يك هشدارجدي به خانواده‌ها

يك هشدارجدي به خانواده‌ها
رئيس کميته‌ي جوانان فدراسيون فوتبال:
مراقب سوء استفاده‌هاي برخي مدارس فوتبال باشيد

1388/10/02 12-23-2009 13:46:53
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: ورزشي - فوتبال
رئيس کميته‌ي جوانان فدراسيون فوتبال هشدار داد، پدر و مادراني که نوجوانان خود را به مدارس فوتبال مي فرستند در انتخاب اين مدارس براي جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده دقت کنند
به گزارش ايسنا؛ فريدون معيني، درباره دستاورد‌هاي نشستي که چند روز پيش با موضوع مدارس فوتبال برگزار شد، گفت: ما در اين باره در سه بخش به شکل کارگاه آموزشي کار کرديم در بخش اول قرار شد که براي تمام رده‌هاي سني از 9 تا 19 سال محتواي درسي جديدي ارائه دهيم. در بخش دوم موضوع نظارت و عملکرد مدارس فوتبال تمديد شد و همانگونه که قبلا اعلام شده بود، مجوزهاي مدارس فوتبال هر سال بايد تمديد شود و ادارات کل تربيت بدني بايد از فدراسيون فوتبال و هيات فوتبال استان استعلام کتبي اخذ كنند.
معيني ادامه داد: تمديد اين مجوزها منوط به تاييد ناظران قانوني است که از سوي فدراسيون فوتبال برعملکرد مدارس فوتبال نظارت مي کنند اين نظارت‌ها همه جانبه بوده و از دو جهت کمي و کيفي انجام خواهد شد در واقع ناظران محتواي علمي و کاربردي و هم‌چنين امکانات مدارس فوتبال را بررسي مي کنند و به کميته‌ي جوانان فدراسيون فوتبال اطلاع خواهند داد. در صورتي که صلاحيت مدارس فوتبال تاييد نشود با قاطعيت مجوز فعاليت براي سال ديگر تمديد نخواهد شد.
معيني در ادامه گفت: در اينجا لازم است به خانواده‌ها هشدار دهيم که فرزندانشان را به مدارس فوتبال با عملکرد صحيح و منطقي بفرستند تا جلوي هر گونه سوءاستفاده مالي و اخلاقي گرفته شود. متاسفانه برخي مدارس فوتبال با استفاده از اسامي بزرگان فوتبال ايران، ادعاي داشتن مدارک آکادمي از آلمان، انگلستان و ديگر کشورهاي پيشرفته در فوتبال پايه ، گرفتن تست هاي بدني غيره استاندارد و دادن وعده هاي واهي براي انتقال بازيکنان نوجوان و جوان به تيم هاي استقلال ، پرسپوليس و ساير تيم هاي مطرح ليگ برتري و حتي تيم ملي، به سوءاستفاده مالي و اخلاقي مي پردازند. ما بايد به جايي برسيم که شرايط به گونه‌اي باشد نونهالان، نوجوان و جوانان با خيالي آسوده در مدارس فوتبال حضور يابند و از نظر اجتماعي، فرهنگي و سلامت اخلاقي و رفتاري در يک مسير درست قرار بگيرند و چنانچه استعدادي باشد رشد کند اين را نبايد فراموش کرد که قرار نيست همه کساني که به مدارس فوتبال مي روند در آينده ستاره هاي فوتبال ايران تبديل شوند.
معيني در پايان گفت: در بخش سوم خروجي نشست مدارس فوتبال بحث اصلاح آئين نامه مدارس فوتبال مطرح شد با توجه به اينکه اين آئين نامه اشکالاتي دارد نياز به برطرف شدن ايرادات آن ديده مي شود به هر ترتيب در هر سه بخش کميته‌ي جوانان با همکاري آکادمي ملي فوتبال تمام نظريات متوليان مدارس فوتبال کشور، هيات هاي استاني فوتبال و کارشناسان امر را گرفته است و اميدواريم روند کاري به نوعي پيش رود که تغييرات مفيدي حاصل شود. البته نياز به تغييرات در فستيوال رامسر که بهار امسال برگزار شد به دليل برخي از مشکلات ديده شده که ان شاءالله سال آينده مرتفع خواهد شد.

0 نظرهای شما: