: برخي كشورهاي غربي برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران را بهانه‌اي براي سرپوش گذاشتن به اعمال تحريم‌ها و صدور قطعنامه‌ها عليه ملت ايران قرار داده‌اند و خوب است كه اين شجاعت را داشته باشند كه با صراحت اعلام كنند، چون ايران مانع توسعه‌طلبي آنان در دنيا است با ملت ايران دشمن هستند.
به گزارش ايلنا، محمود احمدي‌نژاد در گفت‌وگو با شبكه چهار تلويزيون انگليس در پاسخ به سوالي در خصوص خريد سوخت غني‌سازي شده و ضرب الاجل گروه «1+5» به ايران اظهار داشت: جمهوري اسلامي پيشنهاد خريد سوخت را ارائه كرد و طبق مقرارت هم آنها وظيفه دارند كه بدون هيچ شرطي سوخت را در اختيار ما قرار دهند ما اين را پيشنهاد داديم براي اينكه به آنها فرصتي بدهيم كه از حوزه تقابل به همكاري برسند، ولي آنها تحت بعضي فشارها اصرار دارند كه براي فروش سوخت براي ما شرط بگذارند آن هم شروط سياسي، در حالي كه مبادله سوخت يك كار فني است و ضرب الاجل در اين خصوص معنايي ندارد.
ما خودمان قادر هستيم سوخت 20درصد توليد كنيم پيشنهاد خريد را داديم تا فرصتي به آنها داده باشيم، مقررات حاكم بر آژانس اتمي اين اجازه را به ما مي‌دهد و ما خودمان سوخت را تامين خواهيم كرد. احمدي‌نژاد در خصوص برنامه برخي كشورها براي اعمال تحريم‌هاي جديد تصريح كرد: موضوع هسته‌اي ايران مطرح نيست.
از آنجايي كه ما با سياست‌هاي توسعه طلبانه آمريكا مخالفيم و با صراحت اعلام مي كنيم، سياست زورگويي و اشغالگري را قبول نداريم. خوب است كه دولتمردان آمريكايي هم اين شجاعت را داشته باشند كه اعلام كنند چون ايران مانع توسعه طلبي در دنياست با آن مخالفيم. دستاويز قراردادن موضوع هسته‌اي هم ديگر كهنه شده و از خاصيت افتاده است و ادعاي آمريكا در اين خصوص از نظر ما ارزشي ندارد. رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره عدم ارايه گزارش از وجود مركز هسته‌اي قم خاطر نشان كرد: مطابق قوانين و مقررات آژانس شش ماه قبل از اينكه غني سازي را شروع كنيم، بايد آنرا اطلاع مي‌داديم ولي ما يك سال قبل از آن تاريخ اطلاع داديم. ولي متاسفانه همكاري‌هاي سازنده ما را به غلط تفسير مي‌كنند.
آنها با رفتارشان مي‌خواهند بگويند هر‌كس كه عضو ان‌پي‌تي نباشد، آزادتر از آن كسي كه عضو آن هست و از حقوق بيشتري برخوردار است و هر دولتي كه تعهداتش را عمل كند تحت فشار قرار مي‌گيرد و با اين منطق نمي‌توان دنيا را اداره كرد. وي در پاسخ به اين سوال كه مطابق برخي گزارش‌ها ايران مركز غني‌سازي قم را مخفي نگه داشته بود،‌گفت: آنها مدعي هستند ساخت اين مجموعه از زماني شروع شده كه ايران ترتيبات اجرايي را پذيرفته بود و در حالي‌كه ما بعد از اينكه ترتيبات اجرايي را به تعليق درآورديم، آن را شروع كرديم همه اينها براي روابط كشورها با آژانس يك مسئله عادي است.
آمريكا 8 هزار كلاهك اتمي دارد چه كسي براي دنيا خطرناك است و بايد نگران آن بود؟ سازمان مللي كه بر اساس حق وتو و تهديد باشد نمي‌تواند دنيا را اداره كند. رييس‌جمهور در خصوص سخنان البرادعي درباره رابطه ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: مبناي قضاوت و همكاري ما يك رابطه حقوقي و قانوني است، ما اسناد رسمي آژانس را در اختيار داريم كه فعاليت‌هاي ما را تاييد كرده است. ما روابط‌مان را بر اساس سخنراني‌ها تنظيم نمي‌كنيم، بلكه بر اساس اسناد و قانون تنظيم مي‌كنيم، ما با آژانس همكاري مي‌كنيم آژانس هم حق ندارد تحت فشار سياسي بعضي دولت‌ها اظهار‌نظر سياسي كند آژانس بايد تاسيسات اتمي آمريكا و دوستانش را مورد بازرسي قرار بدهد و آنها را خلع سلاح بكند.
احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال كه چرا از NPT خارج نمي‌شويد تا همانند پاكستان و رژيم صهيونيستي فعاليت‌هاي خود را خارج از معاهده انجام دهيد، تأكيد كرد: ما هيچ گاه با آژانس مشكلي نداشتيم. عضو اين پيمان هستيم و طبق مقررات هم تكاليف و حقوقي داريم، وظايف‌مان را انجام مي‌دهيم و از حقوق‌مان برخوردار هستيم. ادعاهاي سياسي را هم در كارمان دخالت نمي‌دهيم. رييس‌جمهور در خصوص مخالفت برخي كشورها با برنامه هسته‌اي ايران اظهار داشت:120 كشور عدم تعهد به نفع ما و عليه اين 5 كشور راي دادند ؛ خوب آنها آيا نبايد خودشان را با 120 كشور تطبيق بدهند. تعداد كشورها يا نام كشورها حق قانوني براي كسي نمي‌آورد، قانون هست كه حقوق را تعريف مي‌كند و ما طبق قانون عمل مي‌كنيم و تحت‌ تاثير تبليغات هم قرار نمي‌گيريم، ما بر اساس مصالح ملت‌مان و بر اساس قانون تصميم مي‌گيريم.
وي در خصوص سوالي درباره سخنان اوباما در قاهره و دراز كردن دست دوستي به سمت ايران گفت: من براي آقاي اوباما پيام دادم. پيشنهاد خريد سوخت به آنها ارايه داديم و حتي اعلام كرديم كه در نيويورك آمادگي داريم كه مذاكره كنيم، ولي ايشان تحريم‌ها عليه ملت ايران را تمديد كرد. ما اميدواريم كه ايشان موفق بشوند تغييرات واقعي ايجاد بكنند. البته رفتار ايشان نگران كننده است ايشان نتوانسته به توقعات ملت آمريكا و دنيا پاسخ دهد و اين يك بحث عمومي است. رييس‌جمهور در خصوص حوادث پس از انتخابات در ايران و اين سوال كه در چنين فضايي دراز كردن دست دوستي قدري مشكل مي‌شود، تصريح كرد: اين مشكل براي ما هم وجود دارد در حالي كه آمريكا نيروهايش را در افغانستان اضافه مي‌كند و برادران همسايه ما را مي‌كشد، در حالي كه ايشان از كشتار مردم در فلسطين حمايت مي‌كند در حالي كه قطعنامه‌ها را تمديد مي‌كند و بدتر از همه، پليس در آمريكا مردم را دستگير و با باتوم و گاز اشك‌آور سركوب مي‌كنند.
وي اضافه كرد: در ايران قانون حاكم است ممكن است كسي از قانون تخلف بكند يا در اعتراضات قانون را رعايت نكند؛ تظاهرات غيرقانوني بكند يا درگيري ايجاد بكند چه فرد عادي باشد چه مامور باشد، قانون به آن رسيدگي خواهد كرد. ايران كشور آزادي است و مانند برخي كشورهاي اروپايي نيست. مردم مي‌توانند اظهار نظر كنند حتي فرياد هم بزنند. سياستمداران غربي ايران را نمي‌شناسند و فكر مي‌كنند كه ايران ضعيف شده است در حالي كه ملت ايران يكپارچه است و از منافع و استقلال خودش دفاع خواهد كرد. البته ديدگاه‌هاي مختلفي هم در ايران هست رقيب هم هستند و بسيار هم جدي هستند.
احمدي نژاد در خصوص فعاليت شبكه «بي‌بي‌سي» و برخي رسانه‌هاي غربي عليه ايران اظهار داشت: «بي‌بي‌سي» ابزار سياست‌هاي انگليس است. دولت انگليس هم نشان داد كه با ملت ما دشمن است و صد سال است كه اين دشمني ادامه دارد.آيا رسانه‌هاي آمريكايي آزادند؟ چرا در آمريكا اجازه نمي‌دهند عليه صهيونيست‌ها تظاهرات بشود؟ اينها بازي‌هاي سياسي و رسانه‌اي است و دوره‌اش هم تمام شده و ديگر تاثيري هم ندارد. امروز بايد درباره واقعيت‌ها و حقيقت‌ها با مردم صحبت كنيم ما فكر مي‌كنيم اشتباه سياستمداران غربي همين است آنها خودشان رسانه ايجاد مي‌كنند دروغ را مي‌پرورانند و بر اساس همان دروغ‌ها موضعگيري‌هاي سياسي مي‌كنند، بعد اصرار دارند ديگران هم باور كنند.
رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه آيا حقيقت دارد يكي از زنان بن‌لادن در ايران زندگي مي‌كند، گفت: به بعضي از سياستمداران غربي نصيحت مي‌كنيم از اين گونه موضوعاتي كه هر روز توليد مي‌شود و از آن به‌عنوان ابزار سلطه بر جهان استفاده مي‌كنند دست بردارند، بايد به‌دنبال حل ريشه‌اي مسائل باشيم. دولتمردان انگليس و آمريكا بايد واقعيت دنيا را بپذيرند، دوره‌اي كه با رسانه‌ها بازي سياسي و تبليغاتي كنند و محيط را تحت‌تاثير قرار دهند، تمام شد.
دستشان براي ملت‌ها و مردم ايران رو شده است ما ديگر فريب بازي‌هاي رسانه‌اي را نمي‌خوريم چون ارزشي هم ندارند وقتمان را براي آن تلف نمي‌كنيم، شما ببينيد درباره خانم ندا آقاسلطان «بي بي سي» چه بازي‌هاي دروغي را سازماندهي كردند؛ يك سناريوي دروغ تبليغاتي را راه انداختند و امروز اثبات شده كه اين مسئله يك دروغ بزرگي بود. احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه ايران مشكلات اقتصادي دارد و ما و اكثر كشورها هم مشكلات اقتصادي داريم آيا ارزش اين را ندارد كه از مسير ديگري استفاده بشود، اظهار داشت: ما همين حرف را به مسوولين انگليسي و آمريكايي مي‌زنيم. چرا 50 سال است با مردم ايران مخالفت مي‌كنند؛ در اطراف كشور ما دولت‌هايي هستند كه ديكتاتوري مطلق هستند ولي با آنها دوست هستند.
قبل از انقلاب نيز در همين سرزمين ديكتاتوري حاكم بود ولي آنها با او دوست بودند اما از روزي كه دموكراسي و انتخابات و آزادي به كشورمان حاكم شد مخالفت آنها نيز با ما شروع شد. در ايران اظهار نظر آزاد است؛ مثل بعضي كشورهاي اروپايي نيست كه دانشمندان را زندان كنند و هر‌كسي كه اختلاف نظري با صهيونيست‌ها درباره هولوكاست داشته باشد را زنداني كنند. احمدي نژاد اضافه كرد: ما هيچ گاه چيزي خلاف قانون و حق خودمان نخواستيم؛ كنار مرزهاي انگليس و آمريكا نيروي نظامي اعزام نكرده‌ايم و دولت انگليس و آمريكا را تهديد به تجاوز نظامي نكرديم.
قطعنامه هم عليه‌شان صادر نكرديم ما قانون و حق خودمان را مي‌خواهيم البته اهل گفت‌وگو هستيم، ما از تقابل استقبال نمي‌كنيم، اما تجربه نشان داده كساني كه راه تقابل عليه مردم ايران را انتخاب مي‌كنند آنها ضرر مي‌كنند. رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه چه پيامي در آستانه ميلاد حضرت مسيح داريد، اظهار داشت: حضرت مسيح پيامبر بزرگ الهي است متعلق به همه بشريت است، پيامبر پاكي است يگانه پرستي و صلح و برادري و عدالت است. حضرت مسيح كسي بود كه در برابر زورگويي‌ها و تجاوزها ايستاد در برابر سوء استفاده‌ها و قلدري‌ها ايستادگي كرد و از مظلومين حمايت كرد. فرمود همه انسان‌ها با هم برابرند كسي خودش را از ديگران برتر نداند، كسي اجازه ندارد حق ديگران را تضييع بكند و با ظالمان مقابله كرد،به همين دليل او را تحت فشار قرار دادند و تلاش كردند او را به صليب بكشند .
حضرت مسيح پيامبر بزرگ الهي است ما به حضرت مسيح احترام مي‌گذاريم و او را پيامبر خدا مي دانيم. ميلاد حضرت مسيح و سال نو مسيحي را به همه مسيحيان دنيا، مسيحيان كاتوليك، پروتستان، ارامنه و همه طوايف 70 گانه مسيحيت تبريك مي‌گويم. احمدي نژاد ادامه داد: امروز جهان به شدت نيازمند تعليمات حضرت مسيح است، نيازمند اخلاق حضرت مسيح است. همه اعتقاد داريم كه روزي حضرت مسيح خواهد آمد، البته ما معتقديم حضرت مسيح به همراه فرزندي از پيامبر بزرگ اسلام خواهند آمد و هر دو به مظلومين، كمك خواهند كرد و جهاني پر از صلح و برادري ايجاد مي‌كنند، ما منتظر آن روز هستيم و بايد خودمان را آماده كنيم همه كساني كه حضرت مسيح را قبول دارند بايد در جهت صلح و پاكي و صداقت و دوستي حركت كنند و اين موجب مي‌شود كه حضرت مسيح زودتر بيايد و مشكلات هر چه زودتر برطرف شود.
شك ندارم اگر حضرت مسيح بودند امروز جلوي زورگويي‌ها و زورگويان مي‌ايستادند و به نظرم روشن است كه اگر امروز حضرت مسيح حضور داشتند با چه كساني و در كنار چه كساني بودند. اميدوارم كه همه حقيقتا به حضرت مسيح ايمان بياوريم و تلاش كنيم الگوي حضرت مسيح را در زندگي خود دنبال كنيم. اميدوارم سال آينده سال صلح و دوستي و برادري باشد و يك سال به ظهور حضرت مسيح نزديك‌تر مي‌شويم.

0 نظرهای شما: