ساختارجديد تشكيلاتي وزارت آموزش‌وپرورش تصويب شد

ساختارجديد تشكيلاتي وزارت آموزش‌وپرورش تصويب شد
درگفت‌وگوباايسنااعلام شد:
تعيين3پست قائم‌مقامي در آموزش‌وپرورش
تشكيل مركز جامع سنجش اجراي ساختار جديد،بزودي
1388/10/02 12-23-2009 09:35:43 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش
سرپرست معاونت آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش از تصويب ساختار جديد تشكيلاتي وزارتخانه متبوع پس از تبديل نظام تحصيلي كشور به دو دوره شش ساله خبر داد.
محمدعلي غفاري در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام جزييات تصويب ساختار جديد تشكيلاتي وزارت آموزش و پرورش، اظهار كرد: پس از تصويب تغيير ساختار دوره‌هاي آموزشي و تحصيلي در جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش به رياست رييس‌جمهوري در نيمه دوم آذر ماه به دو دوره شش ساله آموزش «ابتدايي» و «راهنمايي و متوسطه»، مقرر شد كه نمودار تشكيلاتي وزارت آموزش و پرورش نيز متناسب با ساختار جديد دوره‌هاي آموزشي طراحي و تصويب شود.
تقسيم معاونت آموزشي وزارت آموزش و پرورش به دو معاونت جداگانه

وي با اشاره به جزييات تغييرات به وجود آمده در ساختار جديد تشكيلاتي وزارت آموزش و پرورش كه 24 آذر ماه به تصويب رسيده است، عنوان كرد: در ساختار جديد «معاونت آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش» به دو معاونت جداگانه «آموزش پيش‌دبستاني و ابتدايي» و «آموزش راهنمايي و متوسطه نظري و فني و حرفه‌اي» تقسيم شده است.
سرپرست معاونت آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش با بيان اين كه ساختار تشكيلاتي جديد وزارت آموزش و پرورش به امضاي حاجي‌بابايي ـ وزير آموزش و پرورش ـ و دكتر فروزنده ـ معاونت رييس‌جمهوري ـ رسيده است، خاطرنشان كرد: چارت جديد تشكيلاتي وزارتخانه هنوز ابلاغ نشده است، اما با توجه به تصويب جزييات آن اين ساختار تشكيلاتي در آينده‌اي نزديك اجرايي خواهد شد.
تشكيل مركز جامع سنجش آموزش و پرورش براي اولين بار

غفاري در ادامه بيان كرد: همچنين در ساختار تشكيلاتي جديد وزارت آموزش و پرورش چند اداره كل در سطح مركز ارتقا داده شده‌اند كه از جمله مهم‌ترين آن‌ها ارتقاي «اداره كل امتحانات» به «مركز سنجش آموزش و پرورش» به عنوان اولين مركز جامع سنجش در تاريخ ساختار تشكيلاتي آموزش و پرورش است.
او در اين باره گفت: پيش از اين، صرفا برنامه‌ريزي‌ امتحانات در حوزه كاري اداره كل امتحانات آموزش و پرورش جاي مي‌گرفت، اما با ارتقاي اين اداره كل به مركز، مباحثي چون بررسي نيروها، روش‌هاي تدريس، محتواي كتب درسي و بخش‌هاي مختلفي از آموزش و پرورش با سيستم‌ها و نرم‌افزارهاي خاص در زيرمجموعه مركز سنجش آموزش و پرورش قرار مي‌گيرد.
ايجاد مركز جامع آموزش و پرورش مدارس خارج از كشور

غفاري همچنين از ايجاد «مركز جامع آموزش و پرورش مدارس خارج از كشور» خبر داد و در تشريح جزييات آن، گفت: «دفتر همكاري‌هاي بين‌الملل آموزش و پرورش» و «دفتر مدارس خارج از كشور» در ساختار جديد تشكيلاتي جديد وزارت آموزش و پرورش ادغام شده‌اند تا با انتصاب يك قائم‌مقام تحت عنوان «قائم مقام امور آموزش و پرورش خارج از كشور»، اين مركز به طور مستقيم تحت نظر مقام عالي وزارت آموزش و پرورش اداره شود.
تشكيل مركز جامع اطلاع‌رساني وزارت آموزش و پرورش

سرپرست معاونت آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش همچنين از تشكيل «مركز جامع اطلاع‌رساني وزارت آموزش و پرورش» خبر داد و يادآور شد: پيش از اين اطلاع‌رساني از مسايل آموزش و پرورش صرفا از طريق اداره كل روابط عمومي وزارتخانه متبوع صورت مي‌گرفت، اما با توجه به اهميت اطلاع‌رساني شفاف در مورد مسايل آموزش و پرورش، مركز اطلاع‌رساني جامع آموزش و پرورش از اين پس جايگزين روابط عمومي اين وزارتخانه خواهد بود.
ارتقاي دفتر ارتقاي مهارت‌هاي نيروي انساني آموزش و پرورش به مركز آموزش نيروي انساني

اين مقام مسوول وزارت آموزش و پرورش همچنين از ارتقاي «دفتر ارتقاي مهارت‌هاي نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش» به «مركز آموزش نيروي انساني، آمار و فن‌آوري» خبر داد و تاكيد كرد: با ارتقاي سطح دفتر ارتقاي مهارت‌هاي نيروي انساني به مركز قطعا برنامه‌هاي ارتقاي مهارت فرهنگيان بهتر از قبل پيگيري خواهد شد.
تعيين پست قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور ستادي و استان‌ها
تعيين قائم‌مقام وزير آموزش و پرورش در امور ورزش مدارس

غفاري همچنين از تعيين دو قائم مقام جديد ديگر در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و توضيح داد: در ساختار جديد تشكيلاتي، پستي به عنوان «قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور ستادي و استان‌ها» تعيين شده است، تا از اين پس رسيدگي به امور داخلي وزارت آموزش و پرورش در سطح ستادي و سازمان‌هاي آموزش و پرورش سراسر كشور بهتر صورت گيرد.
وي افزود: همچنين با تصميم شخص وزير آموزش و پرورش و اهميتي كه ايشان براي توسعه ورزش در سطح مدارس سراسر كشور قائل هستند، پست قائم مقامي تحت عنوان «قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور ورزش» تعيين شده است.
اجراي ساختار جديد تشكيلاتي وزارت آموزش و پرورش تا پايان سال

اين مقام مسوول وزارت آموزش و پرورش در پايان در پاسخ به زمان اجرايي شدن چارت جديد تشكيلاتي بزرگ‌ترين وزارتخانه كشور، تصريح كرد: با عزم راسخي كه وزير آموزش و پرورش براي بهبود ساختار آموزش و پرورش متناسب با نياز موجود دارند مي‌توان اعلام كرد كه اين ساختار جديد در آينده‌اي نه چندان دور و احتمالا قبل از پايان سال به اجرا گذاشته مي‌شود.

0 نظرهای شما: