حضرت آيت‌الله خامنه‌اي:

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي: بي‌عدالتي طبيعت نظام سرمايه‌داري غربي با شعار ليبرال
دموكراسي است
1388/10/09 12-30-2009 17:40:41
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر روز چهارشنبه در ديدار اعضاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا، حركت علمي در كشور را نياز فوري و ضروري دانستند و بر رسالت خطير جوانان در "كسب علم" و "مجاهدت و تلاش در راه خدا" براي عبور از يك گردنه عظيم تاريخي تاكيد كردند
. به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به حركت صحيح و درست اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي در خارج از كشور، اين اتحاديه را شجره‌اي طيبه و نهادي جوان و مومن دانستند و تصريح كردند: نهادينه كردن علم در كشور موثرترين راه براي رسيدن به آرمان‌هايي است كه نظام جمهوري اسلامي به عنوان يك حركت عظيم با اهدافي بسيار والا و ارزشمند به دنبال آن است.
رهبر انقلاب اسلامي نظام حاكم بر جهان را ناعادلانه توصيف كردند و افزودند: در دنياي امروز، انسان در فرهنگ و نظام‌هاي غلط و در تبعيض و بي‌عدالتي محصور بوده و بي‌عدالتي يك رسم حاكم بر جهان و جزو ذات و طبيعت نظام سرمايه‌داري غربي با شعار ليبرال دموكراسي است.
ايشان به تلاش جمهوري اسلامي براي ايجاد نظم عادلانه جهاني اشاره و اظهار اميدواري كردند: بتوان پرچم عدالت را در سطح جهان بالا برد و نيروي عظيم مردمي را زير اين پرچم جمع كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دو هدف عمده در اين راه را "ايجاد و ساخت يك نمونه و نظام عادل" و "معرفي و نشان دادن آن نظام" برشمردند و تصريح كردند: در ايجاد و معرفي اين نظام اسلامي، علم، ايمان، همت و توانايي روحي و جسمي لازم است كه اين ويژگي‌ها در جوانان كشور وجود دارد.
رهبر انقلاب اسلامي، حفظ ايمان و استقامت را براي حركت در اين راه دشوار و سخت با وجود هواهاي نفساني، انگيزه‌ها و خواسته‌هاي گوناگون لازم دانستند و خاطرنشان كردند: پيمودن خط مستقيم با ملاحظه تمام و زاويه پيدا نكردن، معناي استقامت است كه به مجاهدت و بصيرت نياز دارد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به انحراف و زاويه پيدا كردن برخي افراد در داخل كشور تصريح كردند: اگر اين مساله اتفاق نمي‌افتاد و عده‌اي وسط راه، سست عنصري نشان نمي‌دادند، امروز وضع كشور در زمينه‌هاي مادي و معنوي خيلي بهتر بود اما همان‌گونه كه بارها تاكيد شد و واقعيت‌هاي جامعه نيز نشان مي‌دهد، هر مقدار ريزش بود دو برابر آن رويش وجود دارد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به اظهارات برخي سياستمداران دنيا درخصوص اغتشاشات روز عاشورا در تهران، اشاره كردند و اين‌گونه اظهارات را ناشي از «خباثت‌ها و خود مهره شدن در جهت تغيير حقايق و واقعيت‌ها» و «تاثيرپذيري از رسانه‌هاي صهيونيستي و بيگانه دنيا» بيان كردند.
در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام و المسلمين جواد اژه‌اي نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا ضمن ارائه گزارشي با اشاره به برگزاري چهل و چهارمين نشست اين اتحاديه در تهران گفت: اين نهاد از مجموعه‌هايي است كه در طول اين سال‌ها با حاكميت گرايش‌هاي مختلف از هرگونه تجزيه و تفرقه فاصله داشته است و با پيروي از خط امام خميني(ره) و ولايت فقيه همچنان با قوت به كار خود ادامه خواهد داد.
همچنين دبير اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا گفت: اعضاي اين اتحاديه با عشق به امام راحل و ولايت فقيه به گونه‌اي در اين مسير حركت مي‌كنند كه بتوانند به اقتدار معنوي و شكوه علمي كه خواست نظام جمهوري اسلامي است، برسند.

0 نظرهای شما: