سخنگوي وزارت خارجه تاجيكستان در گفتگو با فارس:

سخنگوي وزارت خارجه تاجيكستان در گفتگو با فارس:
سفر احمدي نژاد به دوشنبه در عالي‌ترين سطح برگزار خواهد شد


خبرگزاري فارس: سخنگوي وزير خارجه تاجيكستان گفت: دوشنبه آمادگي‌هاي لازم براي برگزاري سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران در (16 تا 17 دي ماه) به دوشنبه در عالي‌ترين سطح و دستيابي به نتايج مطلوب را دارد
. سخنگوي وزير خارجه تاجيكستان با بيان اين مطلب به خبرنگار خبرگزاري فارس در دوشنبه، گفت: وزارتخانه‌ها و نهادهاي ذي‌ربط دولت تاجيكستان براي فراهم كردن زمينه مذاكرات سازنده تلاش‌هاي لازم را انجام داده و طرح‌هاي مشخصي را جهت اجراي مشترك به طرف ايراني معرفي خواهند كرد. "دولت نظري‌اف " افزود: همكاري با جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي براي تاجيكستان از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و دوشنبه صميمانه علاقمند به ارتقاء سطح همكاري‌هاي 2 كشور دوست و برادر در تمامي زمينه‌ها است.
مقام عالي رتبه دولت تاجيكستان تصريح كرد: سفر قريب الوقوع رئيس جمهوري اسلامي ايران به تاجيكستان اين فرصت را فراهم مي‌كند تا مقامات عالي‌رتبه 2 كشور از سطح موجود روابط ارزيابي‌هاي مشخصي داشته باشند و با توجه به اولويت‌هاي همكاري 2 جانبه، دستورات لازم را به وزارتخانه‌ها و نهادهاي 2 كشور صادر كنند. نظري‌اف تاكيد كرد: طرف تاجيك از اين سفر انتظارات زيادي دارد و مطمئن است كه سفر احمدي نژاد به تاجيكستان باب جديدي را در روابط 2 كشور برادر باز خواهد كرد.
وي با اشاره به جايگاه ايران در سياست خارجي كشورش گفت: جمهوري اسلامي ايران از مهمترين طرف‌هاي خارجي و شركاي استراتژيك تاجيكستان به شمار مي‌رود و دوشنبه آماده تعميق اين مشاركت در ابعاد مختلف است و اميدواريم سفر پيش روي احمدي نژاد به تاجيكستان موفقيت‌هاي خوبي در اين زمينه داشته باشد.
سخنگوي وزير خارجه تاجيكستان در ادامه افزود: بدون ترديد تاكنون همكاري‌هاي 2 كشور در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي دستاوردهاي مناسبي داشته و با توجه به شرايط موجود تاجيكستان و نياز كشور ما به اجراي طرح‌هاي اقتصادي و بخصوص زيربنايي، اميدواريم اين سفر در جهت تسريع در اجراي طرح هاي موجود و تداوم برنامه هاي مشترك آتي 2 جانبه تحرك جديدي ايجاد كند.

0 نظرهای شما: